Ja pätee erityisesti niihin virisetteihin missä on haettu maksimi tehoja ja vääntöjä.Vigge kirjoitti: Stage I = työnnetään kaikki sisään mitä menee muista asioista välittämättä...
Kimppatilaus - Virisatsi 9-5 ja muihin saabeihin
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Asentaako viralliset SAAB huoltopajat muiden kuin Hirssin virisatseja? Lähinnä tuli mieleen, että vois asennuksen jälkeen tarkistaa Tech:llä, että kaikki on kunnossa (jos sillä nyt pystyy jotain tarkistamaan). Minkä hintaista tuo asentaminen mahtaa olla?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Ainakin Länsiauto asentaa Nordicia, muista viri seteistä en tiedä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
-
- "Hölösuu"
Eikös ne asenna Hirschiäkin? Eivät tosin markkinoi niitä aktiivisesti, mutta jos joku haluaa 9-5:een 280 tai 305 hv:n virisetin, niin tilaavat sen ja asentavat. Muistaakseni vielä jopa muutoskatsastuttavat.potkuhousu kirjoitti:Ainakin Länsiauto asentaa Nordicia, muista viri seteistä en tiedä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
moro kaikille
aattelin vaan viä törkkiä soppaa lusikalla, sillä
minä olen ainakin mukana stage1:lla ja valmistajalla ei juurikaan
ole merkitystä kunhan se vain on halpa kilpailijoihinsa nähden.
olis vaan kiva jo tietää et mitä se maksais 9000 2.0t 150hv man. vm.95
aattelin vaan viä törkkiä soppaa lusikalla, sillä
minä olen ainakin mukana stage1:lla ja valmistajalla ei juurikaan
ole merkitystä kunhan se vain on halpa kilpailijoihinsa nähden.
olis vaan kiva jo tietää et mitä se maksais 9000 2.0t 150hv man. vm.95
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
ISO PAHA SUSI
Makuasioitahan nämä. Mutta varsinkin stage1 tapauksessa, itse jättäisin vakioboksin jemmaan, koska täysin alkuperäiseen tilanteeseen voi palata helposti. Muuten ei. Pari ihan kelpo syytä: 1) mahdollinen auton myynti -> mielummin myyn kalliin viriboksin erikseen kuin auton mukana, auton myynti ja varustelu tietty aina tapauskohtasia. 2) mahdolliset hämärät ongelmatilanteet -> alkuperäinen softa toimii varmasti ja sen kautta voi selvitellä ongelmia 3) talviajoon, mankkuvenan piuhan/ apc sulakkeen irrotuksen sijaan kuitenkin mielummin vakioboksi -> onhan se nyt eriasia ajaa normaalipaineilla kuin pelkällä peruspaineilla jolla auton ei ole suunniteltu toimivan. Talvella sutii, bensaa palaa ja nastat lentelee vähemmästäkin, tulee ajettua iisimmin kun virityksen tuomia tehoja ei ole talven liukkailla käytössä, eikä viritys kärsi niin pahaa "inflaatiota" kun ottaa hummat laitumelle vasta keväällä. Lisäksi auto säilyy paremmin ehjänä talven liukkailla ja kuljettaja varmemmin hengissä. Toiset ajaa virillä kesät talvet, ok ei siinä mitään.ng900aero kirjoitti:Sori vähän hölmöhkö kysymys mutta mitä meinaatte sillä vakioboksilla tehdä, asentaako takaisin autoa myydessä vai ajella sillä silloin tällöin jotta viriboksi tuntuisi hauskemmalta?
Voihan myydessä tai talvikeleillä napata vaikka apc:n sulakkeen irti niin ei taatusti kulje mihinkään![]()
Aika useassa tapauksessa ostaja tuskin harmistusi jos autosta löytyisikin +100hv enemmän tehoa kuin kuuluisi![]()
Minullakin pölyyntyy tuolla kaapissa yksi T7:n vakioboksi, sen saa ostaa pois jos joku sellaista himoitsee
Noh, yllämainittuihin kohtiin lähinnä 1 ja 2 voi toki todeta, että rahalla saa ja hevosella pääsee vaikka vakioboksia ei säästäisikään. Itse olen kokemut vakioboksin säilyttämisen hyödylliseksi kohdissa 2 ja 3.
Turhaa tietysti jos mennään suoraan isompaan stegiin ja rautaa vaihdetaan, ettei boksi yksinkertaisesti enää toimi uusien osien kanssa niin mitä sitä vanhaa purkkia säästelee. Muutenkin tämmösessä tapauksessa virikärpänen on purassut jo niin pahasti, että suunta on useimmiten vain kohti haasteellisempia virityksiä eikä vakiojuttuja enää edes mietitä...
Kellä on mitkäkin tarpeet, muistutin vain tuostakin optiosta, ensimmäisen virisetin (useimmiten stage1) hankkijat ei näitä välttämättä tule ajatelleeksi. T5/T7 boksien myynti eteenpäin ei varmasti ole ongelma, jos nyt jollain lojuu ylimääärseksi osoittautuneita bokseja nurkissa niin myyntiin vaan. Vaikka itsellä yksi on kiinni autossa ja yksi hyllyssä odottamassa kevättä, niin joku vois tarjota mulle ehjää T5 boksia, vakiota tai viriä niin ostan heti pois kun hinnasta päästään sopuun

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Hölösuu"
Täysin samaa mieltä kuin NG900T. Varsinkin kun autoa ajaa myös emäntä joka on onnistunut ruttaamaan rättisitikankin
. Talveksi riitäisi vapari jos olisi rahaa kahteen autoon (joita on mainioita ollut myynnissä täälläkin). Yksi asia minua ihmetyttää, korjatkaa jos olen väärässä pahasti. Nyt on tullut ainakin munulle yllättävää tietoa virisatseista ja niiden haitallisuudesta jos ottaa "väärän" merkkisen
. Olen kovasti lueskellut vanhoja keskusteluita ja nyt on tullut ihan uusia asioita ilmoille
. Silti on noitten "haitallisten" virisatsien tyytyväisä käyttäjiä olemassa. Mihinkä siis uskoa? Myyntitykkien puheisiin, foorumin vanhaan faktaan,mutu tietoon vai muuttuneisiin asetelmiin? No anyway suurkiitos Kapsulle että ottaa asioista selvää vaikken ehkä itse kerkeä tähän ensimmäiseen ryntäykseen.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
No on kyllä eriskummallisia mielipiteitä
Itselläni oli todella tuskallista ajella 2.3t-tontulla talvella 170hv:n tehoilla kun se reppana ei kulkenut mihinkään, hyvä kun suti edes jäällä (ei tainnut tehdä sitäkään)
Ja onhan nuo etelän (tai no eipä niitä muualla olekaan
) motarit melkein kesäkunnossa läpi vuoden, eli pitoa löytyy vaikka isompaakin stegiä olisi käytössä.
Ja käsittääkseni kaasupolkimella niitä ahtopaineita säädetään, periaatteessa koko hukkaportti on täysin turha jos kuski vain tietää missä mennään
Eli kun olen pian myymässä autoani ja siihen on nyt asennettu Nordicin steg1-boksi (+50hv), niin joudun tiputtamaan tuon vuoksi hintaa, ja kun siihen on pian asennettu Mitsun ahdin+ Aeron steg1-boksi (lisää vielä jotain 30-37hv) niin joudun uudestaan pudottamaan hintaa koska nuo viritykset laskevat arvoa?
nm. talvella ei pärjää alle 200-hevosvoimaisella autolla, hangessa puskeminen etuvetoisella vaatii voimaa

Itselläni oli todella tuskallista ajella 2.3t-tontulla talvella 170hv:n tehoilla kun se reppana ei kulkenut mihinkään, hyvä kun suti edes jäällä (ei tainnut tehdä sitäkään)

Ja käsittääkseni kaasupolkimella niitä ahtopaineita säädetään, periaatteessa koko hukkaportti on täysin turha jos kuski vain tietää missä mennään

Eli kun olen pian myymässä autoani ja siihen on nyt asennettu Nordicin steg1-boksi (+50hv), niin joudun tiputtamaan tuon vuoksi hintaa, ja kun siihen on pian asennettu Mitsun ahdin+ Aeron steg1-boksi (lisää vielä jotain 30-37hv) niin joudun uudestaan pudottamaan hintaa koska nuo viritykset laskevat arvoa?

nm. talvella ei pärjää alle 200-hevosvoimaisella autolla, hangessa puskeminen etuvetoisella vaatii voimaa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä nyt oot ytimessä. 200hv on minimi missä tahansa olosuhteissa.ng900aero kirjoitti:nm. talvella ei pärjää alle 200-hevosvoimaisella autolla, hangessa puskeminen etuvetoisella vaatii voimaa

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jatketaan nyt vielä yhdellä puheenvuorolla vakioboksin säilyttämisen puolesta 

Se on kyllä totta, että etelässä on toisinaan ihan kuivia teitä talvellakin, ja kuiva ajorata talven keskellä houkuttelee painamaan kaasua syvemmälle lattiaan. Kieltämättä tuolloin kaipailee niitä "pirteämpiä aikoja"...
Kaikesta huolimatta itse olen kuitenkin kokenut asian paremmaksi ajaa talvi vakioviritteisenä ja voin sanoa, että rahaa on säästynyt huomattavasti niin bensan muodossa kuin renkaidenkin. Samoin on säilynyt maltti monissa tilanteissa. Talvella bensankulutus on mulla nyt huomattavasti pienempi kuin kesällä. Talvikausi on muutenkin perseestä, enkä nauti autolla ajamisesta talvella yhtään. Eikä viriboksi vaikuttaisi siihen mitenkään, voi olla paremminkin niin, että liukkaus ja lumi harmittaa kun ei voi päästellä vaikka hönkää piisaisi. Nautin sitten kesäkaudella virien tuomastä lisävoimasta kaksin verroin enemmän. Jokainen on kokenut fiiliksen kun talvipyörät vaihtuu kesäpyöriin. Sama asia.
Talvella käydään harvemmin tankilla, suunnitellaan tulevaa kesää ja tehdään hankintoja
Ja vain boksin vaihto päittäin, suuremmasta operaatiosta ei ole kyse. Vartin homma NG900:ssa, 9-3 ei sitäkään.
Vanha/käytetty + viritetty jostain tuntemattomalta omistajalta ei ainakaan omaan korvaan kuulosta kovin hyvältä jos vaihtoehtona on vakiosaab tuntemattomalta omistajalta jos olen autoa ostamassa. Kyllähän viritetty auto saa sikaa se on varma. Koita siinä ostaja vakuutella, että ihan asiallisesti pidetty peli. Sama kuin myisi autosubbaria: "tää on ollu vain kotikäytössä, ei huudatettu" Itse ostan mielummin vakion ja hankintahinnaltaan halvemman ja viritän sen itse. Yksityishenkilölle on tietty helpompi myydä viritettyä kuin vaihdon kautta liikkeeseen. Omalla kohdallani taas pidän hyvin todennäköisenä sitä, että vien nykyisen autoni vaihtoon liikkeeseen. Voin sitten tarjota vaihdossa täysin alkuperäistä 900:sta (paitsi että puskurit ja helmat on 9-3:sta
) ja siirtää boksit sun muut vaikka seuraavaan saabiin jos tiedän sen siihen sopivan... tai myydä palikat klubitoverille eteenpäin.
Tapauskohtasia juttuja siis joita kannattaa miettiä jos jaksaa nähdä vaivaa. Kun ei tuota kakkosautoakaan talviajoon ole, muuten asia voiskin olla toinen...
Ellet ole ahdinta saanut ilmaiseksi niin eikö tuo ole ihan älyvapaata varustaa auto viritysahtimella vain myyntiä varten vai meinaatko saada tuolla ratkaisulla autosi jälleenmyyntiarvoa nostettua? Toki me sut näissä piireissä tiedämme/tunnemme joten en epäile etteikö autosi olisi asiallinen paketti viritettynä ja hyvin pidettynä. Mutta noin yleensä jos vie vastaavasti virein varusteltua autoa liikkeeseen vaihdossa tms niin eikai noista saa edes omiaan tkaisin, tapa toimii varmaan paremmin yksityishenkilönä myydessä toyota ja bemari piireissä GTI -markkinoilla

Tuskallista? Taitaa autossasi olla vikaa jos ei 170hv sudi jäällä...ng900aero kirjoitti:No on kyllä eriskummallisia mielipiteitä
Itselläni oli todella tuskallista ajella 2.3t-tontulla talvella 170hv:n tehoilla kun se reppana ei kulkenut mihinkään, hyvä kun suti edes jäällä (ei tainnut tehdä sitäkään) Ja onhan nuo etelän (tai no eipä niitä muualla olekaan ) motarit melkein kesäkunnossa läpi vuoden, eli pitoa löytyy vaikka isompaakin stegiä olisi käytössä.

Se on kyllä totta, että etelässä on toisinaan ihan kuivia teitä talvellakin, ja kuiva ajorata talven keskellä houkuttelee painamaan kaasua syvemmälle lattiaan. Kieltämättä tuolloin kaipailee niitä "pirteämpiä aikoja"...
Kaikesta huolimatta itse olen kuitenkin kokenut asian paremmaksi ajaa talvi vakioviritteisenä ja voin sanoa, että rahaa on säästynyt huomattavasti niin bensan muodossa kuin renkaidenkin. Samoin on säilynyt maltti monissa tilanteissa. Talvella bensankulutus on mulla nyt huomattavasti pienempi kuin kesällä. Talvikausi on muutenkin perseestä, enkä nauti autolla ajamisesta talvella yhtään. Eikä viriboksi vaikuttaisi siihen mitenkään, voi olla paremminkin niin, että liukkaus ja lumi harmittaa kun ei voi päästellä vaikka hönkää piisaisi. Nautin sitten kesäkaudella virien tuomastä lisävoimasta kaksin verroin enemmän. Jokainen on kokenut fiiliksen kun talvipyörät vaihtuu kesäpyöriin. Sama asia.
Talvella käydään harvemmin tankilla, suunnitellaan tulevaa kesää ja tehdään hankintoja

Ja vain boksin vaihto päittäin, suuremmasta operaatiosta ei ole kyse. Vartin homma NG900:ssa, 9-3 ei sitäkään.
Kuten aiemmin mainittua nää myyntihommat on aina tapauskohtasia. Vakiosaab on vakiosaab myytäessä eikä tarvii miettiä, että saako nyt virisaabistaan varmasti omansa takaisin vai olisiko sittenkin kannattanut myydä vakiona vai viriboksilla. Onhan se viriboksi "katukaupassa" arvokkaampi kuin vakioboksi. Joku varmaan maksaa siitä ylimääräistä, että saa valmiiksi viritetyn auton, tutulta taikka tuntemattomalta. Autoliikkeet ei käsittääkseni juurikaan perusta siitä onko siinä viriboksi vai ei, ehkä paremminkin negatiivinen asia, paitsi ehkä hintaa nostavasti siinä vaiheessa kun auto on heillä myynnissä. Tai sitten siitä vaietaan, miksi, jos viritetty auto on vain positiivinen asia autokaupoilla. Onpa noita tullut tapauksia vastaan, jossa joku kyselee, että auto tuntuu oudon tehokkaalta, mutta omistaja ei tiedä onko se viritetty vai ei.ng900aero kirjoitti:Eli kun olen pian myymässä autoani ja siihen on nyt asennettu Nordicin steg1-boksi (+50hv), niin joudun tiputtamaan tuon vuoksi hintaa, ja kun siihen on pian asennettu Mitsun ahdin+ Aeron steg1-boksi (lisää vielä jotain 30-37hv) niin joudun uudestaan pudottamaan hintaa koska nuo viritykset laskevat arvoa?
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanha/käytetty + viritetty jostain tuntemattomalta omistajalta ei ainakaan omaan korvaan kuulosta kovin hyvältä jos vaihtoehtona on vakiosaab tuntemattomalta omistajalta jos olen autoa ostamassa. Kyllähän viritetty auto saa sikaa se on varma. Koita siinä ostaja vakuutella, että ihan asiallisesti pidetty peli. Sama kuin myisi autosubbaria: "tää on ollu vain kotikäytössä, ei huudatettu" Itse ostan mielummin vakion ja hankintahinnaltaan halvemman ja viritän sen itse. Yksityishenkilölle on tietty helpompi myydä viritettyä kuin vaihdon kautta liikkeeseen. Omalla kohdallani taas pidän hyvin todennäköisenä sitä, että vien nykyisen autoni vaihtoon liikkeeseen. Voin sitten tarjota vaihdossa täysin alkuperäistä 900:sta (paitsi että puskurit ja helmat on 9-3:sta

Tapauskohtasia juttuja siis joita kannattaa miettiä jos jaksaa nähdä vaivaa. Kun ei tuota kakkosautoakaan talviajoon ole, muuten asia voiskin olla toinen...
Ellet ole ahdinta saanut ilmaiseksi niin eikö tuo ole ihan älyvapaata varustaa auto viritysahtimella vain myyntiä varten vai meinaatko saada tuolla ratkaisulla autosi jälleenmyyntiarvoa nostettua? Toki me sut näissä piireissä tiedämme/tunnemme joten en epäile etteikö autosi olisi asiallinen paketti viritettynä ja hyvin pidettynä. Mutta noin yleensä jos vie vastaavasti virein varusteltua autoa liikkeeseen vaihdossa tms niin eikai noista saa edes omiaan tkaisin, tapa toimii varmaan paremmin yksityishenkilönä myydessä toyota ja bemari piireissä GTI -markkinoilla

Mahtaapa olla vaparikuskeilla ja alitehoisilla hankalat ajat menossa...ng900aero kirjoitti: nm. talvella ei pärjää alle 200-hevosvoimaisella autolla, hangessa puskeminen etuvetoisella vaatii voimaa

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Nimenomaan talvella noista tehoista on eniten hyötyä kun porukka tumpeloi edessä ja pakollisia ohitustilanteita tulee jatkuvasti, turvalliset ohitukset vaativat suorituskykyä
Ja talvella vasta hauskaa onkin kun motarilla kolmosellakin lyö tyhjää kovemmastakin nopeudesta
Aliviritteisellä autolla olen huomannut polttoaineen kulutuksen kaikista suurimmaksi, koska silloin jotuu käyttämään jatkuvasti koko tehoreserviä, ja myöskin kuski hiiltyy ratin takana huomattavasti helpommin
.
Polttoaineen kulutus ei ole pitkällä aikavälillä jurikaan suurempi vaikka vähän monoa antaisikin, oikean kieerosalueen käyttö on oleellisinta.
Ja olen kyllä sitä mieltä että tuollainen turbomoottori ainoastaan pitää reippaasta ajotyylistä, kovaan käyttöön se on suunniteltukin. Kaikista vaarallisinta koneelle on sellainen könöttävä ajotyyli ja vedättäminen, tällöin kone karstoittuu ja laakerit rasittuvat, sen seuraukset jokainen tietänee.
Edit:
Mutta en tosiaan olisi kehdannut myydä autoani 240tkm ajetulla garret GT17:llä jossa oli väljyyttä. Auto ei pölläytellyt vielä eikä öljynkulutusta ollut huomattavissa, mutta kylläpä IC:n pohjalla vaan muutama desi öljyä oli.. tiedä sitten onko peräisin ajalta ennen koneremonttia, nyt otin IC:n ensimmäistä kertaa irti. Kuitenkin tuo olisi pian päästänyt viimeiset hönkäisynsä. Ja Mitsu TD04 ei ole mikään viritysahdin, vaan 9-5 Aeron vakioahdin, älyvapaata olsi ollut laittaa tilalle toinen Garret (vaikka Eskiä vähän asialla kiusoittelinkin
).
Ja tuo aeron viriboksi sattui tupsahtamaan kohtuuhintaan myyntipalstalle joten olihan se ostettava
Autoni voi ostaa joko vakioboksilla, steg1:llä tai 9-3 Aeron steg1:llä.
Olen ostamassa vähän nuorempaa 9-5:ttä 2-litraisella koneella ja mieluiten hopeisena (kyllästynyt tuohon mustaan), joten jätän itselleni jomman kumman viriboksin.
Että tämmöistä

Ja talvella vasta hauskaa onkin kun motarilla kolmosellakin lyö tyhjää kovemmastakin nopeudesta

Aliviritteisellä autolla olen huomannut polttoaineen kulutuksen kaikista suurimmaksi, koska silloin jotuu käyttämään jatkuvasti koko tehoreserviä, ja myöskin kuski hiiltyy ratin takana huomattavasti helpommin

Polttoaineen kulutus ei ole pitkällä aikavälillä jurikaan suurempi vaikka vähän monoa antaisikin, oikean kieerosalueen käyttö on oleellisinta.
Ja olen kyllä sitä mieltä että tuollainen turbomoottori ainoastaan pitää reippaasta ajotyylistä, kovaan käyttöön se on suunniteltukin. Kaikista vaarallisinta koneelle on sellainen könöttävä ajotyyli ja vedättäminen, tällöin kone karstoittuu ja laakerit rasittuvat, sen seuraukset jokainen tietänee.
Edit:
No kaikkihan mun touhut on älyvapaita, jokainen joka meikän tuntee, varmaan allekirjoittaa tämänNG900T kirjoitti: Ellet ole ahdinta saanut ilmaiseksi niin eikö tuo ole ihan älyvapaata varustaa auto viritysahtimella vain myyntiä varten vai meinaatko saada tuolla ratkaisulla autosi jälleenmyyntiarvoa nostettua? Toki me sut näissä piireissä tiedämme/tunnemme joten en epäile etteikö autosi olisi asiallinen paketti viritettynä ja hyvin pidettynä. Mutta noin yleensä jos vie vastaavasti virein varusteltua autoa liikkeeseen vaihdossa tms niin eikai noista saa edes omiaan tkaisin, tapa toimii varmaan paremmin yksityishenkilönä myydessä toyota ja bemari piireissä GTI -markkinoilla![]()

Mutta en tosiaan olisi kehdannut myydä autoani 240tkm ajetulla garret GT17:llä jossa oli väljyyttä. Auto ei pölläytellyt vielä eikä öljynkulutusta ollut huomattavissa, mutta kylläpä IC:n pohjalla vaan muutama desi öljyä oli.. tiedä sitten onko peräisin ajalta ennen koneremonttia, nyt otin IC:n ensimmäistä kertaa irti. Kuitenkin tuo olisi pian päästänyt viimeiset hönkäisynsä. Ja Mitsu TD04 ei ole mikään viritysahdin, vaan 9-5 Aeron vakioahdin, älyvapaata olsi ollut laittaa tilalle toinen Garret (vaikka Eskiä vähän asialla kiusoittelinkin

Ja tuo aeron viriboksi sattui tupsahtamaan kohtuuhintaan myyntipalstalle joten olihan se ostettava

Autoni voi ostaa joko vakioboksilla, steg1:llä tai 9-3 Aeron steg1:llä.
Olen ostamassa vähän nuorempaa 9-5:ttä 2-litraisella koneella ja mieluiten hopeisena (kyllästynyt tuohon mustaan), joten jätän itselleni jomman kumman viriboksin.
Että tämmöistä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
virilastu
Laitetaan tänne pitkän ketjun perään myös "oma tilaus" eli Maptunin steg1 olis mun listalla ehdoton ykkönen eli jos tilaus syntyy niin mulle myös ja varalla Nordic steg1

Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
-
- "Hölösuu"
Joo, mullekin kelpaisi vakio NG900:n T5 -boksi, jos joku olisi sellaista myymässä. Tuli nimittäin aikanaan luovutettua oma boksi pois ja uusi maksaa noin 400 euroa.NG900T kirjoitti:Vaikka itsellä yksi on kiinni autossa ja yksi hyllyssä odottamassa kevättä, niin joku vois tarjota mulle ehjää T5 boksia, vakiota tai viriä niin ostan heti pois kun hinnasta päästään sopuun
Omassa autossa on tällä hetkellä steg 4, koska sen pystyy vielä muuttamaan helposti vakioksi. Sitten, kun ruvetaan vaihtamaan suuttimia ym., niin siitä ei sitten enää palatakaan vakioon "pelkällä boksin vaihdolla".
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Muistettavan arvoinen tekijä on biksien vaihdossa ajoestolaite joka ei vanhalla boksilla enään toimi ilman käyntiä huollossa. Tämä ei titenkään koske PPC laitteita pelkästään boksin vaihtajia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2