ahtopainemittarista...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aikoinaan tuli amiksessa opeteltua kalibroimaan Bourdonkaari manometrejä, tapahtuu ottamalla neula ja taulu irti ja säätämällä tankoa joka välittää kaaren liikkeen neulan pyöritykseen....
Lopputulos oli se etten enää luota kuin nestepatsas manometriin tarkkoja mittauksia tehdessä. Töissä jengi kyllä välillä ihmettelee 1,5 metriä pitkää painemittariani joka mittaa paineen 1,45 bariin asti.
Tässäkin mittarissa on luonnollisesti otettava huomioon jopa kuun vetovoima eri aikona.......
Lopputulos oli se etten enää luota kuin nestepatsas manometriin tarkkoja mittauksia tehdessä. Töissä jengi kyllä välillä ihmettelee 1,5 metriä pitkää painemittariani joka mittaa paineen 1,45 bariin asti.
Tässäkin mittarissa on luonnollisesti otettava huomioon jopa kuun vetovoima eri aikona.......
Tossa mittariston oikealla puolella voisi olla nippa nappa sellainen tila
Itse olen tohon irtonaiseen koetauluun tollaista siihen ajatellut
http://www.mpm-performance.com/tuotekuv ... st_iso.jpg

Itse olen tohon irtonaiseen koetauluun tollaista siihen ajatellut

http://www.mpm-performance.com/tuotekuv ... st_iso.jpg
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ei sellaista mittaria ole olemassakaan... ei sen näkösenä ja kokosena että sitä kukaan viitsisi autoon asentaa. Jos nyt joku myyjä sattuu lupaamaan tuollaiselle d50-60mm mittarille +/- 0.1 bar absoluuttisen tarkkuuden niin varmasti puhuu p**kaa. Vaikka yksi mittari olisi testiolosuhteissa hetken aikaa tarkkuudeltaan tuota luokkaa niin se ei pysy sellaisena pitkään, saati pidä tarkkuutta niissä käyttölämpötiloissa mitä autokäytössä esiintyy.Tästä lähtökohdasta asiaa tarkasteltuna mekaaninen mittari vaikkapa tuolla 0,1Bar tarkkuudella tuntui varmemmalta valinnalta. Mitähän sellainen maksaisi?
Bourdonputkimittari on yksinkertainen mekaaninen laite, putki väsyy, valmistuksessa on tietyt toleranssit, nivelet kuluvat... ei se ole mikään tarkkuusmittalaite, varsinkin kun bourdonputki ei ole edes lineaarinen siinä määrin kuin näin pienillä paineilla pitäisi olla.
Kyllä se vaan on hyväksyttävä tosiasia että ei nämä autotarvikkeet ole mitään mittalaitteita, eikä niitä kyllä sellaisina myydäkkään, ne ovat mittareita... jos haluaa oikeasti ahtopaineen mitata niin parempi hankkia ilmastointimiesten nestepatsasmittari tai etsiä jostain kalibroitu luokkaa d200mm mittari, niitäkin on.
-J-
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tässä on ahtopainemittari joka tarkkuudeltaan pitäs täyttää vaativimmankin harrastajan toiveet.
http://europe.keyence.com/products/pres ... ap_30.html
Tosin tuollaista numerohässäkkää on vaikea seurata, mutta jos tarrkkuutta tarvii niin erinomainen vaihtoehto.
Väriltään sopii erinomaisesti myös saabiin.
Noissa ei taida anturiyksikköä tulla mukana, vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
Ne mittarit jotka löyty tuosta yhdestä Taiwanilaisesta? 9-5;sta ovat myös säköisellä anturilla, mutta niissä olis etuna perinteinen "kellotaulu".
Tämä firma myy niitä http://www.coremotorsport.com/defi
http://europe.keyence.com/products/pres ... ap_30.html
Tosin tuollaista numerohässäkkää on vaikea seurata, mutta jos tarrkkuutta tarvii niin erinomainen vaihtoehto.
Väriltään sopii erinomaisesti myös saabiin.
Noissa ei taida anturiyksikköä tulla mukana, vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
Ne mittarit jotka löyty tuosta yhdestä Taiwanilaisesta? 9-5;sta ovat myös säköisellä anturilla, mutta niissä olis etuna perinteinen "kellotaulu".
Tämä firma myy niitä http://www.coremotorsport.com/defi
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Muuten hyvä, mut mitta-alue on aika pieni; parhaimmillaan -1...1bar (malli AP34) ja käyttölämpötila 0-50C eli autokäyttöön ei ehkä paras mahdollinen kuitenkaan. Tietty jos toi mitta-alue riittää ja ottaa koko laitteen talveks pois niin ostakaa toki...Stressfläkt kirjoitti:Tässä on ahtopainemittari joka tarkkuudeltaan pitäs täyttää vaativimmankin harrastajan toiveet.
http://europe.keyence.com/products/pres ... ap_30.html
Tosin tuollaista numerohässäkkää on vaikea seurata, mutta jos tarrkkuutta tarvii niin erinomainen vaihtoehto.
Väriltään sopii erinomaisesti myös saabiin.
Noissa ei taida anturiyksikköä tulla mukana, vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku