Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Pitää tosiaankin vaihtaa ne jarrunesteet ja kokeilla sitä ,on ne kyllä vaihtoiässäkin ei sen puoleen.
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Kannattaa heivata ne "AD"- palatkin roskikseen ja ostaa kunnolliset tilalle ennenkuin uudet levyt ovat pilalla. Joskus on ollut liikkeellä sellaisia "economy"- jarrupaloja jotka ovat tarkoitettu vain vaihtopaloiksi vanhoille levyille, ja kertomasi runsaasti viistetyistä kitkapinnoista sekä niin voimakkaista lämpötiloista jarruttaessa että nesteet kiehuvat, kielisi hieman tästä.
Niissä voi olla mahdollisesti urautuneille vanhoille levyille sopeutumista auttava voimakkaasti hiova pintakerros.
Niissä voi olla mahdollisesti urautuneille vanhoille levyille sopeutumista auttava voimakkaasti hiova pintakerros.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Jarrunesteet vaihdettu ja se auttoi tilannetta ,olikin aikamoista kuraa nuo vanhat nesteet ,nyt voi jarrutella voimakkaasti useamman kerran peräkkäin mutta vieläkään ei pysähdy niin kuin pitäisi ,vanhoilla levyillä ja paloilla pysähtyi paremmin näin perstuntumalta.
Tuo oli uutta minulle ja varmaan näin onkin ,pitää seurata tilannetta kuinka nuo muuttuvat kun ajaa enemmän.Minuteman kirjoitti:Joskus on ollut liikkeellä sellaisia "economy"- jarrupaloja jotka ovat tarkoitettu vain vaihtopaloiksi vanhoille levyille, ja kertomasi runsaasti viistetyistä kitkapinnoista sekä niin voimakkaista lämpötiloista jarruttaessa että nesteet kiehuvat, kielisi hieman tästä.
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Vaihdoithan samalla kytkinpiirin nesteet?
Se on kannattava työ, kun kerran vaihdoit jarrupiirin nesteet.
-Hessu-
Se on kannattava työ, kun kerran vaihdoit jarrupiirin nesteet.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Biliksen sport laikat toiminu tonnarissa mukavasti punasten EBC palojen kanssa.
Ei oo ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
Ei oo ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
hyvin on muotonsa pitänyt myös mun liltema kiekot.
Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?
Pientä spekulointia noista urista, epäilisin että pitäs käyttää aika kovaa palamateriaalia. Ainakin OG900 orggis palat on tosi pehmyttä tavaraa. Jos tollanen ura niitä jauhaa kokoajan niin pölly varmasti komea.
Esim. EBC greenstuffit ovat kovat ja siksi vinkuvatkin välillä. Nuo urat varmaan pitävät vinkunatkin kurissa.
Mutta orggiksilla pysähtyy 99T16 paremmin - et näin.
Noi kovat palat tupannu murenemaan mulla ratakäytössä. Ei ne kerkee kuluun loppuun kun 20% pinta-alasta on jo murentunu sivuilta. Tosin aika kuumana käy kun ei oo jäähytetyt laikat mutta orggis
palat performoi helvetin hyvin radalki.
Oks tääl ketään joka ois ostanu marmoritiskiltä
LAIKAT JA PALAT ja ajanu RADALLA?
(muitakin kuin minä)
edit: mulla on sellatti kutina noista jarruista että pehmyt pala ei kuumenna levyä niin paljoa, koska osa energiasta muuttuu muodonmuutokseksi (pala kuluu).
Esim. EBC greenstuffit ovat kovat ja siksi vinkuvatkin välillä. Nuo urat varmaan pitävät vinkunatkin kurissa.
Mutta orggiksilla pysähtyy 99T16 paremmin - et näin.
Noi kovat palat tupannu murenemaan mulla ratakäytössä. Ei ne kerkee kuluun loppuun kun 20% pinta-alasta on jo murentunu sivuilta. Tosin aika kuumana käy kun ei oo jäähytetyt laikat mutta orggis

Oks tääl ketään joka ois ostanu marmoritiskiltä


edit: mulla on sellatti kutina noista jarruista että pehmyt pala ei kuumenna levyä niin paljoa, koska osa energiasta muuttuu muodonmuutokseksi (pala kuluu).