E85 muutoksen jälkeen =>
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mulla on käynyt niin jos laittaa sekasin etanolia ja bensaa niin kylmäkäynnistyksessä alkaa röpöttää. Mutta sitten jos on puhdasta etanolia niin ei ongelmaa.
Saab 9-5 aero vm.02
Saab 9-5 aero vm.02
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Hieman OT , mutta paljonkos tuo biopower softa tarjoaa lisäkakkua
etanoolilla kylmäkäynnistyksessä vs. Bentsiini, noin prosenteissa??
etanoolilla kylmäkäynnistyksessä vs. Bentsiini, noin prosenteissa??
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Kylmärikastus on karkeasti n. 30-35% suurempi kuin bensalla kun ollaan pakkasilla. Käynnistyksenjälkeinen rikastus n. 10-15% suurempi lisäksi. Ns. starttipolttoaine on moninkertainen (kun startti pyörii).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
OK, kiitoksia vastauksesta.
Nuo määrät ilmeisesti ovat vielä sen etanoolilla tarvittavan n 30% normikakun päälle ?
Tässä vaan mutuilen noita etanoli boxin säätöjä tohon kakkoskulkuneuvoon...
Nuo määrät ilmeisesti ovat vielä sen etanoolilla tarvittavan n 30% normikakun päälle ?
Tässä vaan mutuilen noita etanoli boxin säätöjä tohon kakkoskulkuneuvoon...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Kyllä, sen 40% päälle mikä on nimellinen ero stoikiometrisissä seossuhteissa. Kulutusero on lähempänä 30% koska hyötysuhde kasvaa ja ilmaa tarvitaan samaan tehoon vähemmän, mutta samalla ilmamäärällä tarvitaan 40% enemmän lämpimällä moottorilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mahtaako suorasuihkutusmoottoria (esim. Alfa 2.0JTS) saada konvertoitua E85:elle sopivaksi vai aiheuttaako suorasuihkutustekniikka jotain ongelmia tähän?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Outoa jossei edes jcarlson osaa vastata kysymykseeni? Onko noissa suoraruuttakoneissa mukamasti niin optimoitu palamistapahtuma ja täyttösuhde, jne, etteikö niihin voisi syöttää E85:ttä määrällisesti enemmän kuin bensaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Osaa mutta ei kaikkeen aina ehdi. Kerrossyöttöisissä suoraruiskuissa ei missään tapauksessa, eikä ole hyvä ajatus muissakaan suoraruiskutteisissa.
Männän muoto ja suuttimen sijainti, ruiskutuskulma ja ruiskutusmäärä on kaikki optimoituja bensalle eikä E85:lle. Polttoainesuihku tulee olemaan erilainen sekä eri polttoainemäärän että erilaisen haihtumisen vuoksi. En lähtisi kokeilemaan ilman että varautuu ongelmiin, Audilla on uusissa TFSI moottoreissa olemassa flexifuel-versio ja tässä on mm. juurikin erilaiset männät.
Tämän lisäksi tulee eteen varsinkin varhaisemmissa versioissa hyvinkin mahdolliset ongelmat kestävyydessä ja polttoaineen riittävyydessä. Ylimääräistä kapasiteettia ei järjestelmässä yleensä ole kovin paljoa, mahdollinen ruiskutusaika on hyvin lyhyt ja ruiskutuspainetta ei voi useinkaan paljoa enää vakiosta nostaa. Ei onnistu millään tavanomaisilla huijausbokseilla eli uusi ohjelma olisi tehtävä. Pioneeriksi joutuisi tässäkin ryhtymään, ja voi olla vaikea löytää säätäjää, puhumattakaan siitä mitä säätötyö tulisi maksamaan. Itse ainakin hinnoittelisin homman niin että säästömielessä sen saisi unohtaa.
Männän muoto ja suuttimen sijainti, ruiskutuskulma ja ruiskutusmäärä on kaikki optimoituja bensalle eikä E85:lle. Polttoainesuihku tulee olemaan erilainen sekä eri polttoainemäärän että erilaisen haihtumisen vuoksi. En lähtisi kokeilemaan ilman että varautuu ongelmiin, Audilla on uusissa TFSI moottoreissa olemassa flexifuel-versio ja tässä on mm. juurikin erilaiset männät.
Tämän lisäksi tulee eteen varsinkin varhaisemmissa versioissa hyvinkin mahdolliset ongelmat kestävyydessä ja polttoaineen riittävyydessä. Ylimääräistä kapasiteettia ei järjestelmässä yleensä ole kovin paljoa, mahdollinen ruiskutusaika on hyvin lyhyt ja ruiskutuspainetta ei voi useinkaan paljoa enää vakiosta nostaa. Ei onnistu millään tavanomaisilla huijausbokseilla eli uusi ohjelma olisi tehtävä. Pioneeriksi joutuisi tässäkin ryhtymään, ja voi olla vaikea löytää säätäjää, puhumattakaan siitä mitä säätötyö tulisi maksamaan. Itse ainakin hinnoittelisin homman niin että säästömielessä sen saisi unohtaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Kiitos jcarlson hyvästä vastauksestasi, selvisi vihdoin miksei noita E85 -konversiosarjoja löydy suorasuihkutusmoottoreille. Harmi sinänsä kun Alfa 2-litraisella moottorilla olisi ollut hankinnassa, muttei oikein viitsisi millään 98-oktaanisella ajella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98