Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Muista ostaa säästöilläsi hienot (hienokuvioiset) halpisrenkaat, jotta Konit pääsevät töihin :lol:
Et kai oo hei vaan missannu tota uutta Hankook topikkia...Äkkiä nyt hei sinnekin heittelemään nohevuuksia nassesetä :D

Ristinkin sinut tästälähin muuten Sliksi nasseksi :lol:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Noniin päivitelläämpäs vielä käyttökokemukset, meinas jo unohtua. Eli jotain muutamisen viikkoa ollut nyt alla ja tässä tarinaa:

Ensin meni takapää ja seuraavana päivänä etupää. Pelkällä takaosan vaihdolla oli jo mieletön vaikutus: Heilumiset ja kaikki perän elämöinti loppui siihen ja miellyttävästi perä tuli myös epätasaisuuksien yli. Säädöt on puolessa välissä. Tuntui itseasiassa, että auton koko "löllyminen" olisi johtunut vain löysästä takapäästä. Kyllähän se ainakin suurinta osaa auton heilumisessa varmaan näyttelee, kun siellä perässä heiluu milloin tuulen, milloin minkäkin voiman puolesta.
JT3" lakkasi myös suurimmalta osin kolahtelemasta tukivarteen, pääsi siis vanhoilla iskareilla liikkumaan liikaa. Kyllä se siihen kuitenkin vielä osuu, jos ei pomppuihin ollenkaan hidasta. Siihenkin on kehitteillä jo patentti, mutta eipä sillä niin kiirettä kun ei juurikaan ajossa häiritse.

Etupään muutos oli sitten vähän erilainen.. Sekin kyllä motarilla ja mutkissa erittäin hyvä, mutta aika täräyttävästi ottaa nyt isommat epätasaisuudet. Aluksi pakkasten aikana säädöt oli 50%, mutta n. viikon jälkeen säädin pehmeimmälle. Kylmällä ilmalla alusta oli jäykempi kuin nyt lämpösemmällä. Varmaan se tosta asettuu, mutta odotan kyllä sitä päivää. Nyt on kuitenkin vielä nastat alla eli ajomukavuudesta ei tietoakaan kesäkumeihin verrattuna. Viikon päästä selviää miten muuttuu kesanakkien kanssa.


(toi hinta vielä edellissivuilta: ei 570 vaan 545 maksoin). Nyt siis varaa tiskiharjan lisäksi myös jo uuteen hammasharjaan...voi ylellisyyttä :D Tohon Nexeneissä säästettyyn tiskiharjaan pitikin jo läträtä tuubikaupalla pepsodenttiä, kun fairy alkoi maistua läpi :D
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sulla oli Saapasi vissiin jokku jouset ennestään? ...mietin, että kannattaisko ottaa tuo Konin kitti misä jouset messissä. Eikös tuossa kitissä ole juurikin samat keltaset Konin säädettävät sporttipumput? Näyttäs olevan 662€ plus kulut tuolla PFS:llä.

H&R joustimet (-40mm)olis taasen jotain 250€ PCS:llä. Kun taas 20mm madaltavat Kilen (Lesjöt) sais tuolta PFS:ltä 147€ + kulut.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Oli H&R:t ennestään joo.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Moniko on heittäny H&R jouset takaa pois? _o/
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re:

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

JouniCSE kirjoitti:Moniko on heittäny H&R jouset takaa pois? _o/
H&R takajouset oli n.1/2 vuotta paikallaan :D
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja saapasi »

9000LPT kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:Moniko on heittäny H&R jouset takaa pois? _o/
H&R takajouset oli n.1/2 vuotta paikallaan :D
Saman verran. Astetta korkeammat lesjöt alla. Mutta aeron orkkiksia odotellaan.. :D
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saapasi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:Moniko on heittäny H&R jouset takaa pois? _o/
H&R takajouset oli n.1/2 vuotta paikallaan :D
Saman verran. Astetta korkeammat lesjöt alla. Mutta aeron orkkiksia odotellaan.. :D
Suosittelen, niin pystyy takapenkillä kuskaamaan muutakin kuin kirjekuorta.

Onko muilla muuten merkattu rekisteriotteeseen takapään kantavuuden muutoksia(CS-tonnari). Aikoinaan muutoskatsastuksessa merkattiin takapään kantavuus pienemmäksi, koska H&R:n jousista loppui kilot kesken.

Pitää huomioida asia, jos verotus muuttuu kokokonaispainosta tulevaksi (v.2010), niin omassa tonnarissa kokonaispaino on tästä syystä pienempi kuin normaalisti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Mitkä iskarit?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Laitoin nyt tähän, vai olisko pitänyt uusi aihe laittaa. :?
Eli mitkä iskarit kannattaa taakse laittaa, jos haluaa vähentää keulimista -01 9-3 Aero?
Vakioalusta nyt ja tarkoituksena vain taakse jotkin iskarit vakiojousilla eli onko Biltstein Sport liian kova, entäs Koni Sport?

Mistä kannattaa tila(Suomesta mieluiten niin ei tarvi hommata luottokorttia)?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Itellä ollut H&R -40mm alla viime kesästä lähtien niin edessä kuin takanakin eikä mitään ongelmia ole ollut. Ei edes 5 henkee kyydissä ole ollut ongelmia kuoppaisilla teillä. Omasta mielestä perä ei roiku liikaa. Roikkuminen on enemmänkin näköharha sillä kaaret ovat erimallisia edessä ja takana ja auto seisoo suorassa.
Eli itse en vielä ymmärrä miksi H&R takajouset eivät olisi toimivia :D mutta ainahan ei ole helppoa ymmärtää...

Ja iskarit on vakiot aero-iskarit ja edellisessä katsastuksessa toimiviksi todetut.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

hasha kirjoitti: Eli itse en vielä ymmärrä miksi H&R takajouset eivät olisi toimivia :D mutta ainahan ei ole helppoa ymmärtää...
Kantavuus on pienempi ja muutaman kuukauden jälkeen kolmessa alimmassa jousikierroksessa ei ollut enää maalia jäljellä, joten ovat olleet melkein kokoajan kiinni toisissaan.

PS. 5 henkeä voi olla 350kg tai 650kg eli kaikki on suhteellista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

9000LPT kirjoitti:
hasha kirjoitti: Eli itse en vielä ymmärrä miksi H&R takajouset eivät olisi toimivia :D mutta ainahan ei ole helppoa ymmärtää...
Kantavuus on pienempi ja muutaman kuukauden jälkeen kolmessa alimmassa jousikierroksessa ei ollut enää maalia jäljellä, joten ovat olleet melkein kokoajan kiinni toisissaan.

PS. 5 henkeä voi olla 350kg tai 650kg eli kaikki on suhteellista.
Onkos auto ollut ihan tavallisessa käytössä, vaiko työjuhtana silloin? Sementtiä kontti täynnä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, itsekin mietin alustasarjan laittoa alle. Lesjöforsit ovat liian löysät makuuni, tai ainakin satkussa olivat.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Roikkuminen on enemmänkin näköharha sillä kaaret ovat erimallisia edessä ja takana ja auto seisoo suorassa.
Eikö noita madallussatseja juuri näönkin takia laiteta, harvemmin on tullut vatupassilla katseltua onko auto suorassa :lol:

Paljon paremman näköinen on henk.koht mielestä kun molemmissa päissä on saman verran renkaista kaariin rakoa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja HMK »

Itse jouduin korottamaan H&R:n takajousia sentillä kun alkuperäisessä muodossa 17" renkaat meni kaarien sisään ja auton perä roikkui sivustakatsottuna rumasti. Korotus tehtiin PCS:n teettämillä holkeilla (vastaa alkuperäistä, mutta on vain sentin paksumpi). Nyt sivuprofiili on asiallinen eikä perä ota kiinni kuopissa. Ajettavuutta tuskin saa paremmaksi normaalikeinoin. Iskareina on Bilsteinit.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Frostgrey kirjoitti:
Roikkuminen on enemmänkin näköharha sillä kaaret ovat erimallisia edessä ja takana ja auto seisoo suorassa.
Eikö noita madallussatseja juuri näönkin takia laiteta, harvemmin on tullut vatupassilla katseltua onko auto suorassa :lol:

Paljon paremman näköinen on henk.koht mielestä kun molemmissa päissä on saman verran renkaista kaariin rakoa :wink:
Tuossahan on tuo Hashan aero madallusarjalla. Ihan hyvin toi makaa tolla sarjalla mun mielestä.
Kuva
Sitten toimintakuva. Taitaa tuossa olla meikäläinen ratissa. :twisted:
Kuva
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin