Kläppi asennettu - kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Eski kirjoitti:Minusta 9-3:n vakioalusta on sellainen keksintö, että sillä menee takuulla lepikkoon, jos ei sille tee jotain
Täysin samaa mieltä. Siksipä 9-3 lähti ja og900 tuli tilalle mutkatien autoksi ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:Ööh... tarkoittaako toi "smilie" sitä, että juotat mut kaupanteon jälkeen känniin... :lol: :lol:
No sähät voit vaikka juoda ne rahat, jotka mä maksan sulle tuosta clampista :wink: Ja hintahan oli jo sovittu etukäteen, eiks je? :)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Oma 9-3 on nyt puslienvaihdossa PCS:llä ja samalla laitetaan tuo klämppikin paikalleen. Oli sitten alapallokin mennyt väljäksi, että tuleepa uutta tukivarttakin sitten samaan syssyyn. Niin ja vetoakselin holkki...

Eski
Mistäs meinaat hankkia tuon uuden tukivarren? Saabilla hinta on 298 €, Motonetissa 133 € 8O

Edit: ai niin, unohtui sanoa, että molemmat ovat Scan Techin osia (eli samaa tavaraa).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Mistäs meinaat hankkia tuon uuden tukivarren? Saabilla hinta on 298 €, Motonetissa 133 € 8O
Edit: ai niin, unohtui sanoa, että molemmat ovat Scan Techin osia (eli samaa tavaraa).
PCS:ltä löytyy tukivarsia hyllystä ja hinta oli hyvin lähellä tuota Motonetin hintaa...

Eski
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Turbo Sensonic kirjoitti: Mistäs meinaat hankkia tuon uuden tukivarren? Saabilla hinta on 298 €, Motonetissa 133 € 8O

Edit: ai niin, unohtui sanoa, että molemmat ovat Scan Techin osia (eli samaa tavaraa).
Joskus tilasin PCS:ltä molemmat uudet tukivarret. Toinen oli Scan Tech, toinen Saab. Samaa tavaraa eivät tasan varmasti olleet, sen verran eroa oli mm. pallonivelen kumissa ja valujäljessä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juu eihän tuo ScanTech ole mikään valmistaja, vaan tukkuri, joka pakkaa myös Volvon osia pakettiin http://www.scantechsweden.com/

Scan-Tech Sweden is a global leader in the distribution of Original Equipment quality Genuine and aftermarket Volvo and SAAB replacement parts. Based in Stockholm, Sweden with a Sales office in North America, Scan-Tech inventories over 10,000 individual part numbers available for immediate shipment. With a current customer base spanning over 70 countries on six continents, Scan-Tech has built a strong reputation for service, quality, innovation and total dedication to its customers.

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:PCS:ltä löytyy tukivarsia hyllystä ja hinta oli hyvin lähellä tuota Motonetin hintaa...

Eski
OK, hyvä homma. Ilmeisesti nekin on Scan Techin pakkaamia osia?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

qaw kirjoitti:Samaa tavaraa eivät tasan varmasti olleet, sen verran eroa oli mm. pallonivelen kumissa ja valujäljessä.
Mä en taas huomannut mitään eroa Motonetista ostetun (Scan Techin pakkaama) ja orkkiksen (mikä autossa oli kiinni) tukivarren välillä. Ja hinta puhuu silti puolestaan. Ostin molemmat tukivarret Motonetista ja hyvin ovat kestäneet. Jos nyt sattuisi jompi kumpi noista tukivarsista särkymään, niin ostaisin uudenkin Motonetista, sen verran tuo hinta on halvempi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä tullut kysyttyä millaisessa paketissa tukivarret oli, mutta molemmat meni vaihtoon... Nyt on Powerflexin puslat ja uusi vetarinholkki, mutta klämppiä ei ehditty vielä laittaa paikalleen... No nytpä tietää mitä vaikutti puslien vaihto, eli selvästi paremmin kulkee auto suoraan jopa uraisella tiellä, ei vetele kiihdytyksessä ja muutenkin ohjaus tuntuu selvästi tarkemmalta. Pakoputken keskipönttökin olisi sopivasti puhki, mutta taisi mennä viriputkirahat noihin tukivarsiin :cry:

Eski
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Kiitoksia Teemulle viripaketista.

Asennussähellys ajoitettu viikonloppuun. Eiköhän näillä teidän ohjeilla ja vinkeillä tuo paikkansa löydä. Jännää. :wink:
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Mieletöntä, heti kun ekan viriosan hankin sain tuohon nimen alle ruiskun.
Pitää varmaan enemmänkin pistää palikoita pellin alle. :D
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Clamppien tekeminen ja kaupittelu on sitten historiaa. Mielenkiintoinen projekti kaikkine vaiheineen.

Kiitoksia vielä kaikille palikan lunastaneille. Toivottavasti on pelannut odotusten mukaan. Hyvää alkavaa kesää ja toivottavasti vähemmän vetelyä... :wink:
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

tevisu kirjoitti: Kiitoksia vielä kaikille palikan lunastaneille. Toivottavasti on pelannut odotusten mukaan.
Kun vaan sais aikaan ton asennuksen :oops:
Kunhan noi ilmat tuosta lämpenee ni josko sitä jokupäivä....
#1747
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Re: Kläppi asennettu - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

93t sport kirjoitti:Ensin on sanottava että alakierrosvääntö tuntuu hieman parantuneen
Kyllä näin todellakin tapahtui. Vaikka clamppiosat ovat vasta takapaksiin ehtineet. Mutta eiköhän kun PCS:llä pyörähdän kesänkorvilla. Uusien takapuslien (powerflexit) + clampin myötä alakierroksilla kasva aivan uusiin sfääreihin. :)

Kerran tevisu:lle :!:
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kläppi asennettu - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peinu »

NEO9-3 kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ensin on sanottava että alakierrosvääntö tuntuu hieman parantuneen
Kyllä näin todellakin tapahtui. Vaikka clamppiosat ovat vasta takapaksiin ehtineet. Mutta eiköhän kun PCS:llä pyörähdän kesänkorvilla. Uusien takapuslien (powerflexit) + clampin myötä alakierroksilla kasva aivan uusiin sfääreihin. :)

Kerran tevisu:lle :!:
Nörttipiireissä saa uskomattoman määrän respektiä kun näyttää verisiä rystysiä ja ranteita sekä mustia kynnen alusia. Kaikki huomaa, että se hullu saapisti on laittanu klämpin ihan ite. :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin