900 turbo projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Juha_A.
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

saabracing kirjoitti:Mittailkaapas mahtuisiko akku sinne orkkiskoolerin paikalle...
Tuolla on tehty sillätavalla

http://www.student.nada.kth.se/~l94_ohk ... tteri.html
mcfeast
"Aero"

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Juha_A. kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Mittailkaapas mahtuisiko akku sinne orkkiskoolerin paikalle...
Tuolla on tehty sillätavalla

http://www.student.nada.kth.se/~l94_ohk ... tteri.html
Paljon ovat ulkomailla tosiaan noinkin asennelleet, itsekin ajattelin laittaa tuonne kun pysyy sähkövedot lyhyenä ja latauskaasut pysyvät konehuoneessa. Takaluukkuun ei taida helposti saada reipasta latausjännitettä akulle niin voinee käyttöikä kärsiä hitusen...

Esa
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Moon jo kolme iltaa hitsannu enkä oo päässy takapaksia edemmäs :cry:

Tosin amatööri kun näissä hitsaushommissa oon ni kestäähän se. Mutta kun paksin saa huomenna valmiiksi ja takasisäloksut ni sit ei olis enää paljoa ja pääsis taas noiden puskureiden ja korin pakkeloimisen kimppuun, onneksi on melko suora kori niin noi maalauksen pohjatyöt on melko helpohkot :wink:
Pitää kyl laittaa kuvia tosta paksista, aattelin ekaks et pari pientä paikkaa... olis vissii pitäny ostaa uus paksin pohja jos vaan olis ollu saatavilla... :roll:
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Itse kun zoomailin sitä, niin menis loppujen lopuksi oikein kivuttomasti...

No, jotuuhan sitä vetään konttiin poppivehkeillekkin melkein isompaa kaapelia kuin mitä akkuun menee :wink:
Yhdessä viritetyssä S:ssä, jota kerran osto mielessä katselin, oli laitettu akku sinne vasempaan kulmaan. Kyllä se sinne vv-filsun ja ahtoputkien alle jotenkin mahtu
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Sai munkin projekti kertaheitolla uutta pontta, kun tuli eilen ostettua uusi rakenteluaihio.
<---- ks. avatar 8)
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
900turbo3d
"Hölösuu"

Noniin. Nyt on hitsailut melko lailla suoritettu ja kyllä oli melko hapan, kyllästyminen mätävikaan oli lähellä, mutta nyt se ohi, ainakin joksikin aikaa. Tuossa viikonloppuna lähtee vielä kone keulilta, ja sitten aletaan maalauksen pohjien tekoon. Kitattavaa on vähän, joten pohjissa ei pitäisi kovin kauaa mennä. Auton pohjaa pitää vielä hieman entrata ja tehdä ruostesuojaukset uudelleen

Mainittakoon että hetken mieljohteesta tulin valinneeksi väriksi 3-kerroshelmiäisen. Pohjaväri on punainen ja helmiäiskerros selviää sitten kun on valmis :wink: . Saa nähdä miten onnistuu, kerran olen aikaisemmin 3-kerroshelmiäistä maalannut :roll:

Ei kukaan osaisi sanoa mistä saisi edukkaasti intercoolerin?
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

900turbo3d kirjoitti:
Ei kukaan osaisi sanoa mistä saisi edukkaasti intercoolerin?

Kysele pikku kuorma-autoista tai pakettiautojen kuulereita, pitäs olla suht edukkaasti....

jos jäänyt ylmääräseksi ja kyl noita tonnarin kuulereitakin jonkin verran näkyy kaupattavan...
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900turbo3d kirjoitti::)

No yrittänyttä ei laiteta, luulis että itse kun tekee niin se ainakin mulla paremmin pelais kun toi vuotava originaali...eli ei muuta kun vääntämään... osaako joku sanoa mistä löytäisi edes vähän teoriaa miten nuo pakosarjan putket tulisi mitoittaa, ei nyt ihan hatusta viitsisi vetää...
Tämmösen vihjeen ite löysin ja talletin vastaisuuden varalle. Ei nyt heti paukahda mieleen, mistä tuon kuvan otin talteen. Tässä se nyt kuitenkin on.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ant_ti
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

tuomas kirjoitti: Kun jotain GTI-magazinea lueskelee, niin tuntuu ettei tuunaajilla riitä taidot auton tekniikan parantamiseen. "aerodynamiikka ennen tehoja" :roll:
totta.

Itse en ainakaan kauhean hienona pidä kyseistä kapistusta.

-tuomas-
Erittäin samaa mieltä.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
saabracing
"Hölösuu"

Ant_ti kirjoitti:
tuomas kirjoitti: Kun jotain GTI-magazinea lueskelee, niin tuntuu ettei tuunaajilla riitä taidot auton tekniikan parantamiseen. "aerodynamiikka ennen tehoja" :roll:
totta.

-tuomas-
Erittäin samaa mieltä.

Erittäin eri mieltä :wink:

KuvaKuva

tai sitte en Kuva

Mites rojektit edistyy :?:
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

saabracing kirjoitti:
Ant_ti kirjoitti:
totta.

-tuomas-
Erittäin samaa mieltä.

Erittäin eri mieltä :wink:

KuvaKuva

tai sitte en Kuva

Mites rojektit edistyy :?:
Kuin myös. Kyllä kai lukuisten "paappa" saabbien joukkoon aina mahtuu yksi tai useampi hieman rankemminkin rakennettu "rata-satku" :wink: :wink:
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
900turbo3d
"Hölösuu"

Siinähän tuo, tasaseen tahtiin, hitaasti mutta varmasti. Huomenna kone palasiksi, ja moottoritilan ehostukseen, sitten pohjatöiden tekoon. Ja siinä sivussa kun sais vielä tota puskuria tehtyä. Pitäs lisärikastusta keksiä tohon korkeille ahdoille, taikka sitten värkätä tommonen megasquirt kaverin kanssa. Hirvittää vaan että miten tuo kakku alkaa maistumaan jos ton k-etin rinnalle vielä lykkää lisärikastuksen...
saabracing
"Hölösuu"

jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

aika hirvee mun mielestä, muuten jos voisit 900turbo3d selostaa tota miten teet ton etuhelman mitä aineit käytät miten teet muotin ja simmosta, muuten tarviiks tommoses käyttää oikeen puskuria pohjana :?:
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
900turbo3d
"Hölösuu"

Joo mä selostan kyllä kun saan vaan tehtyä sen, nyt on keskitytty enemmän tohon koneeseen ja koriin, mutta kyllä se ensikuussa viimestään pitäs valmistua ku pitäs kohta päästä jo maalaamaankin.
Ei siinä tarvi puskuria välttämättä alla, mutta sanoisin että muodot saa paremmin kohdalleen kun puskuria alla käyttää. Mullakin on tossa pohjana vähän kipeää saanut puskuri.

Ja jos et malta odottaa niin netistä kyllä löytyy hyviä ohjeita esim. http://www.playssy.da.ru/ ja sieltä autot ja etupuskurin valmistus lasikuidusta. En nyt tähän hätään muuta löytänyt.'

Edit:
Ei vaan, pakko se on myöntää... kyllä toi viistokeulasatku on komeimmillaan aeron puskureilla sekä helmoilla ja whale-tail spoilerilla, mustana. Nääs niinku mun silmä lepää...
Sitten kun mä kasvan isoksi niin mä haluun aidon mustan og900 aeron kaikilla herkuilla, mustalla nahkasisustalla.
Vastaa Viestiin