Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Niin eikös joskus ralli miehet puhunut että optimi olisi nopeuden kannalta 8% luisto. :roll:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

täsä yks näkemys aiheen tiimoilta
http://www.racelogic.co.uk/?show=Tracti ... w_it_Works
#1730
500whp.net member
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tulipa tuossa vaan mieleen, että eikö turbotonnarissa tosiaan automaatilla ole 2 litrasen ja 2.3 litrasen välillä eroa muutakun tuo 0.3s? Siis että kun kirjasten mukaan tomaatti 2.3 turbolle lupaillaan 8.5s kiihtyvyyttä, ja 2 litraselle 8.8? Siis vakiona.. Toisaalta, aika loogista: 0.3l --> 0.3s. :lol: :roll:
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Tässä mittauksiani 93 SS 1.8t vakiona ja BSR stekki 1
samana päivänä samalla kuivalla asfaltilla, luistonesto pois:
Vakio: 10,2s 10,5s 9,8s (tehdas lupaa 9,5s) :?
BSR: 8,3s 7,6s :D
Enempää en viitsinyt rengasta polttaa. :oops:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Jeps, kiitoksia vaan kaikille eri lukemista! Nyt on oma Maptun Steg 1 ollut viikon kiinni tonnarissa ja Kummelin sanoin: "KYLÄ LÄHTEE!!" :lol: Lähtihän se 200hv jo ennestäänkin, mutta nyt suorastaan hyökkää kun kunnolla painaa!
Nyt ymmärrän miksei moni ollut innostunut tuosta 0-100 kiihdytyksestä. Yritän nimittäin itsekin sitä oikeastaan välttää ja käyttää tehoja vasta kakkoselta eteenpäin, mielummin 60-80 lähtien, ettei auto rasitu liikaa.

Jos 20:sta pitää kaasua syvällä johonkin reiluun sataseen, niin toimii kyllä, mutta tuntuu että sisälle tulee loppuvaiheessa vähän "lämmön tuoksua", joten en uskalla montaa kertaa rääkätä.

Suoritusarvoissa mennään varmasti jossain 7s hujakoilla tai allekin. On jätetty GTI golffit ja Typeärrät.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Jumankeka. Ei ollenkaan huonosti. :P Ootko T4 volleja koettanu kepitellä? :P Mitäköhän tuomonen stage1 tarkottas 165heposen tomaattitonnarin kohalla suoritusarvoina.. :P
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tonppa kirjoitti:Jumankeka. Ei ollenkaan huonosti. :P Ootko T4 volleja koettanu kepitellä? :P Mitäköhän tuomonen stage1 tarkottas 165heposen tomaattitonnarin kohalla suoritusarvoina.. :P
Teenelonen nyt on ihan lussu, ei bensaa sellasiin viitsi edes turhia kulutella :lol: T5 alkaa olemaan jo parempi kisakumppani, pysyis sentään rinnalla jonkun aikaa.

Jos sinulla on 2.0t, niin eka stekki tuo aeron tehot (225hv) ja jos 2.3t, niin samat kuin minulla (245hv). Pienemmällä turbolla lähdet nopeammin liikkeelle, isompi T ottaa kiinni sitten kun kakkosella pääsee yli 2000rpm. Aero ei automaatilla vielä mikään tajuton ohjus ole, mutta 245 todellakin jo hyökkää eteenpäin. Voin lämpimästi suositella, tulee olemaan paras hankinta autoosi eikä edes älyttömiä maksa.

Suoritusarvoissa Aero manuaali olisi tuossa ekan sivun linkissä 6,7s ja verraten samalla sivulla oleviin muihin arvoihin uskaltaisi heittää automaatille jotain 7,4-7,5s. Vaikkei 245:ssa hevosia olekaan kuin 20 enemmän on se ainakin omani kiihtyvyyttä täytynyt nostaa jonnekin 7s hujakoille, koska GTI Golf FSI 200hv koneella (7,2s) jäi hyvin taakse ja TypeRä jossa myös 200hv (6,9s) pysyi rinnalla sataseen asti. Hondahan on kauhea kierroskone joten siitä kyllä kuulee milloin lusikka on pohjassa.

Täytyy tuo joskus paremmin sekkarilla mitata. Tuntuu kuitenkin niin raa-alta polkasta iso jöllikkä paikaltaan lentoon :(
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aleksi kirjoitti:Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
Manuaalivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä tullaan lisäksi siihen, kuinka moni edes osaa kiihdyttää auton maksimaalisen tuloksen? Täydelliset vaihdot, oikeat kierrosluvut jne jne. Ei ole mikään helppo juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mertmi kirjoitti:
Aleksi kirjoitti:Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
Manuaalivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä tullaan lisäksi siihen, kuinka moni edes osaa kiihdyttää auton maksimaalisen tuloksen? Täydelliset vaihdot, oikeat kierrosluvut jne jne. Ei ole mikään helppo juttu.
Lisäksi on syytä pitää mielessä, että pelkkä aika ei kerro kumpi matkallisesti on edellä, jos verrataan kahden auton tuloksia keskenään.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on :roll:
http://mypage.1g.fi/0-100.avi
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

93t sport kirjoitti:Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on :roll:
http://mypage.1g.fi/0-100.avi
Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saapasi kirjoitti:
Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen :D
Fillarin sutaaminen ei vaikuta mitään, jos kts kierroksia vs nopeus huomaat ettei ne mene synkassa jos/kun 1: llä sutaa.
Niin ja 2: lla ei sutaa.
Eli ihan se noin nopee menee, tai hitaasti, miten sen ottaa.
Muistaakseni paras saatu aika on 6,18 sek.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

saapasi kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on :roll:
http://mypage.1g.fi/0-100.avi
Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen :D
Joo, ei paljon sutimiset vaikuta nopeusmittarin näyttöön kun Saab9-3:ssa mittaa takarenkaalta :D

Tonnareissa toi mitataan askista ja silloin sutiminen vaikuttaa neulan näyttöön. Tosin on niitä tonnareitakin joista mitataan takarenkaalta :wink:
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

9000 2.3 TA + stg1 ja 195/65-15 meni kiihtyvyysmittarin mukaan 0-60 mph 6,96 sekunnissa. Joten 0-100 aika jonkin matkaa yli 7 sekunnin. Sutiminen on ongelma ja 1-2 vaihteilla ei suuremmasta tehosta olisi juurikaan hyötyä. Sitten 3-4 saisi olla vaikka 50-100 lisäkaakkia. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

mikan kirjoitti:9000 2.3 TA + stg1 ja 195/65-15 meni kiihtyvyysmittarin mukaan 0-60 mph 6,96 sekunnissa. Joten 0-100 aika jonkin matkaa yli 7 sekunnin. Sutiminen on ongelma ja 1-2 vaihteilla ei suuremmasta tehosta olisi juurikaan hyötyä. Sitten 3-4 saisi olla vaikka 50-100 lisäkaakkia. :)

t. Mika
:?: Ei tuo mun piristetty pikkulohko tomaatti jubi lyö tyhjää kuivalla, kuin jos jarrulla pitää paikallaan ja siitä päästää, niin hiukan inahtaa.
No ehkä hiukan narahtaa kun 2 vaihtaa.
Märällä tai kostealla kelillä ei sitten oo mitään pitoo jos monoa tarjoo kaupunkinopeuksissa. :?
Alla 205 misukat.
Vastaa Viestiin