tuulilasi tarra
Re: tuulilasi tarra
Itsellä katsastaessa naviteline oli taustapeilin alapuolella. Ei tullut huomautuksia. Siirsin sen sittemmin vasempaan alakulmaan lähinnä siitä syystä, että jos joutuu liikkeessä käpistelemään, niin katse on kuitenkin suunnattuna tiehen eikä tien oikeaan reunaan, minkä tuo taustapeilin alle sijoittelu aiheutti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Makuasioita, tuulilasin vasemmassa alakulmassa TomTom ONE ei peitä kuin osan konepellistä, ei haittaa mua. Eikä tarvitse suunnata katsetta juurikaan pois tiestä.Navin paras paikka on alkuperäispaikassa KOJELAUDASSA, eikä missään tuulilasissa haittaamassa näkyvyyttä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Mites muuten näiden ParkIt ja NextPark -tarrojen kanssa? Ilmeisesti pykälien mukaan laittomia nekin?
9-3 Cabriolet SE -00
Juuri näin. Kojelaudassahan se on vaarallinen, kun pitää irroittaa katse tiestä. Puhumattakaan ajon aikana sen näpertely.SS kirjoitti:Makuasioita, tuulilasin vasemmassa alakulmassa TomTom ONE ei peitä kuin osan konepellistä, ei haittaa mua. Eikä tarvitse suunnata katsetta juurikaan pois tiestä.Navin paras paikka on alkuperäispaikassa KOJELAUDASSA, eikä missään tuulilasissa haittaamassa näkyvyyttä.
Näin on!saapasi kirjoitti:Juuri näin. Kojelaudassahan se on vaarallinen, kun pitää irroittaa katse tiestä. Puhumattakaan ajon aikana sen näpertely.SS kirjoitti:Makuasioita, tuulilasin vasemmassa alakulmassa TomTom ONE ei peitä kuin osan konepellistä, ei haittaa mua. Eikä tarvitse suunnata katsetta juurikaan pois tiestä.
Toisaalta, olen nähnyt eräällä saabistilla kaksi (

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Heh.. on mahtanut olla elämys
.
Minäkin tiedän yhden pk-potkuissa, mutta siinä ne on niin alareunassa, kuin niitä on vain saatu. Hänen näkyvyyttään ne eivät kuulemma häiritse.

Minäkin tiedän yhden pk-potkuissa, mutta siinä ne on niin alareunassa, kuin niitä on vain saatu. Hänen näkyvyyttään ne eivät kuulemma häiritse.
Tuosta näkökentässä olemisesta kun on puhe, niin mitä mahtaa katsastuksessa sanoa kun minulla on ahtopainemittari kojelaudalla vasemman kaiuttimen edessä? Siis ei mun mielestä ole mitenkään näköeste mutta tuleekohan siitä sanomista?
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Tuskin. Olihan niitä economy-mittareita ainakin 99-saabeissa ihan alunperinkin kojelaudalla vastaavassa kohdassa.
-
- "Hirsch"
Mulle ei oo ainakaan ikinä sanottu mitään, vaikka joku vois kuvitella sen olevan pikkuisen näköesteenä.Jur1 kirjoitti:Tuosta näkökentässä olemisesta kun on puhe, niin mitä mahtaa katsastuksessa sanoa kun minulla on ahtopainemittari kojelaudalla vasemman kaiuttimen edessä? Siis ei mun mielestä ole mitenkään näköeste mutta tuleekohan siitä sanomista?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Tuulilasin näköalue on se jonka pyyhkijät pyyhkii !
Sen alueen ulkopuolelle saa liimata tarroja.
Kuulin tämän katsastusinssiltä.
Jos asia olisi näin, niin eikö kaikkien teinien autoissa olsi pienimmät pyyhkijänsulat mitä mistään saa ja tarraa täys muu osa lasista?AkiZZa kirjoitti:Tuulilasin näköalue on se jonka pyyhkijät pyyhkii !
-
- "Kaasari"
No onhan ne veromerkitkin pitäny tuulilasiin liimata... 

Paikallisen katsastusmiehen näkemys tuosta navin asennuksesta on, että kojelautaan voi laittaa, vaikka olisikin juuri samassa paikassa missä se olisi tuulilasiin kiinnitettynäkin. Eli siis. Inssiä vituttaa kaikki tuulilasiin kiinnitetty, oli se sitten lain puitteissa sallittua tai ei.
Lisäksi toisella tutullani käski poistamaan tarran, joka oli asetettu juurikin sinne tuulilasin yläreunassa olevaan mustaan alueeseen. Mielestäni ei juurikaan häirinnyt kuljettajaa, kun ei todella ollut nähtävissä kuljettajalle. Ellei auton edessä mahdollisesti jossain tilanteessa satu olemaan riittävän suurta peiliä. tällöin kuski kyllä näkee myös oman pärstävärkkinsä, joka ainakin minun tapauksessani olisi riittävä syy vaikka tummentaa tuulilasi.
Erästä aikoinaan täälläkin aktiivisesti kirjoitellutta henkilöä lainatakseni "määräykset on määräyksiä" ja "kyllä inssi aina jotain keksii, jos ei meinaa pompata."
edit:
ja sitäpaitsi taitaa suunnilleen kaikki tällä osiolla kirjoitettu olla laitonta,eikä ole suotavaa, että näistä insseille suureen ääneen huudellaan. Eli suut suppuun.
Lisäksi toisella tutullani käski poistamaan tarran, joka oli asetettu juurikin sinne tuulilasin yläreunassa olevaan mustaan alueeseen. Mielestäni ei juurikaan häirinnyt kuljettajaa, kun ei todella ollut nähtävissä kuljettajalle. Ellei auton edessä mahdollisesti jossain tilanteessa satu olemaan riittävän suurta peiliä. tällöin kuski kyllä näkee myös oman pärstävärkkinsä, joka ainakin minun tapauksessani olisi riittävä syy vaikka tummentaa tuulilasi.
Erästä aikoinaan täälläkin aktiivisesti kirjoitellutta henkilöä lainatakseni "määräykset on määräyksiä" ja "kyllä inssi aina jotain keksii, jos ei meinaa pompata."
edit:
ja sitäpaitsi taitaa suunnilleen kaikki tällä osiolla kirjoitettu olla laitonta,eikä ole suotavaa, että näistä insseille suureen ääneen huudellaan. Eli suut suppuun.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Hölösuu"
Itselleni oli aikoinaan tarra joka oli reunasta reunaan pitkä ja tumman alueen sisä puolella.Katsastusmies sanoi että tuollaista ei saisi periaatteessa olla tuossa,mutta katsastus meni läpi...
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Tuossa kohtaa vaihtaisin konttoria ellei se navi sitten oikeasti häiritse näkyvyyttä. Esimerkiksi lasin alanurkassa navi peittää näkyvyyttä korkeintaan konepellille. Inssi on joskus navin toimivuudesta kysellyt, mutta muusta ei ole ollut puhetta kahdella eri konttorilla ainakin 4 eri inssin kanssa. Navi on roikkunut tuulilasissa monta vuotta ja aina paikoillaan katsastuksessa.Paikallisen katsastusmiehen näkemys tuosta navin asennuksesta on, että kojelautaan voi laittaa, vaikka olisikin juuri samassa paikassa missä se olisi tuulilasiin kiinnitettynäkin. Eli siis. Inssiä vituttaa kaikki tuulilasiin kiinnitetty, oli se sitten lain puitteissa sallittua tai ei.
Laki on laki, muttei järjen käyttökään kiellettyä ole.