Saabin osto virimielessä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

itsellä olisi kans tarkoitus saada ainaki lähelle 300hv koneesta ulos mut askarruttaa toi ahdin ku mulla ois garretin t04 ni jos siitä laittas ton imupuolen tohon saabin vakio ahtimen pakopesään, alkaa pahasti ahdistamaan tuo pakopesä?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jcarlson kirjoitti:
Hook kirjoitti:
Tonnarin, jonka kori on pitkälti 80 alkupään suunnittelua ja ng900/9-3:n joka 10 vuotta uudempaa suunnittelua on painoeroa (kokoerosta) huolimatta vain ~50kg, eli isoa eroa en noihin tekisi massan ja turvallisuuden puolesta, vaikka tonnarissa "samanpainoiset" pellit onkin kuskistä vähän kauempana ennen rypistymistä.. Tietysti jos vertaa 70 luvun og900 koria vs 9k, niin sitten tonnari onkin jo ~200kg painavempi panssarivaunu. :lol:
Painavampi kyllä.. mutta myös huomattavasti kookkaampi. Jos peltien paksuudesta lähdetään niin kyllä OG900 vie voiton tonnaria vastaan. Turvallisia molemmat kyllä.
Nonni, just tähän suuntaan, terve :D

Seuraavaksi joku varmaan tulee ja yrittää väittää, että joku rellun Megane muovilaatikko kauppakassi on tonnaria turvallisempi. Siinä on pojat peräti 2000-luvun suunnittelua, EuroNCAP testeissä ainakin 14 tähteä ja varmaan 27 turvatyynyä. Voihan vinde, mulla on vaan 2 :lol:
kallekoo
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Hmm, nyt en kyllä sitten ole ihan perillä asioista...

Koska tulee tehoraja vastaan katukäytössä? En edes tiennyt sellaisesta, luulin että virittää saa niin paljon kuin sielu sietää... :oops:

Millä tavalla ne niitä tehoja sitten tutkailee?
Jos on isompaa cooleria ja muuta niin vaatiko inssi dynolapun vai miten?

Paljonko tuollaisessa saa sitten olla tehoja kadulla?

Omegassa on 240 vaparina ja hyvin menee leimasta läpi... :roll:
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

kallekoo kirjoitti:Hmm, nyt en kyllä sitten ole ihan perillä asioista...

Koska tulee tehoraja vastaan katukäytössä? En edes tiennyt sellaisesta, luulin että virittää saa niin paljon kuin sielu sietää... :oops:

Millä tavalla ne niitä tehoja sitten tutkailee?
Jos on isompaa cooleria ja muuta niin vaatiko inssi dynolapun vai miten?

Paljonko tuollaisessa saa sitten olla tehoja kadulla?

Omegassa on 240 vaparina ja hyvin menee leimasta läpi... :roll:
Mallisarjan tehokkaimman tehojen yli olisko ollut 25%.
Cooleri taidetaan rinnastaa koneen vaihdoksi.

Ja vaparista nyt tuskin sieltä konehuoneesta näkee että siellä on ämpärin kokoinen ahdin ja koko puskurin täyttävä cooleri..

Haku on hyvä näppäin, ja google.
Saab 900 2.0t Cab -97
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

muistaakseni sitä rajottaa tehopaino suhde jota ei saa ylittää ja sit joku sano että tehoa ei saa olla 20% enempää mitä mallin tehokkaimmassa versiossa on ja sillonki kait täytyy todistaa et auto muutenki vastaa esim. jarruista mallin tehokkainta versiota kait.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Jep, mm. jarrut pitää olla silloin samanlaiset.
Saab 900 2.0t Cab -97
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Coolereissakin on sitten eroja, ulkomitoiltaan suurin ei välttämättä ole paras jäähdytystehossa.

Onko kukaan avannut kiinancoolereita, eli onko sisärivoitettu :?:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ansis kirjoitti:Coolereissakin on sitten eroja, ulkomitoiltaan suurin ei välttämättä ole paras jäähdytystehossa.

Onko kukaan avannut kiinancoolereita, eli onko sisärivoitettu :?:
Kiinacoolereitakin on aika moneen lähtöön.
Eli sekä että löytyy.
kallekoo
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Eli homma ei mennytkään niin kuin ajattelin... :(

Jos siis hommaan isomman coolerin ja ahtimen niin heti ollaan sitten laittomalla pelillä liikenteessä.

Mikä on sitten se mallisarjan tehokkain, ja jos alustan osat ottaa siitä niin eihän sitä sitten paljoa saa edes lain mukaan virittää.

Eli jos ei halua ongelmia niin vakio ahdin ja cooleri ja niitä rukkaamalla sitten se teho ulos mikä saatavissa on.

Ehdin jo kuvitella että sitä saisi helposti teholelun itselleen, mutta ei...

Täytyy ottaa asiasta tarkemmin selvää ja miettiä sitten uudestaan, kun tietää tarkalleen missä rajat menee, mitä voi ja ei voi tehdä, ja ennenkaikkea, mikä kannattaa ja ei kannata. Turha uhrata isoon cooleriin jos sillä vain ostaa itselleen ongelmia. Täälläpäin ainakin ovat konttorilla pilkun viilaajia, syynää varmasti jos on vähänkin sen näköinen konehuone.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ansis kirjoitti: Onko kukaan avannut kiinancoolereita, eli onko sisärivoitettu :?:
pitäiskö olla? Se että kenno on tyypiltä BAP, TAF jne ei merkitse vielä yhtikäs mitään, kun niitä TAF kennojakin on laidasta laitaan, toiset toimivia ja toiset persiistä. Jos lähtökohtana on että joku herra kello on todennut että TAF kenno olisi se optimaalisin vaihtoehto ja siksi sen tyyppistä kennoa tulee käyttää ei kovin vankalla pohjalla olla...
Mittari kouraan ja ihmettelemään, sillä se selivää toimiiko vai ei.
#1730
500whp.net member
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Vigge kirjoitti:
Ansis kirjoitti: Onko kukaan avannut kiinancoolereita, eli onko sisärivoitettu :?:
TAF kenno olisi se optimaalisin vaihtoehto ja siksi sen tyyppistä kennoa tulee käyttää ei kovin vankalla pohjalla olla...
Mittari kouraan ja ihmettelemään, sillä se selivää toimiiko vai ei.
Tätä juuri ajoin takaa. Vielä kymmenen vuotta aiemmin ei valinta ollut näin vaikeaa :?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

sami_hifi kirjoitti:itsellä olisi kans tarkoitus saada ainaki lähelle 300hv koneesta ulos mut askarruttaa toi ahdin ku mulla ois garretin t04 ni jos siitä laittas ton imupuolen tohon saabin vakio ahtimen pakopesään, alkaa pahasti ahdistamaan tuo pakopesä?
No aivan varmasti.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mallisarjan tehokkain on kai 2,3aero 225 pollea eli sen perusteella maksimi leimattava teho on 270 kaakkia. Alusta ja jarrut pitää sitten olla mallisarjan tehokkaita vastaavat. Muistaakseni myös katti pitää laittaa jos "vertailumallissa" semmoinen on.

Voihan sitä dynolapun hakea semmosilla paineilla ettei tehoraja ylity...

Lisätietoa lakitekstistä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9kTA kirjoitti:Mallisarjan tehokkain on kai 2,3aero 225 pollea eli sen perusteella maksimi leimattava teho on 270 kaakkia. Alusta ja jarrut pitää sitten olla mallisarjan tehokkaita vastaavat. Muistaakseni myös katti pitää laittaa jos "vertailumallissa" semmoinen on.

Voihan sitä dynolapun hakea semmosilla paineilla ettei tehoraja ylity...

Lisätietoa lakitekstistä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Jos Aeroon vertailee, niin pitänee tuunauskohteen olla sitten vuosimallia -93 tai tuoreempi. Vuonna -90 tais tulla 2.3T valikoimiin (200hv, eli max. "katsastettavissa" oleva teho 240hv) ja sitä ennen oli tehokkain 175hv (210hv max). Eikös tuo vertailu pidä nimenomaan tehdä sen vuosimallin mallisarjan tehokkaimpaan?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

kallekoo kirjoitti:Eli homma ei mennytkään niin kuin ajattelin... :(
Luuliks sää et täs maas saa tehdä mitään hauskaa laillisesti. Viritä se siihen rajaan hae dynolappu katsasta ja viritä lisää. Ei meinaan pysty dynottamatta sanoo ku paljon tehoo,vaikka virityksen huomaiski voi sanoo et on viritetty siihen rajaan.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin