Stressfläkt kirjoitti:Pitääkö jatkaa offtopic linjaa
Lisää dataa siittä kkk24 föönistä.
Spoolaus ajat paremmat kuin 18t#7 ja riittää korkeampiin tehoihin.
Miksi näin, koska tuo kkk on ihan uutta tekniikka toisin kuin mitsu.
Kuitenkin molemmissa samat asennusongelmat.
Käytetään R mallissa ja uusissa t5 malleissa. Ei ne huvinvuoks vaihtanut ahdinta varmaan siinä firmassa.
Koska niitä on nykyisissä tuotantomalleissa niin saatavuus on hyvä.
Ei se nyt hirveän hitaasti herää jos b234 koneessa on 1.6 paineet 2600 kierroksen kohalla.
Mun mielestä ihan siedettävä ja kuitenki liikaa näille voimansiirroille.
Pidän sitä hyvänä budjettivaihtoehtona juuri diskoperunalle.
Ja mitä tulee vaadittaviin oheislaitteisiin niin niitä on paljon.
Järkevin vaihtoehto mun mielestä steg3, jos katotaan taloudellisuuden ja suorituskyvyn funktiota.
Pitemmästi en ala selittään, mutta kielitaitoiset stcs foorumille ja sök funktiolla haetaan tieto ja tehdään sen mukaan päätelmät.
Omat päätelmät olen jo tehnyt.
Mitä tulee koneen kestoon niin voihan sitä ottaa vaikka sulakkeen irti ja ajella peruspaineilla jos huolestuttaa
En suuttunut pahemmin mutta reagoin tuohon ämpärinkokoiseen viittaukseen.
Sehän on selvä peli jos ahdin on halvalla jostain volvon kuormaautopuolelta saatu niin ongelmia on edessä,
tyyliin kaverin tutulla oli ylimääräinen Holset ja nyt minä laitan sen saabiin.
Ja OT:tä pukkaa.
Jos tuosta ämpärinkokoisviittausesta menee herne nenään, niin antaa mennä vain. Sen verran voin lohduttaa, että en tuolla erityisesti viitannut mainitsemaasi K24:een
Halvalta vaihtoehdoltahan nuo volvoista ylijääneet K24:et vaikuttavat. Fakta on kuitenkin edelleen se, että 18T/6cm2 menee omaan pakosarjaan ilman sovitteita ja tuolle mitsulle saa valmiita bulkkisoftia, toisin kuin tuolle K24:lle. Kooltaan noita ahtimia on turha verrata, K24 on suurempi ja tuottaa enemmän maksimitehoa ( esim. Fredrik B:en 375bhp tonnarista ).
Mitä tulee tuohon ajamiseen peruspaineilla sulake irtiottamalla, niin toimii vain T5:ssa, ei T7:ssa.
Koneen kestolla tarkoitin sitä, että 400bhp tehoisen saappaan huoltaminen ja ylläpitokulut ovat kertaluokkaa suuremmat kuin vakiotehoisen. Lisäksi kone kannattaa pistää atomeiksi ja päivittää ainakin uusilla std osilla ( joo, tiedän kyllä, että B234 kestää 590bhp - ainakin tuon dynomittauksen ajan, heh ) ennen tuolle tehotasolle siirtymistä. Suositeltavaa ( mikäli noita tehoja myös käytetään ) olisi miettiä myös uusiksi moottorin tuenta / kiinnitykset, sekä vaihteisto. Mitähän arvelet, montako lootaa Reetulla lepää hyllyssä tuon tonnarin jäljiltä ? Jos koneesta haluaa 400 bhp tehoilla luotettavan, edellyttää tuo mm. parempia mäntiä, kiertokankia ja kampia-akselia.
Luonnollisesti joudut käyttämään saappaasi Ruotsissa ohjelmanpäivityksessä. Tuolle KKK:lle ei nimittäin taida löytyä valmiita softia, ellet sitten kopioi rautaspeksejä Fredrik B:ltä ja saa kopiota hänen softastaan.
Jos itse siirryn eteenpäin tästä nykyisestä viriasteesta ja haluan enemmän maksimitehoa, ottaisin puhaltimeksi kyllä garretin GTBB30:en ( alkaa mennä kyllä luokkaan ämpäri ). Tokihan tuo maksaa enemmän kuin tuo KKK, mutta rahalla saa ja hevosella pääsee
Toivon vilpittömästi, että saat pelittämään tuon KKK:n saappaassasi. Laita toki kokemuksiasi tulemaan kun asennus edistyy! Tuo projektisi kiinnostaa varmasti monia täällä foorumilla.
Aioitko muuten käyttää sovituspalaa tuon istuttamisessa pakosarjaan vai meinasitko hankkia / tehdä kokonaan uuden ?