Doc-Power Kimppa 2009 - Ohi on

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
whistler
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
Paikkakunta: k-nummi-riihimäki

Re: BSR / REVO / Forge Kimppatilaus 2009?

Viesti Kirjoittaja whistler »

muakin kiinnostais jos tohon 2.2TID:hin on vaan jotain tarjolla. laitoin jo kyselyn tonne doc-power:ille.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
whistler
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
Paikkakunta: k-nummi-riihimäki

Re: BSR / REVO / Forge Kimppatilaus 2009?

Viesti Kirjoittaja whistler »

eipä ollu mitään tarjota joten mä olen ainakin ulkona.. :(
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: BSR / REVO / Forge Kimppatilaus 2009?

Viesti Kirjoittaja SS »

Missäköhän suuruusluokassa BSR Steg 1 hinta on edellisen tilauksen yhteydessä pyörinyt? Nyt punta on niin halpa, että Englannista tuollaisen saa alle 580 euron. Myös kruunu on halpa, joten BSR:n omassa nettikaupassa hinta 542e!

E: Poimimani hinnat siis 150hp T7-koneelle.
Viimeksi muokannut SS, La Maalis 21, 2009 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: BSR / REVO / Forge Kimppatilaus 2009?

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

Viimeksi taisi olla -15% Doc-Powerin hinnoista...
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

Jatkan vanhaan aiheeseen eli Doc-Power antoi osallistumis ja alennusehdot...

Huhtikuu aikaa kerätä osallistujia ja toukokuu aikaa toteuttaa ne.

Tarjouksen piiriin softien osalta kuulu kaikki merkit joihin nämä valmistajat tarjoavat STEG 1-softaansa:

BSR:n PPC:t ja Serial-ohjelmoinnit (HUOM. EI perinteiset lastut eikä Volvo 2.4 vapari PPC)
Forge/OCT:n softat
REVO:n softat.

Kimppatilausehdot:
10 autoa aleprosentti -10%
15 autoa niin -15%
+20 autoa niin -18%


Kunkin auton normaalihinta löytyy nettisivuilta suoraan. Jos jokin malli puuttuu tai hinta ei täsmää esim BSR:n sivujen €uro hintaan (kaikia hintoja ei vielä ole päivitetty 4-2009 hinnan muutosten jälkeen vielä mutta niitä päivitetään paraikaa), niin yhteyttä Doc-Poweriin.

Lisäksi softauksen yhteydessä samainen alennus tarjotaan mahdollisista ventiileistä, putkistoista ja ilmansuodattimista. Muissa osissa (ventiilit, putkistot ja ilmansuodattimet) tarjouksessa mukana BSR, Forge ja Milltek.

Toimintaohje:

Kuten viimekin vuonna, seurannan helpottamiseksi osallistujat voisivat kirjata tilauksensa Doc-Powerin järjestelmään heidän kotisivujensa kautta. Siellä pääsivulla on oikeassa yläkulmassa "PPC-tilaus"-linkin takana kaavake, joka täytetään. Näin he saavat auton tiedot ylös.

Tärkeää on, että PPC-tilauslomakkeen kohtaan "Muuta vaihdettu:" kirjoitetaan isolla fontilla KIMPPATILAUS 2009. Tuo on alennuksen peruste. Jos olet valinnut REVO:n tai Forgen softan niin kirjoita tähän myös se, jotta osaavat Doc-Powerilla erotella Revo/Forge/BSR -tilaajat.

HUOM! Tilaus on sitova vasta kun on kasassa se 15kpl, koska se on hyvä tavoite. Ilmoittavat Doc-Powerilta kun se on täynnä ja sitten katsotaan, koska saa asennukset aloittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aika pienet alennukset. Jos alennusprosentti olisi -25%-40%, niin sitten voisi jo harkitakin :roll:

Tuon -10% saisin suoraan BSR:ltä ilman mitään kimppojakaan...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

-15% on mun mielestä ihan ok. 25%-40% alennus on jo varmaan sellainen, että menisi persnetolle. Nythän oli hinnat muutenkin jo pudonneet monessa ohjelmassa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jaarli81 kirjoitti:-25%-40% alennus on jo varmaan sellainen, että menisi persnetolle. Nythän oli hinnat muutenkin jo pudonneet monessa ohjelmassa.
Se riippuu ainakin parista eri tekijästä:

1) siitä, millä hinnalla valmistaja on valmis noita steg 1 -ohjelmia myymään. Tuossa ohjelmassa maksaa lähinnä "tuotekehitys", ei muu. Esim. Trionic 5:een pystyy periaatteessa kuka tahansa fiksaamaan oman ohjelman Trionic 5 Suitella, mutta jos ei hanskaa sitä, niin sitten kannattaa tietysti ostaa valmis ohjelma sen valmistajalta.

2) millä hinnalla jälleenmyyjä pystyy ostamaan noita softia valmistajalta ja millä hinnalla he myyvät niitä eteenpäin omille asiakkailleen.

Oli tässä vähän aikaa sitten juttua muiden klubilaisten kanssa noista steg 1 -softista ja viritysfirmojen keskuudessa käynnissä olevasta, voisiko sanoa "pudotuspelistä". Osa firmoista on ajettu konkkaan, osa on laskenut hintojaan jne.

Tähän eräs nimeltämainitsematon, tälläkin foorumilla ahkerasti kirjoitteleva klubin jäsen sanoi, että jos joku firma olisi tietyn steg 1 -softan markkinoille tultua myynyt sitä esim. 300 eurolla, niin kyseinen pulju olisi mitä todennäköisimmin saanut haukattua itselleen leijonanosan noiden virityspuljujen steg 1 -markkinoista ja tehnyt sillä melko mukavasti rahaa. Mutta kun haetaan maksimituottoa, niin siitä "tuotekehityksestä" täytyy käyttäjän maksaa 700-800 euroa. Olen täysin samaa mieltä em. henkilön kanssa.

No markkinat tietylle automerkille ovat tietysti rajalliset ja jos Hirschiä tarjotaan heti auton oston yhteydessä, niin toki sen mukana tuleva takuu ym. houkuttelee ostajaa, varsinkaan jos ei tiedä viritttämisestä hölkäsen pöläystä.

Markkinoiden rajallisuudesta voi jo huomata sen, että Maptun on alkanut myymään softia myös muíhin autoihin kuin Saabeihin ja Nordic on yhdistetty Dahlbäck Racingiin, joka myy mm. softia VAG -konsernin autoihin. BSR ja ChipCenter ovatkin jo aiemmin myyneet softia Saabiin, Volvoon ja VAG -konsernin autoihin, joten heidän ei ole välttämättä tarvinnut laajentaa repertoaariaan.

Veikkaan, että ainoastaan yhtä automerkkiä edustavien virifirmojen "fuusiot" tulevat tulevaisuudessa lisääntymään tai sitten on edessä konkursseja.

Itse en olisi kuluttajana yhtään pahoillani siitä, jos tuo "markkinoiden rajallisuus" ajaisi noita firmoja siihe tilanteeseen, että ne joutuisivat tosiaankin myymään noita steg 1 -softia em. 300 eurolla, koska T8:iin ei vielä pysty vääntäämään omaa softaa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tähän eräs nimeltämainitsematon, tälläkin foorumilla ahkerasti kirjoitteleva klubin jäsen sanoi, että jos joku firma olisi tietyn steg 1 -softan markkinoille tultua myynyt sitä esim. 300 eurolla, niin kyseinen pulju olisi mitä todennäköisimmin saanut haukattua itselleen leijonanosan noiden virityspuljujen steg 1 -markkinoista ja tehnyt sillä melko mukavasti rahaa. Mutta kun haetaan maksimituottoa, niin siitä "tuotekehityksestä" täytyy käyttäjän maksaa 700-800 euroa. Olen täysin samaa mieltä em. henkilön kanssa.


Itse en olisi kuluttajana yhtään pahoillani siitä, jos tuo "markkinoiden rajallisuus" ajaisi noita firmoja siihe tilanteeseen, että ne joutuisivat tosiaankin myymään noita steg 1 -softia em. 300 eurolla, koska T8:iin ei vielä pysty vääntäämään omaa softaa...
Ihan en päässyt jyvälle mitä ym. kirjoituksella haet takaa, mutta jotenkin jäi sellainen fiilis että olisi jotenkin väärin pyörittää firmaa mikä tuo ja on tuonut markkinoille tuotteita mitä siellä ei ole ja että vielä tekee jonkun verran rahaa sillä. En ymmärrä minkä hiivatin solidarisuuspykälän nimissä tavaraa pitisi myydä nollakatteella eteenpäin, kun jostainhan se raha pitää saada jotta se firma pyörii. Pelkästään kun katsot suite porukkaa, kuinka paljon aikaa ja vaivaa siinä projektissa on nähty että "tuotteet" on saatettu toimiviksi siinä määrin kun ovat, ei kovin kummoinen seppä tarvitse olla, että keksii että se kulurivi paisuu suht suureksi, jos sama tehdään yrityksen kautta missä työntekijät saavat työstään palkkaa, tilavuokrat maksetaan, samoin verot sun muut yk. kulut.

Sehän on selvää, että harastajapiireissä "tavara" sun muu vaihtaa omistaa murto-osa hintaan, mutta se ei olekkaan liiketoimintaa millä pyöritetään yritystä ja interssit ko. hommassa perustuu usein ihan muihin asioihin.

Hinnoittelusta vielä sen verran, että se hinta myös ohjaa kulutusta puolin ja toisin ja kuten tiedetään se "jälkipyykki" kulkee käsikädessää volyymin kanssa, eli se ajattelu että jos myy tuplamäärän softia puoleen hintaa jättäisi saman rahan yritykseen mitä puolet tuplahintaan tehtynä ei toimi. Niitä autoja kun on tuhottomasti missä softa ei lähde soimaan halutulla tavalla, kun esmes rauta ei ole kunnossa, omistaja on tunkenut sinne jotain mitä sinne ei kuulu tai omistaja ei säästön nimissä halua sinne pistää niitä osia mitä sinne pitäisi tunkea ei...
#1730
500whp.net member
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja J8 »

Niin, Suomalaisenhan pitäisi saada kaikesta alennusta ja mielellään vielä joku speciaali alennus päälle tai ainakin jotain kaupantekijäiseksi. Jos ei ole rahaa ostaa, niin turhaa on valittaa hinnoista JOS hinta on markkinahinnan mukainen. Markkinathan sen hinnan määrää ja nuissa stegeissä nyt ei suuria eroja eri firmojen välillä ole poislukien hirsch, mutta sillä muutaman satasen ekstralla saakin kaikkea muuta mukavaa, joka sellaista arvostaa esim laillisuus, takuu jne. Ennemminkin kuluttajan pitäisi olla vain tyytyväinen että markkinoilla on tarjontaa ja on enemmän vaihtoehtoja mistä valita. Jos joku olisi laskenut sen perus stegin hinnan muutamaan sataseen, niin sen seuraukset tuskin ovat kestävää kehitystä liiketoiminnalle, saatikka kilpailijoille. Siinähän voisi käydä jopa niin että heikoimmat tippuisi ja markkinoille jäisi pari firmaa monopoliasemaan ja hinnat lähtisi taas nousuun. ei järkeä.

Mun mielestä kaikista eniten noissa firmoissa on viturallaan tiedonjako. "maksa xxxeur ja saat xxx heppaa ja xxx newtonia" olisi esim kiva nähdä edes dynokäyrät(esim maptun) tuotteista, että tietää mitä ostaa. Ja muukaan tieto ei ole pahitteeksi, esim enemmän tietoa softasta ja millaisia muutoksia softalle on tehty vrt. alkuperäiseen. Noilla toimilla saatas kuluttajille enemmän tietoa/luottoa ja kauppakin varmasti piristyisi. Tuskin kukaan ostaa esim uutta tietokonetta ennenkuin on selvittänyt sen ominaisuudet, tekniset tiedot jne? Hirschin voisi lukea tästä pois, koska heillä on muita tarpeeksi hyviä myyntiargumentteja tuotteista.

pahoittelen, ot:ta taitaa olla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

J8 kirjoitti:Markkinathan sen hinnan määrää ja nuissa stegeissä nyt ei suuria eroja eri firmojen välillä ole poislukien hirsch, mutta sillä muutaman satasen ekstralla saakin kaikkea muuta mukavaa, joka sellaista arvostaa esim laillisuus, takuu jne. Ennemminkin kuluttajan pitäisi olla vain tyytyväinen että markkinoilla on tarjontaa ja on enemmän vaihtoehtoja mistä valita. Jos joku olisi laskenut sen perus stegin hinnan muutamaan sataseen, niin sen seuraukset tuskin ovat kestävää kehitystä liiketoiminnalle, saatikka kilpailijoille.
Kyllä. Mutta jos ajatellaan, että jollainen olisi uusi tai uudehko Saab ja olisi hommaamassa siihen steg 1:stä, Hirsch maksaisi mahdollisine muutoskatsastuksineen noin 1000 euroa takuun raukeamatta ja joku muu softa 700 euroa takuun rauetessa, niin kumman sitä ostaisi. Minä maksaisin ainakin mielelläni sen 300 euroa extraa, jotta takuu säilyisi muuttumattomana jne. Ei noiden steg 1 -softien välillä ole niin hirveästi eroa, että kannattaisi 10 hevosvoiman tms. takia valita toinen virivalmistaja. Tuossa tilanteessa minä valitsisin toisen virivalmistajan vain silloin, jos heidän hintansa olisi huomattavasti halvempi kuin Hirschillä, eli se 300 euron hintaero ei kyllä riittäisi. Nyt noilla muilla virivalmistajille softien hinnat liikkuvat siinä 700-800 euron tuntumassa, joten enpä ihmettelisi että moni valitsisi siinä vaiheessa Hirschin.

Jos vetäisi omaa bisnestä ja jos firman kiinteät kulut olisivat alhaiset, niin en näkisi siinä mitään väärää, jos tarjoisi softaa steg 1 -softaa 300-500 eurolla. Kyseessä on kuitenkin kilpailutilanne, joten siinä vaiheessa ei ajattelisi muuta kuin sitä, että saa firman pyörimään kannattavasti ja markkinaosuutta itselleen. Ei siinä vaiheessa tulisi ajateltua kilpailijoita, ellei sitten olisi heidän kanssaan keskenään sopinut siitä, millä hinnalla kukin myy noita softia ulos. Pikemminkin sitä yrittäisi saada itselleen kaikki potentiaaliset asiakkaat ja mikä olisi sen parempi keino siihen kuin kilpailijoita halvempi hinnoittelu.

Tuossa aikaisemmin oli juttua siitä, että firman pitäisi kannattaa ja näin ollen saada myymistä tuotteistaan katetta. No mielestäni tuossa 700-800 softan hinnassa on kyllä aika hyvät katteet, kun softa on periaatteessa peräisin Saabilta ja sitä on "vain" muokattu viritysfirman toimesta. Muokkauksen tekoon vaadittavat välineet eivät maksa paljoa (tietysti joku on kehittänyt siihen tarvittavia softia ja siitä kiitos & kunnia hänelle), ellei sitten halua tarjota asiakkaille muita palveluksia, kuten dynoamista tms. Tietysti mahdollinen mainostaminen ja prameat lukaalit maksavat, mutta onhan noita softia saanut ostaa ihan kohtuuhinnallakin, kuten esim. Suomessa pari kertaa käyneeltä Nordicin "Killroy Teamilta", joten itse en näkisi mitään ihmeellistä siinä, että steg 1 -softaa voisi myydä alta 500 euron. Tietysti noista softista voi yrittää saada sen maksimikatteen, mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, jos hintaero Hirschiin on pienehkö, niin steg 1 -softassa valinta voi helposti päätyä Hirschiin.

Tokihan firman kiinteät kulut pitäisi pystyä peittämään, maksamaan työntekijöiden palkat ja vielä saamaan voittoakin omasta toiminnasta, mutta suurin osa noiden softien myynnistä on vain "pelkkää" kopiointia softasta, joka on aikaisemmin kehitetty, eikä sille välttämättä enää tehdä mitään muutoksia. Näinhän esim. BSR toimii. STCS:n foorumilta on silloin tällöin lukenut, kuinka joku on saanut BSR:n Mikael Edstrandilta itselleen custom -softan, mutta pääasiassa tuo firma myy asiakkailleen noita kerran kehittämiään "bulkkisoftia", jotka eivät kaipaa muuta kuin kopiointia, mitä nyt auton alustannumeron tuonne softaan vaihtaa. Sehän onkin kaikista helpoin tapa toimia ja helpoin tapa saada rahaa toiminnastaan. Custom -softien tekemisessä täytyy jo sitten nähdä sama vaiva jokaisen auton kanssa, joten ymmärrän, että se on kallista puuhaa, tai että välttämättä kaikki firmat eivät halua lähteä siihen.

Hardwaresta onkin sitten helpompi saada katetta myymällä softan mukana putkea, filsua, välijäähyä, mutkaa jne. Niitä kaikkia kun tuo Hirsch ei tarjoa, tai jos tarjoaa, niin erittäin kalliilla hinnalla.
J8 kirjoitti:Mun mielestä kaikista eniten noissa firmoissa on viturallaan tiedonjako. "maksa xxxeur ja saat xxx heppaa ja xxx newtonia" olisi esim kiva nähdä edes dynokäyrät(esim maptun) tuotteista, että tietää mitä ostaa. Ja muukaan tieto ei ole pahitteeksi, esim enemmän tietoa softasta ja millaisia muutoksia softalle on tehty vrt. alkuperäiseen. Noilla toimilla saatas kuluttajille enemmän tietoa/luottoa ja kauppakin varmasti piristyisi. Tuskin kukaan ostaa esim uutta tietokonetta ennenkuin on selvittänyt sen ominaisuudet, tekniset tiedot jne? Hirschin voisi lukea tästä pois, koska heillä on muita tarpeeksi hyviä myyntiargumentteja tuotteista.

pahoittelen, ot:ta taitaa olla.
Toi oli hyvä kommentti ja olen täysin samaa mieltä kanssasi. Taitaa vain olla niin, että "tavallista virisoftan ostajaa" nuo asiat eivät kiinnosta. Se mikä kiinnostaa on se, mitä nuo valmistajat lupaavat tuolla softalla saavutettavan, eikä välttämättä se, onko esim. softan pressure guard kytketty pois päältä, miten sytkää ja polttoaineen syöttöä on säädetty jne.

Osalla noista virisettien ostajista ei edes ole ahtopainemittaria autossaan, joten "persdyno" ja henkinen tunne siitä, että auto on piristetty taitavat riittää.

Edit: Se unohtui mainita, että tuo ilmoille heitetty idea "myydä steg 1 -softia 300 eurolla silloin, kun ne tulivat markkinoille ja näin ollen rohmuta itselleen mahdollisimman suuri markkinaosuus" ei tullut minulta, vaan sen esitti eräs toinen klubilainen PKS -potkijaisissa. Ei kuitenkaan ollut mikään hullumpi idea omasta mielestäni, mutta nyt sitä olisi sangen myöhäistä toteuttaa. Eli kun ihmeteltiin, että mihin minä tuolla alkuperäisellä kirjoituksellani viittaan/pyrin, niin se oli tavallaan "jatkumo" tuolle PKS -potkijaisissa olleelle keskustelulle.

Ja siitä, että "jos ei ole rahaa, niin ei osta sitä softaakaan" ei ollut tässä se avainpointti. Pointti oli se, että kannattaako mistään maksaa ylimääräistä, jos jonkun tuotteen voisi jostain saada halvemmalla. Minä ainakin yritän saada kaikki ostamani tuotteet mahdollisimman halvalla, oli se sitten tämä Acer Aspire One, jolla tätäkin tekstiä aamiaisen yhteydessä keittiön pöydän ääressä skriivaan tai jokin muu kulutushyödyke. Tätä kimppatilausta en näe hyödylliseksi, jos alennusprosentti on vain -10-15%, koska voin itsekin saada BSR:ltä pois sen -10% ilman mitään kimppoja. Yleensähän kimppatilauksen tavoite on se, että saadaan kimppatilattavaa tavaraa olennaisesti halvemmalla kuin normaalilla listahinnalla. Mielestäni tämä asia ei toteudu tässä kimppatilauksessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

Tullut sen verta monta kyselyä pelkistä putkistoista, että nekin kuuluvat kimppatilauksen piiriin, mutta Doc-Powerin ehdoin. Myös päivitykset Steg 1 --> Steg 3 onnistuu kimppatilauksen piikkiin.

1) Ehdot putkistoja varten:
- Vain jos autossa on BSR:n, Forgen, REVOn tai OCT:n softa jo entuudestaan. Todistamiseen tarvitaan auton runkonumero, rekisteri numero ja mahdollisnen kuitin numero.

2) Ehdot softien päivityksille:
- EI lastutusten osalta.
- Autossa tulee olla kyseisen valmistajan STEG 1, 2, 2+ tai 2R softa entuudestaan.
- Autoon tulee olla vaihdettu softan vaatimat osat ennen softausta. Eli ei mitään "sinnepäin" olevia osia. Esim BSR:n softalle heidän vaatimat osat eli vain BSR:n tarjoamat STEG 3 pakettin osat jne jne.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Doc-Power Kimppatilaus 2009 (huhtikuu aikaa ilmottautua)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Tuossa aikaisemmin oli juttua siitä, että firman pitäisi kannattaa ja näin ollen saada myymistä tuotteistaan katetta. No mielestäni tuossa 700-800 softan hinnassa on kyllä aika hyvät katteet, kun softa on periaatteessa peräisin Saabilta ja sitä on "vain" muokattu viritysfirman toimesta. Muokkauksen tekoon vaadittavat välineet eivät maksa paljoa (tietysti joku on kehittänyt siihen tarvittavia softia ja siitä kiitos & kunnia hänelle), ellei sitten halua tarjota asiakkaille muita palveluksia, kuten dynoamista tms. Tietysti mahdollinen mainostaminen ja prameat lukaalit maksavat, mutta onhan noita softia saanut ostaa ihan kohtuuhinnallakin, kuten esim. Suomessa pari kertaa käyneeltä Nordicin "Killroy Teamilta", joten itse en näkisi mitään ihmeellistä siinä, että steg 1 -softaa voisi myydä alta 500 euron. Tietysti noista softista voi yrittää saada sen maksimikatteen, mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, jos hintaero Hirschiin on pienehkö, niin steg 1 -softassa valinta voi helposti päätyä Hirschiin.
Ongelmahan on siinä ettei Saab jaa niitä työkaluja millä softan muokkaus onnistuu, saatikka sitten manuskaa mistä käy suoraan ilmi miten softa toimii, niin yhden jos toisenkin työtunnin saat laskea sille hommalle että työkalu saadaan valmiiksi ja ymmärretään että mitä muokataan, miten ja mistä. Mikäli tämä asia ei vaatisi ylim. panostuksia (rahaa, aikaa know&how:ta) niin varmaan niitä softiakin olisi ollut saatavilla esim Trionic8:iin jokaiselta saab virittäjältä joka pitkän aikaa, mutta mistähän luulet että tuotteiden rajallisuus johtuu/ se että eräät firmat ostaa softia lisensseillä esmes BSR:ltä kun eivät itse hommaan pysty?
PPC:kin varmaan tuli saabilta piirustuksien kanssa logistiikkaketju/ palvelu valmiiksi mietittynä?

Mutta yleisesti takaisinmaksuaika mille tahansa projektille on varmaan se "juttu", mikä saattaa kiinnostaa yhtä jos toista yrityksessä ja eihän kukaan sellaista hullunhanketta lähde rahoittamaan missä luvataan myyntiä "nollakaatteella" ja ääretöntä takaisinmaksuaikaa. Talollehan sitä rahaa alkaa kertyä sitten kun homma on maksettu ja varmaan silläkin potilla on tarvetta rahoittaa muita käynnissä olevia hankkeita että tarjonta kehittyy ja jatkossakin on niitä tuotteita mitä muilla ei ole.

Tilannehan on täysin eri "panostuksen" tarpeen osalta jos saa käsiinsä toisen valmiiksi kehittämät työkalut, tai tonkii ne saabin roskiksesta kuten eräs nimeltä mainitsematon firma taannoin tai ne tehdään taksvärkillä ja imuroi asiakkaiden purkeista repullisen softia mitä sitten kopio eteenpäin, mutta on ymmärrettävää ettei mikään tyhjästä ole syntynyt, vaan joku sen työn on tehnyt. Esmes Suite porukassa työ olisi ollut huomattavasti suurempi mikäli valmiiksi muokattuja softia ei olisi ollut saatvailla, mistä nyt käy sunnilleen ilmi mihin tulee koskea. T5 on kuitenkin kaikessa hienoudessaan suht suppea karttojen osalta mikä edelleen helpoittaa sen purkamista.
#1730
500whp.net member
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: Doc-Power Kimppa 2009 HUOM! Myös putkistot(ilm.huhtikuussa)

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

Sen verran kans täytyy todeta keskusteluun, että ei 10% alennus tosiaan mikään ihmeellinen ole. 15-20% alkaa olemaan sellainen ihan ok kimppa-alennus. Jos saisi 40% alennukset, niin voisi vain alkaa ihmettelemään, mikä on se todellinen kateprosentti ilman alennuksia.

Mitä on sivusta seurannut, niin BSR softat ovat kilpailun kiristyessä tippuneet koko ajan alaspäin, toki kruunun heikkenemisen myötäkin. Kuluttajallehan tuo kilpailu on aina plussa kun hinnat tippuu!:D
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Doc-Power Kimppa 2009 HUOM! Myös putkistot(ilm.huhtikuussa)

Viesti Kirjoittaja SS »

itse en näkisi mitään ihmeellistä siinä, että steg 1 -softaa voisi myydä alta 500 euron.
Alle 500:han BSR:n Steg1:n hinnaksi T7-koneille tuon alennuksen kanssa jääkin, on jo aika houkuttelevaa :)

Tosin Doc Powerin sivuilla tuolle on lätkäisty lähtöhinnaksi 550e, kun esimerkiksi BSR:n omassa nettikaupassa 520e. Taitaa tosin vaihdella hieman kruunun kurssin mukaan BSR:n hinta. Tosiaan joku 15...20% saisi mielellään olla ale, mutta kyllä tuo on jo vakavasti harkinnassa nytkin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin