Nordic konkurssissa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti: Hmm, alkaakohan "pudotuspeli" kiihtyä eri virifirmojen välillä?
.
eiköhän ne samat "yt-rundit" ole käynnissä lähes joka alalla kun "kama" ei markkinoilla ns. liiku. Hintaa ales ja tavaraa ulos tuottaa kuintekin aina "jotain", toisin kun tuote mikä ei mene ollenkaan kaupaksi...
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Täytyy vielä palata tähän aiheeseen: Nordicin sivuille oli tullut 16.3. päivitys, jonka mukaan heidän nettisivunsa ovat taas toiminnassa.

Olisikin kiva saada tietää, mikä tuon firman status on tällä hetkellä???
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Turbo Sensonic kirjoitti:Täytyy vielä palata tähän aiheeseen: Nordicin sivuille oli tullut 16.3. päivitys, jonka mukaan heidän nettisivunsa ovat taas toiminnassa.

Olisikin kiva saada tietää, mikä tuon firman status on tällä hetkellä???
Eikös se siinä edellisessä uutisessa lukenut?

"After all the turbulence during the autumn, we want to announce that the brand Nordic Performance is part of Dahlbäck Racing AB. The daily business continues from Gjutargatan 22 in Borlänge Sweden."
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

AC kirjoitti:"After all the turbulence during the autumn, we want to announce that the brand Nordic Performance is part of Dahlbäck Racing AB. The daily business continues from Gjutargatan 22 in Borlänge Sweden."
Joo, mutta aiemminhan Nordicin kerrottiin menneen konkurssiin.

En tiedä Ruotsin lakiasioista, mutta Suomessahan ei pysty perustamaan saman nimistä firmaa konkurssin jälkeen, vaan nimeä on vaihdettava joko:

1) juuri ennen konkurssia, jotta saisi perustettua uuden firman sillä "suurelle yleisölle" tunnetulla nimellä, kuten esim. suomalainen Koti Idea teki vähän aikaa sitten,
2) perustettava uusi firma hieman eri nimellä, kuten Keittiönet teki tässä vähän aikaa sitten. Firman uusi nimi on Keittiö.net :wink:

Minua kiinnostaisi lähinnä tietää tuo Nordicin nykyinen tilanne, koska olisi tarvetta saada softa tuohon vm. 2009 9-3SC:hen. "Hirvi" maksaa kuitenkin sen 1000 rahaa, eikä mulla ole aikeita satsata niin paljon fyrkkaa tuohon softaan, ja kun niitä ei voi vielä itsekään puukottaa...
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Risto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Risto »

Turbo Sensonic kirjoitti:
AC kirjoitti:"After all the turbulence during the autumn, we want to announce that the brand Nordic Performance is part of Dahlbäck Racing AB. The daily business continues from Gjutargatan 22 in Borlänge Sweden."
Joo, mutta aiemminhan Nordicin kerrottiin menneen konkurssiin.

En tiedä Ruotsin lakiasioista, mutta Suomessahan ei pysty perustamaan saman nimistä firmaa konkurssin jälkeen, vaan nimeä on vaihdettava joko:

1) juuri ennen konkurssia, jotta saisi perustettua uuden firman sillä "suurelle yleisölle" tunnetulla nimellä, kuten esim. suomalainen Koti Idea teki vähän aikaa sitten,
2) perustettava uusi firma hieman eri nimellä, kuten Keittiönet teki tässä vähän aikaa sitten. Firman uusi nimi on Keittiö.net :wink:

Minua kiinnostaisi lähinnä tietää tuo Nordicin nykyinen tilanne, koska olisi tarvetta saada softa tuohon vm. 2009 9-3SC:hen. "Hirvi" maksaa kuitenkin sen 1000 rahaa, eikä mulla ole aikeita satsata niin paljon fyrkkaa tuohon softaan, ja kun niitä ei voi vielä itsekään puukottaa...
Tuolla on svedupettereiden keskustelua aiheesta, itse Robert Uhr kommentoi sivulla 5.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Risto kirjoitti:Tuolla on svedupettereiden keskustelua aiheesta, itse Robert Uhr kommentoi sivulla 5.
Joo, oon lukenut, mutta artikkelia ei ole päivitetty sen jälkeen, kun Magnus Uhrin uudeksi työpaikaksi on paljastunut haudankaivuukoneen käyttäjä :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Jos nyt käsitin asiat oikein, niin Nordic thunkki on nykyää osaa Dahlbäck Racing:iä, joten kannattanee kysyä softaa heiltä, varmaan saat jonkunlaisen vastauksen, suuntaan tai toiseen.
http://www.dahlbackracing.se/main.asp
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Nappe kirjoitti:Jos nyt käsitin asiat oikein, niin Nordic thunkki on nykyää osaa Dahlbäck Racing:iä, joten kannattanee kysyä softaa heiltä, varmaan saat jonkunlaisen vastauksen, suuntaan tai toiseen.
http://www.dahlbackracing.se/main.asp
No näin mäkin käsitin, mutta sitä en ole vielä tajunnut, että miten ne pystyvät toimimaan samalla nimellä, vaikka ovat tehneet konkurssin (tai ainakin hakeutuneet konkurssiin).

Itse asiassa tuohan on ihan fiksu veto vetää osakeyhtiöfirma konkkaan, jos laskuja on keräytynyt paljon ja aikoo aloittaa "puhtaalta pöydältä" toisen firman yhteistyökumppanina.

Potkishan voisi tietty tietää enemmän tästä Nordicin tilanteesta, joten täytyisi vissiin kysyä häneltä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Tästä keskustelusta lainatusta tekstistä minä ainakin ymmärtäisin, että ei ole perustettu samannimistä firmaa. Käyttävät vain samaa tuote brändiä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Onko nyt yrityksen nimellä suurtakaan merkitystä tehoihin :wink:
Samat tu(u)narit siellä koodia säätää edelleen.

Minä noista yrityskaupoista mitään tajua, pääasia että halukkaat saavat lisää löylyä autoihinsa :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Poy kirjoitti:Tästä keskustelusta lainatusta tekstistä minä ainakin ymmärtäisin, että ei ole perustettu samannimistä firmaa. Käyttävät vain samaa tuote brändiä.
Niin, no voikohan sitä käyttää enää samaa brändiäkään, jos on tehnyt konkurssin? Ja kyllähän tuolla Nordicin sivuilla edelleen annetaan ymmärtää, että kyseessä on Nordic Uhr/Performance -niminen firma.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Nappe kirjoitti:Onko nyt yrityksen nimellä suurtakaan merkitystä tehoihin :wink:
Samat tu(u)narit siellä koodia säätää edelleen.

Minä noista yrityskaupoista mitään tajua, pääasia että halukkaat saavat lisää löylyä autoihinsa :)
Aivan. Mutta olisi kiva tietää tuon firman status ja se, saako sieltä jo softaa vm. 2009 autoihin :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Nimi on kauppatavaraa, ja velkojien suostumuksella yritys voi jatkaa entiselläänkin.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Poy kirjoitti:Tästä keskustelusta lainatusta tekstistä minä ainakin ymmärtäisin, että ei ole perustettu samannimistä firmaa. Käyttävät vain samaa tuote brändiä.
Niin, no voikohan sitä käyttää enää samaa brändiäkään, jos on tehnyt konkurssin? Ja kyllähän tuolla Nordicin sivuilla edelleen annetaan ymmärtää, että kyseessä on Nordic Uhr/Performance -niminen firma.
Firma sen konkurssin tekee, ei se brändi. Ja jos tuo Nordic Performance on rekisteröity tuotenimi niin sehän on myytävää kamaa markkinoilla jonka voi kuka tahansa (yritys tai yksityinen) ostaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

dimebak kirjoitti:Firma sen konkurssin tekee, ei se brändi. Ja jos tuo Nordic Performance on rekisteröity tuotenimi niin sehän on myytävää kamaa markkinoilla jonka voi kuka tahansa (yritys tai yksityinen) ostaa.
Totta.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin