Oli ihan pakko...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

mut tottahan se on että moottoripyörä on paljo nopeempi koska se keulii vielä vauheista ja saappi ei keuli ollenkaan
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Älkääs ny saatais tännekkin taasen se vanha kunnon News väittely käyntiin kuten joka kesä :wink: helanto vastaan "mikä sen nimi ny olikaan". Se oli hauska millon ei toinen tullut paikalle ja taas tuli ja taas joku "voitti" mutta kukaan ei sitten kertonut mite tuossa kävi oikeesti... :lol:

Juu kyllä kyykky auton pesee paikaltaan lähtiessä ainakin :wink: paitsi jos on "käsi" kuski mopon ruorissa. Paitsi jonkun neliveto ohjuksen mutta niitä ei montaa liikenteessä pyöri (ainakaan suomessa).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Hane_81 kirjoitti:mut tottahan se on että moottoripyörä on paljo nopeempi koska se keulii vielä vauheista ja saappi ei keuli ollenkaan
Yhteistä on se että kuskeilla keulii ja vankasti.

T8 satku vei muuten 10v vanhaa 600:sta 100-200. Mutta eihän se prätkämies ajanu täysiä ku otti vaa arskaa tankin päällä.
Aki Peltola #1132
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Hirwiää vääntöä tyhjästä, toiset tykkää autoista ja toiset moottoripyöristä, jotkut molemmista, eikä sillä näin foorumin äärellä istuessa hirveästi merkkaa kenen isä pieksee kenen isän. :D
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja Bob »

9-5T kirjoitti:
Bob kirjoitti:...ajokokemusta... made in usaa.
Mites tuollainen iso usa vehje, pystyykö sillä ajamaan lujaa muuta kuin suoraa?
Ei mielellään edes suoraa - eikä niitä ole edes kovaan ajoon tarkoitettukaan, vaan sellaiseen leppoisaan kruisailuun - vähän niinkuin Saabitkin :wink: - ainaskin nämä kinnerit.

Kun tietää (on siis ajanut itse, ei siis mitään Esso, TB, Shell yms. baari kokemuksia) miten tuollainen "kyykkypyörä" kiihtyy - tietää myös tällaisten väittelyiden olevan täysin turhia. Tehopainosuhde on asia, jota ei valitettavasti voi ohittaa - jokainen voi laskeskella, paljonko pitäisi Saabista tai muusta autosta ottaa hepoja päästäkseen samaan suhteeseen kuin suht. modernissa "kyykkypyörässä". Omasta SS:stä pitäisi ottaa nelinumeroinen luku...
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

onpas painava.. omalle riittäisi vähän reilu 900hp verrattuna vaikka 1000gsx-r+kuski..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Teho/paino on tietty yksi määre mutta pitää se saada siihe tiehenkin jotenkin siirrettyä... :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

V-M kirjoitti:Teho/paino on tietty yksi määre mutta pitää se saada siihe tiehenkin jotenkin siirrettyä... :wink:

V-M
Käsittääkseni tuollainen tyypillisesti "kyykyissä" käytetyin ketjuvälitys ei ole kovinkaan häviöllinen verrattuna esim. auton voimansiirtoon.

Lopusta sitten huolehtii energian häviämättömyyden laki - luulisin sen tehon/energian kuitenkin siirtyvän ennemmin liike-energiaksi kuin esim. lämpösäteilynä ilmaan tms...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Bob kirjoitti:
V-M kirjoitti:Teho/paino on tietty yksi määre mutta pitää se saada siihe tiehenkin jotenkin siirrettyä... :wink:

V-M
Käsittääkseni tuollainen tyypillisesti "kyykyissä" käytetyin ketjuvälitys ei ole kovinkaan häviöllinen verrattuna esim. auton voimansiirtoon.
Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?
Bob kirjoitti: Lopusta sitten huolehtii energian häviämättömyyden laki - luulisin sen tehon/energian kuitenkin siirtyvän ennemmin liike-energiaksi kuin esim. lämpösäteilynä ilmaan tms...
Ongelma taitaa olla kuitenkin joko se sutiminen tai keuliminen, ei häviöt, paitsi viivalla mun saapille!
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

f-19 kirjoitti: Ongelma taitaa olla kuitenkin joko se sutiminen tai keuliminen, ei häviöt, paitsi viivalla mun saapille!
Saapin sutimisesta tai sutimattomuudesta taitaa olla aika selkeät jäljet Uudenkaupungin autotehtaan parkkipaikalla..
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Testiradallapas!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ite ku on tyypittäny kyykkyprätkää ja isoa usa vehettä niin voi ehottomalla varmuudella sanoa että en tiiä. Lupaan että jompikumpi ois kovempi.
Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Aksu900 kirjoitti:Ite ku on tyypittäny kyykkyprätkää ja isoa usa vehettä niin voi ehottomalla varmuudella sanoa että en tiiä. Lupaan että jompikumpi ois kovempi.
Sama vika "kovaa" kyykkyä olen tyypittänyt ja myös remmi ahdettua V8:a mutta vaikee sanoo...

En niin kään niitä häviöitä tarkoittanut vaan sitä rengasta joka koittaa ottaa pitoa siitä tien pinnasta... tahtoo keulia pirun herkästi kyykky kun lähtee rivakasti. Mutta mä oonkin tietty ihan kädetön kyykky kuski.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

f-19 kirjoitti: Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?
Ei välttämättä - joissakin on pelkkä keskipakoiskytkin - väännät vain kaasua niin jopas lähtee...

Että tämmöistä tällä kertaa - Hyvää yötä kaikille!
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Lukekaa tuolta niin ei tarvii enää tänne vääntää lisää aiheesta (reilut 120 sivua vääntöä :P):

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Foxbody turbo
Lukittu