Mitsu TD04-18T 6# suorin siivin KIMPPATILAUS!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Stressfläkt kirjoitti:Lisää dataa siittä kkk24 föönistä.
Spoolaus ajat paremmat kuin 18t#7 ja riittää korkeampiin tehoihin.
Miksi näin, koska tuo kkk on ihan uutta tekniikka toisin kuin mitsu.
Sama noiden garretin GT mallien kanssa, uutta tekniikkaa ja spoolaa nopeemmin tuplakuulalaakeroinnin ansiosta.
Stressfläkt kirjoitti: Ei se nyt hirveän hitaasti herää jos b234 koneessa on 1.6 paineet 2600 kierroksen kohalla.
Toisaalta vähän hirvittäis käyttää jotain 1.5-1.6 ahtoja ja ahdinta suorituskykynsä äärirajoilla noin pidemmän päälle, vaikka se ahtopainemittarissa komeelta näyttääkin, jo ihan koneen hyvinvointiakin ajatellen kun asiallisesti viritetystä koneesta voi saada tehoa pienemmilläkin ahdoilla, vai... ? En oo mikään asiantuntija mutta tämmösiä tuli mieleen. Esim maptunin ammattitaidosta näissä asioissa kertoo sekin, että heidän perus stage-3:ssa on vähemmän ahtoja ja enemmän tehoa kun sp:n vastaavassa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tilasin itelle talveksi ton TD04 15T:n koska en enää jaksa kuunnella tota ulinaa mikä vakio ahtimesta kuuluu.Naapuritkin jo varmaan suuttuvat. :oops: On sen verran veemäinen ulina. Huomenna saapuu oulun matkahuoltoon.Ja tuliterä.Pääsee soveltaan. :? Mut repikää hiasta kun alatte tilaamaan tota 18T ahdinta.Saatan olla siinäkin mukana jos hinta kuulostaa hyvältä.. :evil:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Milli kirjoitti:Mut repikää hiasta kun alatte tilaamaan tota 18T ahdinta. Jos hinta kuulostaa hyvältä.. :evil:
Sama täällä :evil:
9-3.1972
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

V-M kirjoitti:Tässä kun on soppeli topiikki asialle niin liitänpä tähän samaan. Kävin tuossa Meletin (http://www.melett.com) myynti hemmon kanssa kun USA:n bemari kerholaiset oli tilanneet nipun kerralla suoraan tuolta tehtaalta ja saaneet tavaran keskimäärin ~45% hinnalla markkina hintaan nähden. Niin siitä innostuneena kyselin mahista, mutta edellytyksenä oli tosiaan isomman erän ostaminen min ~10-15kpl mutta siihen sai jo sitten tilata hieman muutoksilla noita eli perusahtimia eri siivillä jne...

Hinnaston sain myös ja houkuttelevalta vaikuttaa, mutta tämmösen prosessoiminen on tuskaa kun aina on niitä jotka on innokaana tilaamassa mutta kun pätäkkää pitää latoa tiskiin niin alkaa siiman kelaaminen. Ja sen takia on kuivunut monta hyvää (lue halpaa) juttua kokoon.

Mutta tätä voisi kiikaroida jos on muutama hommaa hoitava luottomies
asialla.

V-M

P.S Niin siinä samassa USAn poikien tilauksessa tuli työkaverille Ouluun ilman eri kustannuksia tuollainen T04 ilman pako ja imupesää mutta keski osa ja siivet kiinni 300e eikä ollut mikään pieni puhallin (BMW 740).

Kuulostaa hyvältä. Volkkarimiehet teki ison tilauksen jenkeistä ja siinä toimittiin niin että puuhamies keräsi tilaukset ja rahat etukäteen. Sitten kun rahat oli tilillä niin lähti tilaus liikkeelle. En muista tarvittiinko maksussa jonkun isolimiittistä Visaa vai hoituiko se pankkisiirrolla.

Mielestäni hyvin kannatettava ajatus tilata suoraan tehtaalta tai ainakin jostain sellaisesta paikasta jossa on vähän välikäsiä.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tässä olis sekin hyvä puoli että tuo putiikki on tuolla britti saaressa eikä usassa eli tulli maksut jää pois.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Stressfläkt kirjoitti:Pitääkö jatkaa offtopic linjaa :?

Lisää dataa siittä kkk24 föönistä.
Spoolaus ajat paremmat kuin 18t#7 ja riittää korkeampiin tehoihin.
Miksi näin, koska tuo kkk on ihan uutta tekniikka toisin kuin mitsu.
Kuitenkin molemmissa samat asennusongelmat.
Käytetään R mallissa ja uusissa t5 malleissa. Ei ne huvinvuoks vaihtanut ahdinta varmaan siinä firmassa.
Koska niitä on nykyisissä tuotantomalleissa niin saatavuus on hyvä.
Ei se nyt hirveän hitaasti herää jos b234 koneessa on 1.6 paineet 2600 kierroksen kohalla.
Mun mielestä ihan siedettävä ja kuitenki liikaa näille voimansiirroille.
Pidän sitä hyvänä budjettivaihtoehtona juuri diskoperunalle.
Ja mitä tulee vaadittaviin oheislaitteisiin niin niitä on paljon.
Järkevin vaihtoehto mun mielestä steg3, jos katotaan taloudellisuuden ja suorituskyvyn funktiota.

Pitemmästi en ala selittään, mutta kielitaitoiset stcs foorumille ja sök funktiolla haetaan tieto ja tehdään sen mukaan päätelmät.
Omat päätelmät olen jo tehnyt.
Mitä tulee koneen kestoon niin voihan sitä ottaa vaikka sulakkeen irti ja ajella peruspaineilla jos huolestuttaa :wink:

En suuttunut pahemmin mutta reagoin tuohon ämpärinkokoiseen viittaukseen.
Sehän on selvä peli jos ahdin on halvalla jostain volvon kuormaautopuolelta saatu niin ongelmia on edessä,
tyyliin kaverin tutulla oli ylimääräinen Holset ja nyt minä laitan sen saabiin.
Ja OT:tä pukkaa.

Jos tuosta ämpärinkokoisviittausesta menee herne nenään, niin antaa mennä vain. Sen verran voin lohduttaa, että en tuolla erityisesti viitannut mainitsemaasi K24:een :)

Halvalta vaihtoehdoltahan nuo volvoista ylijääneet K24:et vaikuttavat. Fakta on kuitenkin edelleen se, että 18T/6cm2 menee omaan pakosarjaan ilman sovitteita ja tuolle mitsulle saa valmiita bulkkisoftia, toisin kuin tuolle K24:lle. Kooltaan noita ahtimia on turha verrata, K24 on suurempi ja tuottaa enemmän maksimitehoa ( esim. Fredrik B:en 375bhp tonnarista ).

Mitä tulee tuohon ajamiseen peruspaineilla sulake irtiottamalla, niin toimii vain T5:ssa, ei T7:ssa.

Koneen kestolla tarkoitin sitä, että 400bhp tehoisen saappaan huoltaminen ja ylläpitokulut ovat kertaluokkaa suuremmat kuin vakiotehoisen. Lisäksi kone kannattaa pistää atomeiksi ja päivittää ainakin uusilla std osilla ( joo, tiedän kyllä, että B234 kestää 590bhp - ainakin tuon dynomittauksen ajan, heh ) ennen tuolle tehotasolle siirtymistä. Suositeltavaa ( mikäli noita tehoja myös käytetään ) olisi miettiä myös uusiksi moottorin tuenta / kiinnitykset, sekä vaihteisto. Mitähän arvelet, montako lootaa Reetulla lepää hyllyssä tuon tonnarin jäljiltä ? Jos koneesta haluaa 400 bhp tehoilla luotettavan, edellyttää tuo mm. parempia mäntiä, kiertokankia ja kampia-akselia.

Luonnollisesti joudut käyttämään saappaasi Ruotsissa ohjelmanpäivityksessä. Tuolle KKK:lle ei nimittäin taida löytyä valmiita softia, ellet sitten kopioi rautaspeksejä Fredrik B:ltä ja saa kopiota hänen softastaan.

Jos itse siirryn eteenpäin tästä nykyisestä viriasteesta ja haluan enemmän maksimitehoa, ottaisin puhaltimeksi kyllä garretin GTBB30:en ( alkaa mennä kyllä luokkaan ämpäri ). Tokihan tuo maksaa enemmän kuin tuo KKK, mutta rahalla saa ja hevosella pääsee :)

Toivon vilpittömästi, että saat pelittämään tuon KKK:n saappaassasi. Laita toki kokemuksiasi tulemaan kun asennus edistyy! Tuo projektisi kiinnostaa varmasti monia täällä foorumilla.

Aioitko muuten käyttää sovituspalaa tuon istuttamisessa pakosarjaan vai meinasitko hankkia / tehdä kokonaan uuden ?
#2172
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Kannatan ehdoitettua.
Kyselyt meni :D
Heh, ei ole vastauksia tullut mistään, ei vissiin kiinnosta tollainen kauppa ketään :?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedparts vastasi :D
Peter-Pan Speedparts kirjoitti: Hi Jouni,

The best way is to contact our Finnish dealer, Riku at PRO-CAR Service
r.seijari@mail.saabnet.com

I think that you will have a good deal wirh Riku

Best Regards
Peter
Saamarin amatöörit, olis nyt antaneet hinnan eikä räpistelis :evil: :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Kannatan ehdoitettua.
Kyselyt meni :D
Heh, ei ole vastauksia tullut mistään, ei vissiin kiinnosta tollainen kauppa ketään :?
Jos ei muuten toimi, niin toistoo toistoo toistoo ja toistoo :lol:
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

laittakaa se kysely suoraan valmistajille ja jättäkää välikädet pois.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:laittakaa se kysely suoraan valmistajille ja jättäkää välikädet pois.
Kuka valmistaa Mitsut???
Laitetaan kun saahaan osoite minne laittaa :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

http://www.turbolader.net/en/

Tuolta voisi löytyä kanssa...
93SC TTiD
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

ja off topiccia:
95power kirjoitti: Jos koneesta haluaa 400 bhp tehoilla luotettavan, edellyttää tuo mm. parempia mäntiä, kiertokankia ja kampia-akselia.
no kyllähän nyt saabin kone kestää...

onkos tuosta kiertokankien ja kampiakselin "heikkoudesta" faktatietoa?
nimittäin olisi hyvä olla varma ettei tilaa mutu tuntuman vuoksi turhaan kalliita erikoisosia moottoriin jos originaali osatkin kestävät tavoitellun tehon esim. 400hv.

männäthän kyllä huutaa hoosiannaa varsinkin T7 aikakauden tekeleissä, joissa ne on tunnetusti heikompaa tekoa, mutta mietin lähinnä noiden kiertokankien ja kampiakselin kestoa...

ja voimansiirron kestävyydestä...
eikös voimansiirto joudu kovemmalle pikkuturboja varten koodatuilla softilla joihin on ohjelmoitu kaamea overboost (1.5-1.7bar) matalilla kierroksilla, joka tekee n. 400-500nm vääntöpiikin.

mutta kun ajellaan sillä isolla ämpärillä voidaan teho ottaa korkeammilla kierroksilla ja keskikierrosalueen vääntöpiikki jää pois eikä tarvitse käyttää niin suurta ahtopainetta ....
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllähän saabin alakerta 400hv kestää. Kunhan ei ajeta millään pesussa kutistuneella ahtimella ja 900Nm/2000rpm väännöillä. :lol:

Se vääntö ei murhaa pelkästään voimansiirtoa vaan myös moottorin alakertaa.

Jos joku vaihtaa autoonsa isomman ahtimen ja harmittelee sen käyttömukavuutta niin vaihdetaan autoja päiväksi. Täältä saa käyttöön OGsatkun, joka spoolaa tuossa 2500-3000 välillä, tehopiikki 3500-4000 välillä. Ja sivistyneisyys on joka mielessä kaukana. 8) :lol: Varmana tuntuu oma auto juhlallisen hienolta tuon jälkeen.

Vaihdoin tahallani reilun kokoisen ahtimen, kun tuli edellisenä kesänä tuhottua 4-5 kytkintä, vaihdelaatikko ja kahdet eturenkaat. :?
Aki Peltola #1132
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

PCS Riku laittelee hintoja viimeistään ens viikon alussa :D
RIKU, laita sitten kunnon hinnat!!!!! :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin