T7 ja stage1 murheet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jyyrä kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...
Oletko varma että autosi oli kunnossa jos paineet piikkasi yli 2,5bar? ja pystyikö autolla vielä ajamaan tämän jälkeen, vai jouduitko tekemään koneremontin joka kiihdytyksen jälkeen? enkä yhtään ihmettele jos vakio katti ei kestä :roll:
auto...kunnossa ja kunnossa...no aina enemmän tai vähemmän...softa taasen ei...kyseessä siis maptun steg3 :mrgreen: ...ja kun oli kyse t7:sta niin riippui ihan päivästä...ainiin ja vakio IC:n päädyt ei sit kestä juurikaan noita 2,5bar paineita... nimim. eräällä lappeenrannan reissulla keulan purkaneena ja IC:n vasaralla korjanneena :lol: ...ja katti oli paskana ennen ku aloin ees stagettelemaan...kone hajos vain kerran monen asian summana, ahdot tietysti suurimpana osatekijänä...
pointtina vaan et ne ahdot voi käytännössä olla ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä...reilun kahden vuoden/120 000km aikana toi t7 näytti mulle kyllä kaikki puolensa, hyvät ja huonot...pääasiallisesti huonot... :evil:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

matti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Autossa on kokeiltu kahta eri stage1 ohjelmaa, maptun ja bsr, kahdessa eri
purkissa. Kummallakin sama ongelma, satunnaisesti täys' kaasu kiihdytyksessa
5400 -kierroksen kohdalla meno hyytyy ts. sytytys ja polttoaineen syöttö katkeaa.
Joskus tämän yhteydessä antaa vikakoodia P1300.

Voisko lambda-anturi olla syyllinen? niitäkin taitaa autosta löytyä 2 kappaletta...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kaippa sekin mahdollista on...taaemmalla lambdallahan ei ole muuta virkaa kuin haistella kuinka eco tavaraa putkesta tulee....eli ei sinäänsä vaikuta mitään mihinkään...korjatkaa jos olen väärässä... :twisted:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

sabatti 96 kirjoitti:
matti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Autossa on kokeiltu kahta eri stage1 ohjelmaa, maptun ja bsr, kahdessa eri
purkissa. Kummallakin sama ongelma, satunnaisesti täys' kaasu kiihdytyksessa
5400 -kierroksen kohdalla meno hyytyy ts. sytytys ja polttoaineen syöttö katkeaa.
Joskus tämän yhteydessä antaa vikakoodia P1300.

Voisko lambda-anturi olla syyllinen? niitäkin taitaa autosta löytyä 2 kappaletta...
Onko lamba mukana säädössä täys'kaasu kiihdytyksessä?
Tuossa aiemmin mainitsin , että tämän auton SID.stä näkee ne moottorin
ohjaukseen menevät mittaus-arvot, olikohan niitä 32kpl, 2-kerrallaan.
Lamb arvo vaihtelee-1000 ja 1000 välillä, kuitenkin kun ahtopaine nousee yli
0,5bar arvo on nolla, samoin moottorijarrutuksessa 0.
EDIT. kuva ja Lamb = Lambda correction ja kuten sanottu 0.5 bar jälkeen 0
Normaalia vai ei?
Kuva
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Normaalia, menee 0,5 bar jälkeen open looppiin jolloin lambda lakkaa korjaamasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jcarlson kirjoitti:Normaalia, menee 0,5 bar jälkeen open looppiin jolloin lambda lakkaa korjaamasta.
ts. ei johtune lamdasta tuo auton oireilu?
Nyt syttyi tällä laina-Ilmamäärämittarillakin ce-valo tai siis valo vilkkuu 5-6 kertaa kaksi jaksoa ja sammuu. Tämän saa siis aikaan vain kun ei nosta pedaalia lattiasta
menon hyytyessä. Tämän jälkeen taas kaikki ennallaan. Seuraava kiihdytys voi olla
aivan normaali tai sitten ei.
Imusarjassa on ahtopaineen tunnistin, onko niitä T7 autossa 1 vai 2?
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei johdu täyskaasuongelmat lambdasta. Paineantureita on imusarjassa 1, ahtoputkessa 1 ja vielä baroanturi T7 sisällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

oletko bypassia tutkaillu, että vuotaako?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Kun sulla näkyy tuossa sid:ssä noi valikot niin katso seuraavassa kiihdytyksessä että näyttääkö paineanturit oikein. eli mikä on paine ennen kaasuläppää ja sen jälkeen, ja näyttääkö sun ahtopainemittari samaa kun se paineanturi mikä on läpän jälkeen, ja mitä näyttää paineanturi joka mittaa ilman painetta (pitäisi näyttää n.1000). Onko niitä bensanpaineita mitattu vielä? bensan paine on suoraan verrannollinen ahtopaineeseen, jos sulla on 3bar paineensäädin ja ahtopaineet on noin 1,2bar niin bensanpaineet pitäisi olla n.4,2bar. Toi hyytyminen ja vikakoodi voisi hyvinkin tulla bensan puutteesta, mutta tiedä näitä...
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Niin ja tuli vielä mieleen että onko seokset mitattu millaiselle mittarilla, ja onko lambda ollut putkenpäässä vai heti kiinteästi downpipe:ssä turbon jälkeen?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jyyrä kirjoitti:Niin ja tuli vielä mieleen että onko seokset mitattu millaiselle mittarilla, ja onko lambda ollut putkenpäässä vai heti kiinteästi downpipe:ssä turbon jälkeen?
Lambda oli putken päässä.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jyyrä kirjoitti:ja mitä näyttää paineanturi joka mittaa ilman painetta (pitäisi näyttää n.1000).
-tämä on siinä 1000 molemminpuolin
jyyrä kirjoitti: Onko niitä bensanpaineita mitattu vielä? bensan paine on suoraan verrannollinen ahtopaineeseen, jos sulla on 3bar paineensäädin ja ahtopaineet on noin 1,2bar niin bensanpaineet pitäisi olla n.4,2bar. Toi hyytyminen ja vikakoodi voisi hyvinkin tulla bensan puutteesta
-bensanpainetta ei ole mitattu vielä.
-T7 ei ole minulle kovinkaan tuttu, (ainakaan vielä) vasta selvisi niitä
paineantureita olevan useampia, täytyy katsoa lukemat.

Miten näissä hajoaa tuo bensapumppu, laakista vai hiipuuko tuotto?
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Putkenpäästä mitattu seos ei ole aivan 100% tarkka, joten tarkemman tuloksen saisi jos laittaisi laajakaistalambdan suoraan downpipeen ennen kattia. Bensapumppuja hajoaa ilmeisesti sekä että, toisilla on mennyt laakista ja toisilla loppunut tuotto.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jyyrä kirjoitti:Putkenpäästä mitattu seos ei ole aivan 100% tarkka, joten tarkemman tuloksen saisi jos laittaisi laajakaistalambdan suoraan downpipeen ennen kattia. Bensapumppuja hajoaa ilmeisesti sekä että, toisilla on mennyt laakista ja toisilla loppunut tuotto.
Ok, kiitoksia vinkeistä.Kunhan flunssa hellittää jatkan tutkimuksia.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jyyrä kirjoitti:Kun sulla näkyy tuossa sid:ssä noi valikot niin katso seuraavassa kiihdytyksessä että näyttääkö paineanturit oikein. eli mikä on paine ennen kaasuläppää ja sen jälkeen, ja näyttääkö sun ahtopainemittari samaa kun se paineanturi mikä on läpän jälkeen, ja mitä näyttää paineanturi joka mittaa ilman painetta (pitäisi näyttää n.1000). Onko niitä bensanpaineita mitattu vielä? bensan paine on suoraan verrannollinen ahtopaineeseen, jos sulla on 3bar paineensäädin ja ahtopaineet on noin 1,2bar niin bensanpaineet pitäisi olla n.4,2bar. Toi hyytyminen ja vikakoodi voisi hyvinkin tulla bensan puutteesta, mutta tiedä näitä...
Tänään testailin noita sid:issä näkyviä painemittauksia, kyllä ahtopaine nousee aika ylös, n. 2450 oli suurin näyttämä ja saattoi/saattaisi nousta ylemmäskin.
Tuosta kun vähentää sen ilmanpaineen 1009 -sillähetkellä, 1441, eli 1.441bar?
Ahtopainemittarin asteikko on 1.5bar -saakka. Se ei noussut yli 1.2bar.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Vastaa Viestiin