T7 ja stage1 murheet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

On kyllä aika hiton korkeat noi ahtopaineet stage1:lle, huomasitko kattoa että näyttääkö se Pbef(=paine kaasuläpän jälkeen) ja Pinl(=paine ennen kaasuläppää) samaa täyskaasulla? Oletko tarkastanut hukkaportin ettei vaan jumita, oliko se magneettiventtiili vaihdettu?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

jyyrä kirjoitti:On kyllä aika hiton korkeat noi ahtopaineet stage1:lle, huomasitko kattoa että näyttääkö se Pbef(=paine kaasuläpän jälkeen) ja Pinl(=paine ennen kaasuläppää) samaa täyskaasulla? Oletko tarkastanut hukkaportin ettei vaan jumita, oliko se magneettiventtiili vaihdettu?
Täys'kaasulla näyttävät paineet samaa. Mangn. venttiili on seuraava.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

melkosta.. mahtaa olla melkoset pakopaineet. Mahtaa olla pakosarja aika mansikkana?
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

JouniCSE kirjoitti:melkosta.. mahtaa olla melkoset pakopaineet. Mahtaa olla pakosarja aika mansikkana?
Sepä onkin outoa ettei pakosarja/ahdin punastu, tietenkään aina sinne tule katsottua, mutta joskus muutaman testin jälkeen hämärässä olen tarkistanut
onko punotusta.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
kampsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 22:08
Paikkakunta: jyväskylä

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja kampsa »

rapia 3 vuotta sitten oli itellä kuvatunlaisia nykimis oireita,,ne rauhottu IMM:mun
vaihdolla.

jatkossa uuden IMM:mun voi/kannattaa putsata aikaajoin kuivalla electrocleanerillä(rasvaisella ei missään tapauksessa!!)putsaten ja varovasti sormin pyyhkimällä noin 5-7tonnin välein.
löysää lemmarit,murikka pois, johtoliitin auki ja purkautuu puhdistukseen nätisti 4 ruuvia kulmista avaamalla.
tällä konstin immu omas toiminu moitteetta 3vuotta ja about 100tkm,,
ja ruuvejahan ei sitten kasatessa kiristetä takaisin "hauismomentilla",,
ellei halua uutta iMM:mua hankkia,,??

sitten reilu vuosi takaperin alkoi täyskaasu kiihdytyksissä satunnaisesti
CE valo vilkutella,,muttei jääny palamaan,,
samassa yhteydessä ilmeni myös puutumista kun valo välkkyi,,
syypääksi paljastui DI aski ja mankkuvena.
toinen vastaava tapaus oli myös,,
pari kk meni vikaa etsiessä,,ja viimein valo sitten jäi palamaan,,
syynä oli silloin toinen lambda antureista,jonka vaihdoin ja auto
sen jälkeen pelannut moitteetta.
lambda oireili myös kasvaneena keskikulutuksena sidissä,,

DI askin kunnon voi tsekata, kun vapaalla nostat kierrokset 2500rpm:ään ja kuulostelet käyntiä,,
jos käy tasaseen eikä pätki tms,,kaikki hyvin,,
jos pätkii ym,,vaihda ennen kuin jäät tien päälle,,tai pidä varakassu mukana,,?
(tuo edellyttäen että tulpat on ok)

itellä kun aski alkoi vikaantua,,pätkiminen käynnissä kuului tasakaasullakin
selkeästi,,ja lopulta tuli myös jo vikakoodiakin,,sytytyskatkoksista 4sylinterillä.
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Mulla vielä(kin) samaa ongelmaa kuin äskeisellä, myös koodina sytkäkatkoksia 4pytyllä. Kassu ja tulpat kuitenkin ok.
Välillä tyhjäkäynti ei meinaa pysyä kohdallaan eli meinaa sammua mutta siinä onkin sitten kaikki käyntihäiriöt.
Ahdot piikkaa kiltisti 1,2 jossa pienen hetken pitää kunnes puutuu täysin ja paineet laskee 0,5..
Rupee tosiaan vituttamaan..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

matti911 kirjoitti: Tuossa aiemmin mainitsin , että tämän auton SID.stä näkee ne moottorin
ohjaukseen menevät mittaus-arvot, olikohan niitä 32kpl, 2-kerrallaan.
Mitenkä nämä mittaus-arvot saa näkyviin :?:
Onko tämä joku softamuutos vai joku muu kikka?
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

A_K_O kirjoitti:Mitenkä nämä mittaus-arvot saa näkyviin :?:
Onko tämä joku softamuutos vai joku muu kikka?
T7 Suite
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet, jatkuvat ...

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Uuden magneettiventtiilin myötä ongelma (hyytyminen 5200 1/min) pysyi poissa
monta päivää. Olin jo aivan varman vian vihdoin löytyneen.Etenkin kun vanhan venttiilin keskinmäinen letkulähtö oli kuivunutta öljyä täynnä.
Vaan vika ilmaantui takaisin.
Sitten oli tarkoitus mitata polttoineen paine, niin
huomasin imusarjasta säätimelle tulevan letkun olevan alapuoltaan heikossa
kunnossa, irtiotettuna siinä oli halkeama, SIINÄ syy luulin taas monta päivää,
kunnes vika taas ilmaantui.
Nyt lisäkiusana akun tyhjeneminen muutamassa päivässä, auton seistessä.
Starttikin pyörittää vaikean oloisesti. Akku o n uusi.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Polttoaineen paine oli kuormitettuna ( ahdot n. 1.3bar) 4.3 bar:ia.
Seitsemän kertaa kokeiltuna, tosin ei ilmennyt oirettakaan silloin...
Bensapumppu ja paineensäädin kuitenkin tilattu.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Nyt on uusi (vakio) bensapumppu tankissa, eikä kokonaan poistunut vika
vieläkään.
Kokeilen vielä toisella läppäkotelolla.
Mitä muuten voisi tarkoittaa OBD vikakoodi P1300 Torque Limitation Signal Low ?
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Mimmi kirjoitti:P1300 sytytyshäiriö, useita sylintereitä.
Autossa on uusi DI- kasetti ja sama ilmiö myös toisella kasetilla.
Voisiko olla kuitenkin polttoaineen vähyyttä ?
(tosin uusi pumppu ja suodatin vaihdettu, kahdesti)
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Mimmi kirjoitti:P1300 sytytyshäiriö, useita sylintereitä. Katalysaattorille haitallinen.
Ehdot: imuilman paine on yli 72kPa; imuilman ja jäähdytysnesteen lämpötila on yli -7´C.
Moottori on käynnistynyt. Pääreleen jännite on yli 10V. Sytytyskasetin palosignaalit rekisteröidään. Poisjääneiden palosignaalien lukumäärä lasketaan yhteen sylinterikohtaisesti joka 200. moottorikierroksella. Sallittujen sytytyshäiriöiden lukumäärä 200. moottorikierroksen aikana näkyy matriisissa joka on riippuvainen kuormituksesta ja kierrosluvusta.

Vian ollessa aktiivinen CE-valo vilkkuu 1 Hz:n taajuudella.

CE-valo sammuu, vian ollessa pois 40. käynnistyksen yhteydessä.
CE- valo sammuu vilkuttuaan 5-7 -kertaa. kun jalan nostaa kaasulta.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Olisiko Mimmillä ajatusta mikä varsinaisesti aiheuttaisi tämän vikakoodin?
Joku muu kuin di-kassu, ei ne kaikki voi olla paskana.. :D
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Auto oli tänään Tech:issä kiinni, vikakoodeja ei ollut.
(enkä saanut niitä tänään aikaan)
Ainakaan laihalla auto ei käy, voiko liika polttoaine - liian rikas seos aiheuttaa sytytyshäiriöitä?
Nyt bensapumpun vaihdon jäljiltä CE -valoa ei saa syttymään, silti max kiihdytyksessä tulee ' puutunut ' kohta siinä 5500 kierroksen kohdalla.
Sitten meno jatkuu.... pölläyttää samalla mustaa. Ennen siinä kohtaa syttyi se
CE -valo hetkiseksi.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Vastaa Viestiin