Master Power

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

mikkoimp kirjoitti:kun nyt tuli kuulalaakeroiduista puhe niin onko gt 37 kuulilla? entä mahtaako mahtua näin aluksi vakio pakosarjalla tonnariin?
Ei ja ei :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

93t sport kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:kun nyt tuli kuulalaakeroiduista puhe niin onko gt 37 kuulilla? entä mahtaako mahtua näin aluksi vakio pakosarjalla tonnariin?
Ei ja ei :)
elikkä taidetaan sitten tyytyä gt3076...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

elikkäs elikkäs

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

niin onko han niitä masterin turboja kokeilleet mieltä mitä näistä turboista ja yv toimii jos ei uskalla julkisesti todistaa omaavansa kyseistä tuotetta. mielen kiinnolla odottelen kokemuksia kun kuitenkin joudun ton turbon isontaan ja kiire ei ole eli aikaa on kokemuksia kuunnella :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jokos tämmösiä linkkejä oli?

http://www.partsexpressonline.com/masterpower_06.pdf

Tästä katalogista näkee vähä paremmin nuita speksejä, kun on ilmoitettu trim-luvut kompressorille. Tuota MP802314 -mallia vähän jo tsiikailin. Siinä näkyy katalogin mukaan olevan Trim60 kompura. Jos hommais tommosen 99:iin, ku meni se aiemmin ollu garretti vaihtokuntoon.

Tuolla samaisella saitilla on muuten verkkokauppa, josta voi ostaa noita ahtimiakin. Hinnat on kyl hitusen toista luokkaa, kuin täällä kotimaassa, jos tommosia perus ahtimia saa 520dollarilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Katselin tuota MP 802138 mallia ja siinä näyttäisi olevan outletin kiinnitys samanlainen kuin satkun vakioahtimissa. Eli siis ryssänmutka tulee kolmella pultilla tuohon hukkiksen koteloon kiinni.
Futurez:lla meinasivat, että on 99% varmuudella sama. Olisko kenelläkään mittoja tuosta satkun outletin pulttijaosta?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Frostwind kirjoitti:Katselin tuota MP 802138 mallia ja siinä näyttäisi olevan outletin kiinnitys samanlainen kuin satkun vakioahtimissa. Eli siis ryssänmutka tulee kolmella pultilla tuohon hukkiksen koteloon kiinni.
Futurez:lla meinasivat, että on 99% varmuudella sama. Olisko kenelläkään mittoja tuosta satkun outletin pulttijaosta?

T03 mitta kiinnitysreijästä kiinnitysreikään 71mm. Pakoaukko 53mm.
Näin ainakin laippojen Autocad kuvissa jotka löysin netistä.
Tarkistatko molemmat jos sulla on niitä irrallaan ja kirjoittelet tänne takasin...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

e0000333 kirjoitti: Tarkistatko molemmat jos sulla on niitä irrallaan ja kirjoittelet tänne takasin...
Valitettavasti ei oo irrallisia, mutta voin yrittää selvitellä.

EDIT: Soitin tuossa Hernesmaalle ja sain sieltä varmistuksen, että on 71mm.
EDIT2: En sitten muistanut kysyä tuota pakoaukon kokoa :oops:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Frostwind kirjoitti:Valitettavasti ei oo irrallisia, mutta voin yrittää selvitellä.

EDIT: Soitin tuossa Hernesmaalle ja sain sieltä varmistuksen, että on 71mm.
EDIT2: En sitten muistanut kysyä tuota pakoaukon kokoa :oops:

No eiköhän sekin pidä kutinsa sitten. Ja onhan se helpommin muutettavissa jos pientä heittoa on.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

e0000333 kirjoitti:
Frostwind kirjoitti:Valitettavasti ei oo irrallisia, mutta voin yrittää selvitellä.

EDIT: Soitin tuossa Hernesmaalle ja sain sieltä varmistuksen, että on 71mm.
EDIT2: En sitten muistanut kysyä tuota pakoaukon kokoa :oops:

No eiköhän sekin pidä kutinsa sitten. Ja onhan se helpommin muutettavissa jos pientä heittoa on.
Lähetin tuossa spostia futurez:lle ja tiedustelin tuon MP:n mittoja. Jos ovat samat niin sitä kai sitten joutunee tilaamaan tuon ahtimen :)

EDIT: Mahtavatkohan nuo öljyn tulo- ja paluuputkien kiinnitykset olla samat kuin T03:ssa? Tuossa MP:ssä tulopuolen pultinreikien etäisyys toisistaan 38.10mm ja paluupuolella 50.80mm. Kiinnitykset m8*1.25. Tulopuolen reiän koko 10mm.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ovat samat nuo öljyn putket. ehdottomasti suosittelen että otat .63 pako puolella, on tuo .48 liian ahdas! kokemusta on....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

mikkoimp kirjoitti:ovat samat nuo öljyn putket. ehdottomasti suosittelen että otat .63 pako puolella, on tuo .48 liian ahdas! kokemusta on....
Pahoin pelkään, että tuota kyseistä ahdinta ei saa kuin tuolla 0.48:n pakopesällä. Tietenkin aina kannattaa kysyä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Aika jänniä on tosiaan nuo AR:ät noihin mastereihin. T03 vakiot on ilmeisesti turbiini A/R.48 ja kompura A/R.42. Aika tajuton suhde tässä kun kompura masterissa A/R.60. No korvausahtimeksi varmaan ihan käypä, ja onhan se edullinen....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

e0000333 kirjoitti:Aika jänniä on tosiaan nuo AR:ät noihin mastereihin. T03 vakiot on ilmeisesti turbiini A/R.48 ja kompura A/R.42. Aika tajuton suhde tässä kun kompura masterissa A/R.60. No korvausahtimeksi varmaan ihan käypä, ja onhan se edullinen....
Itsekin tuota olen ihmetellyt ja tuolla MP:llä Siltasen mukaan pitäisi olla kiskottu 450hp 20tappisesta Audista ja onhan se tosiaan ihan eri luokkaa kuin Saabin kansi, mutta kuitenkin..

Minulle kovin vakuutteli ettei pakopuoli ahdista.

Eihän nuo A/R:t kyllä taida olla vertauskelpoisia eri valmistajien kesken?

Voinen heittää tähän speksit niin ei tarvii sun Frostwind odottaa jos tätä ahdinta mietit:

Imu 52.5/76 0.70 A/R
Pako 58.1/74 0.48 A/R
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

e0000333 kirjoitti:Aika jänniä on tosiaan nuo AR:ät noihin mastereihin. T03 vakiot on ilmeisesti turbiini A/R.48 ja kompura A/R.42. Aika tajuton suhde tässä kun kompura masterissa A/R.60. No korvausahtimeksi varmaan ihan käypä, ja onhan se edullinen....
Esim. tuo minun haavelema MP 802314 on nimenomaan pako AR .48, imu AR .42 ja trim 60. Tämähän on ainakin arvojen perusteella lievähkö viriahdin verrattuna vakio ahtimiin näissä vanhemmissa 2.0 saabeissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin