VÄLIJÄÄHDYTTIMEN KIMPPATILAUS
Edelleen mukana ollaan jos vaan saa semmosen coolerin ettei tartte ilmastointia poistaa. Tai siis tarkennettuna semmosen coolerin josta on jotain hyötyä, ilman että tarvii ilmastoinnista luopua. Onhan siitä kyllä joka tapauksessa se hyöty ettei muovipääty kurkkaa jos vaikka jossain vaiheessa tulee vielä ahtoja nostettua...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Juuri ilmastoinnin säilyttämiseen tähdätään
Ollaan selvitelty Millin kans noita ruåtsalaisten Saab-pajojen hintoja kun Suomessa tuntuu olevan kovin heikosti intoa IC:n rakentamiseksi tonttuun sopivaan muotoon...
SP:ltä saatu toistaiseksi paras tarjous, mut jonkinmoisen alen saamiseksi kaivattais ainakin yksi tilaaja lisää. Eli hinta sovittu 4-6kpl hankintaa silmälläpitäen...
785€/kpl
Joo, ennen tilausta SP:ltä vaaditaan vannomaan "-kautta kiven ja kannon" että IC:t tulee sit kans täksi kesäksi eikä vast seuraavax

Ollaan selvitelty Millin kans noita ruåtsalaisten Saab-pajojen hintoja kun Suomessa tuntuu olevan kovin heikosti intoa IC:n rakentamiseksi tonttuun sopivaan muotoon...
SP:ltä saatu toistaiseksi paras tarjous, mut jonkinmoisen alen saamiseksi kaivattais ainakin yksi tilaaja lisää. Eli hinta sovittu 4-6kpl hankintaa silmälläpitäen...
785€/kpl
Joo, ennen tilausta SP:ltä vaaditaan vannomaan "-kautta kiven ja kannon" että IC:t tulee sit kans täksi kesäksi eikä vast seuraavax

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Jos ei nyt kova niin kohtalainen alennus kuitenkin9kTA kirjoitti:eli kyllä siinä karvan verran olisi alennustakin.

Milli toppuutteli vielä, eli odotetaan vielä yhtä hintaa ruåtsista ja sit tehdään päätöksiä.
Toi SP:n (kuvassa) IC on toistaiseksi vahvimmilla. Maptun alustavasti lähes 200€ kalliimpi, mut hinta saattaa viel muuttua.
Nyt kaikki tonnariin IC:tä kaipaavat viestiä jonon jatkeeksi, kartoitetaan tilaaja määrää

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Ei valitettavasti. Kyseessä on nimenomaan nettohinta klubilaisille9kTA kirjoitti:Tuleekohan tosta kimppahinnasta vielä klubialennus

Edit: hinta voimassa tämän tilauksen yhteydessä myös klubiin kuulumattomille

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Tuli vielä mieleen että jos se cooleri on SP:n omaa tuotantoa niin todennäköisesti sitä saa odotella jonnekin ensi kesän tienoille jos tilataan useampi kerralla.
Mistäs kaikista paikoista on kyselty? Katselin tossa Abbott Racingin sivuilta ja siellä olis tämmönen tarjolla, speksejä ja mittoja en tiedä:

High-Flow Intercooler, 10 BHP Increase, £535. Part Number: BEN006A (Ecopower/LPT Models)
High-Flow Intercooler, 10 BHP Increase, £535. Part Number: BEN006B (Full-Turbo Models)
Our high flow, all aluminum intercooler flows 50% more air than standard, reducing turbo lag and allowing higher airflow above 4500 RPM. This allows the engine to produce seamless power from 2000 to 6000 RPM, especially on 2.3 models.
Intake temperatures are significantly reduced, improving efficiency which again improves power and economy. Constructed to the latest race-specification with unique internal fibulators to increase cooling efficiency.
Tuo 535 puntaa on siis ihmisten valuutassa 799€ (+muut kulut).
Mistäs kaikista paikoista on kyselty? Katselin tossa Abbott Racingin sivuilta ja siellä olis tämmönen tarjolla, speksejä ja mittoja en tiedä:

High-Flow Intercooler, 10 BHP Increase, £535. Part Number: BEN006A (Ecopower/LPT Models)
High-Flow Intercooler, 10 BHP Increase, £535. Part Number: BEN006B (Full-Turbo Models)
Our high flow, all aluminum intercooler flows 50% more air than standard, reducing turbo lag and allowing higher airflow above 4500 RPM. This allows the engine to produce seamless power from 2000 to 6000 RPM, especially on 2.3 models.
Intake temperatures are significantly reduced, improving efficiency which again improves power and economy. Constructed to the latest race-specification with unique internal fibulators to increase cooling efficiency.
Tuo 535 puntaa on siis ihmisten valuutassa 799€ (+muut kulut).
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Se ruåtsalais-vaihtoehto ei tuottanut tulosta, mut sain Audi-virittäjältä vielä yhden vinkin suomalaisesta IC rakentajasta. Nyt selvitetään löytyykö 50mm kennoa ja innostusta tehdä niitä tonnareihin maltillisella korvauksella2,3T sport kirjoitti:Milli toppuutteli vielä, eli odotetaan vielä yhtä hintaa ruåtsista ja sit tehdään päätöksiä.

Infoan lisää lähipäivinä

Ilmeisesti ainakin 4kpl tilaajia vai unohdinko jonkun

Nimiä näkyviin tälle sivulle, jotka ovat tilaamassa tonnariin IC:tä...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
No, nyt löytyisi Suomesta 60mm kennoa josta vois muotoilla tehokkaasti virtaavan IC:n tonnarien keulalle ja vielä varsin kiinnostavaan hintaan. Päädyt vievät sitten n.+10mm lisää tilaa, eli pahimmillaan päätyjen kohdalla on koko laitoksen paksuus 69-71mm.
Onko kellään tarmoa tutkia paljonko ne ilmastoinnin letkut sietävät AC-kuulerin siirtoa ilman että letkuja pitää ryhtyä irroittamaan
Eikös Maptunin Freetullakin huhuttu olevan 60mm kenno keulilla
Niin, kappalehinta asettuisi 450€ hujakoille jos saadaan viisi tilaajaa kasaan!!!
Onko kellään tarmoa tutkia paljonko ne ilmastoinnin letkut sietävät AC-kuulerin siirtoa ilman että letkuja pitää ryhtyä irroittamaan

Eikös Maptunin Freetullakin huhuttu olevan 60mm kenno keulilla

Niin, kappalehinta asettuisi 450€ hujakoille jos saadaan viisi tilaajaa kasaan!!!
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Kiinnostusta kyllä löytyy, mutta valitettavasti auto on suomessa ja minä Irlannissa joten minun osaltani mittailu on tällä hetkellä mahdoton yhtälö. Toivottavasti joku voisi tämän selvittää - olis mukava saada uus kenno keulille.
Emännän raportoinnin perusteella saattaa vaan olla että tarttee vaihtaa kannen tiivistekin kun kuulemma hukkaa saabi nesteitä huolestuttavaa tahtia... toivottavasti ei oo mäntiä palanu.
Emännän raportoinnin perusteella saattaa vaan olla että tarttee vaihtaa kannen tiivistekin kun kuulemma hukkaa saabi nesteitä huolestuttavaa tahtia... toivottavasti ei oo mäntiä palanu.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
No, nyt oon (taas) irrottanut sekä mittaillu cooleria ja olen suht varma että sinne saa mahdutettua 60mm kennon.
Tulin mittailuista niin vakuuttuneeksi että kävin näyttämässä autoani myös IC:n rakentajalla ja hän oli sitä mieltä että pistetään homma työn alle.
Eli tarkoitus on ottaa mun auto koekaniiniksi ja sovittaa IC sen keulalle. Kun se sitten on siinä kuosissa että ilmastoinnin ja jäähdyttäjän kennot sopivat IC:n kanssa keulalle ilman auton rakenteellisia muutoksia niin samoilla "mitoilla" voi sitten tehdä koko porukalle samanlaisen
Pyörittelin tänään käsissäni juuri tuollaista 60mm kennoa jossa ei vielä ollut kiinnitetty päätyjä ja kenno vaikutti varsin lupaavalta. Ei ole vaikea uskoa että pesee orkkis-kennon laadullaan mennen tullen
Ja tosiaan hinta pitäisi asettua välille 450-480Eur!!! (tarkka hinta ilmoitetaan kun "koekappale" on valmis.
Valmistajan nettisivut joissa ei kyllä ole kovin yksityiskohtaista tietoa tuotteista, mutta valikoima on ko. talossa tosi kattava: sisältäen mm. Garrettin GTBB-turbot
http://jynssi.hohto.net/
Tulin mittailuista niin vakuuttuneeksi että kävin näyttämässä autoani myös IC:n rakentajalla ja hän oli sitä mieltä että pistetään homma työn alle.
Eli tarkoitus on ottaa mun auto koekaniiniksi ja sovittaa IC sen keulalle. Kun se sitten on siinä kuosissa että ilmastoinnin ja jäähdyttäjän kennot sopivat IC:n kanssa keulalle ilman auton rakenteellisia muutoksia niin samoilla "mitoilla" voi sitten tehdä koko porukalle samanlaisen

Pyörittelin tänään käsissäni juuri tuollaista 60mm kennoa jossa ei vielä ollut kiinnitetty päätyjä ja kenno vaikutti varsin lupaavalta. Ei ole vaikea uskoa että pesee orkkis-kennon laadullaan mennen tullen

Ja tosiaan hinta pitäisi asettua välille 450-480Eur!!! (tarkka hinta ilmoitetaan kun "koekappale" on valmis.
Valmistajan nettisivut joissa ei kyllä ole kovin yksityiskohtaista tietoa tuotteista, mutta valikoima on ko. talossa tosi kattava: sisältäen mm. Garrettin GTBB-turbot

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Nyt tosiaan kuulostaa hyvältä!! Jos hinta on noillu huitteilla ja varmasti mahtuu keulille ilman lekaa niin olen kyllä tilauksessa mukana (olis se tullu kyllä hommattua varmaan joka tapauksessa). Rouva voi olla "positiivisesti" yllättynyt kun pyytää sitä hakemaan paketin matkahuollosta/postista...
Pitäkää porukka ajan tasalla sovituksen etenemisestä!
Pitäkää porukka ajan tasalla sovituksen etenemisestä!
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856