Aika huikeeta. Mä jo luulin että Equus ei todellakaan oo POP kun tollasia lukemia näyttää.potkuhousu kirjoitti:no niin nyt on testattu Revotecin mittarilla ja totta se on 2bar lykkää hetkellistä painetta
Ahdot tapissa
Sanokaas poijaat mikä mulla on vialla kun on Autogaugen mittari ja calibroin sen tänään töissä todellisella laatumittarilla (Heittoa oli vasta 2bar:in kohdalla ja sitäkin 0.05bar). Kiihdyttäessä ahdot nousee max. 1.1 ja sekin on hetkellinen 2-3 välisessä vaihdossa. Sen jälkeen ne laskee 0.9 tietämille ja on maptunin steg3 eli onko boxissa "väärä" softa jos kerra noi hetkelliset pitäis pyöriä jossain 1,5 kohdalla
Tyhjäkäynnillä alipainetta 0,8bar
Täytyneekö vissiin ottaa yhteyttä tuotteen valmistajaan
Tyhjäkäynnillä alipainetta 0,8bar
Täytyneekö vissiin ottaa yhteyttä tuotteen valmistajaan
9-3.1972
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Ihmetyttää potkuhousun ahdot kun polttoaineensyöttö katkaistaan 1.4-1.5barin kohdalla ainakin sp ja mapin 1-4 stegeillä... Itsellä ainakin katkeaa kun ottaa painekellon letkun irti ja polkasee tossa ennen 1.5 baria... Maptunin johnny kun kysyin maptunin steg 4 ahtoja vastasi että 1.3bar 3000 kiekas ja 1.25bar 5500rpm ja 6000 niin 1.1bar...
Olisko nois mittareis heittoo... ja sekunnin kymmenyksen kestävä piikkihän ei meinaa mitään kokonaisuutta ajatellen.
Olisko nois mittareis heittoo... ja sekunnin kymmenyksen kestävä piikkihän ei meinaa mitään kokonaisuutta ajatellen.
Joo tällaista tietoa sain tänään maptunilta. Niin ja automaatin softaa on hieman muokattu ahdot max.1.2turbotalladega kirjoitti:Ihmetyttää potkuhousun ahdot kun polttoaineensyöttö katkaistaan 1.4-1.5barin kohdalla ainakin sp ja mapin 1-4 stegeillä... Itsellä ainakin katkeaa kun ottaa painekellon letkun irti ja polkasee tossa ennen 1.5 baria... Maptunin johnny kun kysyin maptunin steg 4 ahtoja vastasi että 1.3bar 3000 kiekas ja 1.25bar 5500rpm ja 6000 niin 1.1bar...
Olisko nois mittareis heittoo... ja sekunnin kymmenyksen kestävä piikkihän ei meinaa mitään kokonaisuutta ajatellen.
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Niin nämä 2bar piikit on sellaisia 2-3 sek pituisia jonka SP softa päästää niinsanottuna overboostina, paineethan laskee aina nopaa sitten sinne 1,2-1,3 välille, mutta se on varsin rasittavaa kytkimelle kun nopeesti annetaan voimaa käyttöön hetkellisesti. Eikä se ole kovin mukavaa ajaa autolla joka kiihtyy, hyytyy, kiihtyy. Meno on aika nykivää.
Tän takii mä vaihdan lastun valmistajaa jossa on poistettu noi piikit. Koskaanhan mulla ei ole ollut jatkuvana paineena tommosia, onneksi .
Tän takii mä vaihdan lastun valmistajaa jossa on poistettu noi piikit. Koskaanhan mulla ei ole ollut jatkuvana paineena tommosia, onneksi .
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Potkuhousu! Mutta kun ei ahdot voi nousta sinne 1.5barin päälle koska polttoaineen syöttö katkaistaan ennen sitä... Joko sulla vikaa tässä järjestelmässä tai ahtomittari näyttää päin seiniä. Ja kun sanoit että auton oma mittari näyttää punasen puoltaväliä niin ihmettelen tota 2bar lukemaa... ja tolla ahdolla jo tulpat sulaa ja koneesta kuuluisi karmee kilinä... en jaksa uskoa että ahdot ovat oikeesti 2bar luokkaa edes millisekunnin piikkinä. Kokeile ottaa painekellolle menevä letku irti ja polkase varovasti pitäis nyykähtää ennen 1.5bar todellista ahtoa imusarjassa... jos ei on häikkää jossain. Ja kato mitä näyttää auton oma ahtomittari pitäis mennä punasen loppuun ja hiukka yli sitten katkeaa syöttö...
Ahtojen seikkailut
Itselläni ainakin bensanlaatu vaikuttaa aika paljon ahtojen seikkailuun (9000 2.0t). Itse kun oli työreissussa ja naisväki kävi tankkaamassa 95E tankkiin, niin johan alkoi ahdot heilumaan pienemmillä kierroksilla .
Mulla on kylläkin ollut SP:n boksien kanssa enemmän ongelmia ahtojen vähyyden kanssa. Tälläkin hetkellä ahdot pysyy 3000rpm saakka n.1.1 bar:ssa, jonka jälkeen ne nousevat aina 4500rpm saakka ollen huipussaan n.1.3bar ja sen jälkeen laskevat ollen 6000rpm n. 1.1-1.2bar.
Mitään ylimääräisi piikkejä ei yksikään SP:n boksi ole tarjonnut , enemmänkin kaiken mailman nykimisiä. Pitää varmaan itsekin siirtyä Maptunin bokseihin, jos penkissä ei lähde lähellekään luvattuja tehoja.
Mulla on kylläkin ollut SP:n boksien kanssa enemmän ongelmia ahtojen vähyyden kanssa. Tälläkin hetkellä ahdot pysyy 3000rpm saakka n.1.1 bar:ssa, jonka jälkeen ne nousevat aina 4500rpm saakka ollen huipussaan n.1.3bar ja sen jälkeen laskevat ollen 6000rpm n. 1.1-1.2bar.
Mitään ylimääräisi piikkejä ei yksikään SP:n boksi ole tarjonnut , enemmänkin kaiken mailman nykimisiä. Pitää varmaan itsekin siirtyä Maptunin bokseihin, jos penkissä ei lähde lähellekään luvattuja tehoja.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tämä tosissaan ei ole ensimäminen kerta kun SP:n boksi tekee jotain mitä sen ei pitäisi. Yhden tapauksen tiedän aivan varmasti, jossa T5 purkista oli pressure guard disabloitu SP:n toimesta. Ja jos se puttuu niin kone ahtaa tasan niin paljon kun ahdin työntää...turbotalladega kirjoitti:Potkuhousu! Mutta kun ei ahdot voi nousta sinne 1.5barin päälle koska polttoaineen syöttö katkaistaan ennen sitä... Joko sulla vikaa tässä järjestelmässä tai ahtomittari näyttää päin seiniä. Ja kun sanoit että auton oma mittari näyttää punasen puoltaväliä niin ihmettelen tota 2bar lukemaa... ja tolla ahdolla jo tulpat sulaa ja koneesta kuuluisi karmee kilinä... en jaksa uskoa että ahdot ovat oikeesti 2bar luokkaa edes millisekunnin piikkinä. Kokeile ottaa painekellolle menevä letku irti ja polkase varovasti pitäis nyykähtää ennen 1.5bar todellista ahtoa imusarjassa... jos ei on häikkää jossain. Ja kato mitä näyttää auton oma ahtomittari pitäis mennä punasen loppuun ja hiukka yli sitten katkeaa syöttö...
Se mitä T7:n turbomittari näyttää niin edustaa ahtopainetta joko huonosti tai hyvin. Softassa on nimittäin säätö tällekkin viisarille ja sen saa näyttämään mitä haluaa.
Tuo potkun tulos on todettu kahdella ahtomittarilla, joista toinen (minun) näyttää todistetusti oikein 1.5 bar asti. Sama mittari majailee par'aikaa omassa autossa ja se ei tod näytä samoja lukemi kun eräillä. Eli suht varmasti voi sanoa, että kyllä siellä myllyssä pyörii hulluja paineita.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Tuli mieleen että kun sulla on tuolla 2 bar pinnassa olevat ahdot ja auton oma mittari näyttää punasen puoltaväliä, niin mitä se näyttää kun ahdot putoo sinne 1.3 nurkílle? edelleen samaa? olisko sitten niin että boksi ei saa tietoa imusarjan paineesta riittävän nopeasti tai se on irti todellisuudesta minkä erillinen turbomittari näyttää...
Katos tämä pätkä
Mittarit 7Mb
Ahdot laskee aika rajusti, mutta silti auton orkkis mittari näyttää suht samaa. Mutta kuten joskus aiemmin on tullut sanottua niin tuo mittari näyttää pääasiassa ilmamassaa aikayksikössä g/s, jota on rukattu ECU:n toimesta. Eli toisin sanoen jos ilmassa (oma mittari) näyttää samaa läpi kierrosalueen on ahtojen pakko laske kierroksien funktiona, jotta näin olisi. Tämä siksi että kone pyörii nopeammin ja sinne virtaa enemmän ilmaan aikayksikkö kohden.
Lisäksi T7 on aivan eri systeemi kun T5 ja siinä ei käytetä ahtopainetta suoranaisena ohjausparametrinä. Ilmamassa tarve (pyyntö) sanelee ahtopaineen. MAPpi on autossa sitä varten että sen kautta voidaan yhdessä lämpötilan kanssa laskea (laksettu ilmamassa). Tämän arvon pitäisi seurata MAFin (todellinen ilmamassa) näyttämään pienellä viiveellä. Jos näin ei tapahdu niin silloin on jossain vikaa, esim vuoto, viallinen anturi tai vastaava. MAP+Temp käytetään myös sopan tarpeen laskemiseen nopeissa kuormitustilanteiden muutoksissa, koska MAFin perusteella tämä ei ole tarpeeksi luotettava.
Potkun tapauksessa homma menee tod näk metsään siinä ettei turbosäädön parametrit pysy mukana coolerin noin 3-4 kertaa paremman virtauksen ja vähemmän virtausvastuksen mukana. Turbosäädön voidaan ajatellan olevan PID joka potkun tapauksessa on viritetty turhan maltilliseksi. Tällaiselle viritykselle on ominaista että säädettävä parametri ampuu ensin yli ja asettuu sitten "maltillisesti" säädettyyn arvoon.
Kyse ei siis suoranaisesti ole SP:n ryssimisestä, mutta tuo painevahdin puuttuminen on kyllä jo hulluutta. Täytyy ihan himassa katsoa onko T7:ssa edes painevahtia. T5:ssa se jok tap on, mutta T7:sta en mene tekuuseen.
Mittarit 7Mb
Ahdot laskee aika rajusti, mutta silti auton orkkis mittari näyttää suht samaa. Mutta kuten joskus aiemmin on tullut sanottua niin tuo mittari näyttää pääasiassa ilmamassaa aikayksikössä g/s, jota on rukattu ECU:n toimesta. Eli toisin sanoen jos ilmassa (oma mittari) näyttää samaa läpi kierrosalueen on ahtojen pakko laske kierroksien funktiona, jotta näin olisi. Tämä siksi että kone pyörii nopeammin ja sinne virtaa enemmän ilmaan aikayksikkö kohden.
Lisäksi T7 on aivan eri systeemi kun T5 ja siinä ei käytetä ahtopainetta suoranaisena ohjausparametrinä. Ilmamassa tarve (pyyntö) sanelee ahtopaineen. MAPpi on autossa sitä varten että sen kautta voidaan yhdessä lämpötilan kanssa laskea (laksettu ilmamassa). Tämän arvon pitäisi seurata MAFin (todellinen ilmamassa) näyttämään pienellä viiveellä. Jos näin ei tapahdu niin silloin on jossain vikaa, esim vuoto, viallinen anturi tai vastaava. MAP+Temp käytetään myös sopan tarpeen laskemiseen nopeissa kuormitustilanteiden muutoksissa, koska MAFin perusteella tämä ei ole tarpeeksi luotettava.
Potkun tapauksessa homma menee tod näk metsään siinä ettei turbosäädön parametrit pysy mukana coolerin noin 3-4 kertaa paremman virtauksen ja vähemmän virtausvastuksen mukana. Turbosäädön voidaan ajatellan olevan PID joka potkun tapauksessa on viritetty turhan maltilliseksi. Tällaiselle viritykselle on ominaista että säädettävä parametri ampuu ensin yli ja asettuu sitten "maltillisesti" säädettyyn arvoon.
Kyse ei siis suoranaisesti ole SP:n ryssimisestä, mutta tuo painevahdin puuttuminen on kyllä jo hulluutta. Täytyy ihan himassa katsoa onko T7:ssa edes painevahtia. T5:ssa se jok tap on, mutta T7:sta en mene tekuuseen.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Mainittakoon tähän väliin, mulla maptunin steg 3 ja max ahot seuraavastiturbotalladega kirjoitti:Ihmetyttää potkuhousun ahdot kun polttoaineensyöttö katkaistaan 1.4-1.5barin kohdalla ainakin sp ja mapin 1-4 stegeillä... Itsellä ainakin katkeaa kun ottaa painekellon letkun irti ja polkasee tossa ennen 1.5 baria... Maptunin johnny kun kysyin maptunin steg 4 ahtoja vastasi että 1.3bar 3000 kiekas ja 1.25bar 5500rpm ja 6000 niin 1.1bar...
1rst gear 0.5 Bar in boost
2-5 th gear, 1.25 Bar up till 4500 RPM, drops down to approx 1.0 at 6000.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Jep, mun edesmenneestä SP steg3:sta tuo oli todistetusti disabloitu. Tosin ei mulla mitää mega-ahtoja ollutkaan koska silloinen aktuaattori ei koskaan kunnon boostia pystynyt pitämään vaan tiputti ja nosti jne jne, nykivää menoa... Toista varmaan olis ollu tällä päivitetyllä akulla joka jaksaa pitää ne ahdot varmasti mitä boksi sallii.Vigge kirjoitti:Tämä tosissaan ei ole ensimäminen kerta kun SP:n boksi tekee jotain mitä sen ei pitäisi. Yhden tapauksen tiedän aivan varmasti, jossa T5 purkista oli pressure guard disabloitu SP:n toimesta. Ja jos se puttuu niin kone ahtaa tasan niin paljon kun ahdin työntää...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä