Oli ihan pakko...
Älkääs ny saatais tännekkin taasen se vanha kunnon News väittely käyntiin kuten joka kesä helanto vastaan "mikä sen nimi ny olikaan". Se oli hauska millon ei toinen tullut paikalle ja taas tuli ja taas joku "voitti" mutta kukaan ei sitten kertonut mite tuossa kävi oikeesti...
Juu kyllä kyykky auton pesee paikaltaan lähtiessä ainakin paitsi jos on "käsi" kuski mopon ruorissa. Paitsi jonkun neliveto ohjuksen mutta niitä ei montaa liikenteessä pyöri (ainakaan suomessa).
V-M
Juu kyllä kyykky auton pesee paikaltaan lähtiessä ainakin paitsi jos on "käsi" kuski mopon ruorissa. Paitsi jonkun neliveto ohjuksen mutta niitä ei montaa liikenteessä pyöri (ainakaan suomessa).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Yhteistä on se että kuskeilla keulii ja vankasti.Hane_81 kirjoitti:mut tottahan se on että moottoripyörä on paljo nopeempi koska se keulii vielä vauheista ja saappi ei keuli ollenkaan
T8 satku vei muuten 10v vanhaa 600:sta 100-200. Mutta eihän se prätkämies ajanu täysiä ku otti vaa arskaa tankin päällä.
Aki Peltola #1132
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
Ei mielellään edes suoraa - eikä niitä ole edes kovaan ajoon tarkoitettukaan, vaan sellaiseen leppoisaan kruisailuun - vähän niinkuin Saabitkin - ainaskin nämä kinnerit.9-5T kirjoitti:Mites tuollainen iso usa vehje, pystyykö sillä ajamaan lujaa muuta kuin suoraa?Bob kirjoitti:...ajokokemusta... made in usaa.
Kun tietää (on siis ajanut itse, ei siis mitään Esso, TB, Shell yms. baari kokemuksia) miten tuollainen "kyykkypyörä" kiihtyy - tietää myös tällaisten väittelyiden olevan täysin turhia. Tehopainosuhde on asia, jota ei valitettavasti voi ohittaa - jokainen voi laskeskella, paljonko pitäisi Saabista tai muusta autosta ottaa hepoja päästäkseen samaan suhteeseen kuin suht. modernissa "kyykkypyörässä". Omasta SS:stä pitäisi ottaa nelinumeroinen luku...
Käsittääkseni tuollainen tyypillisesti "kyykyissä" käytetyin ketjuvälitys ei ole kovinkaan häviöllinen verrattuna esim. auton voimansiirtoon.V-M kirjoitti:Teho/paino on tietty yksi määre mutta pitää se saada siihe tiehenkin jotenkin siirrettyä...
V-M
Lopusta sitten huolehtii energian häviämättömyyden laki - luulisin sen tehon/energian kuitenkin siirtyvän ennemmin liike-energiaksi kuin esim. lämpösäteilynä ilmaan tms...
Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?Bob kirjoitti:Käsittääkseni tuollainen tyypillisesti "kyykyissä" käytetyin ketjuvälitys ei ole kovinkaan häviöllinen verrattuna esim. auton voimansiirtoon.V-M kirjoitti:Teho/paino on tietty yksi määre mutta pitää se saada siihe tiehenkin jotenkin siirrettyä...
V-M
Ongelma taitaa olla kuitenkin joko se sutiminen tai keuliminen, ei häviöt, paitsi viivalla mun saapille!Bob kirjoitti: Lopusta sitten huolehtii energian häviämättömyyden laki - luulisin sen tehon/energian kuitenkin siirtyvän ennemmin liike-energiaksi kuin esim. lämpösäteilynä ilmaan tms...
Saapin sutimisesta tai sutimattomuudesta taitaa olla aika selkeät jäljet Uudenkaupungin autotehtaan parkkipaikalla..f-19 kirjoitti: Ongelma taitaa olla kuitenkin joko se sutiminen tai keuliminen, ei häviöt, paitsi viivalla mun saapille!
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Sama vika "kovaa" kyykkyä olen tyypittänyt ja myös remmi ahdettua V8:a mutta vaikee sanoo...Aksu900 kirjoitti:Ite ku on tyypittäny kyykkyprätkää ja isoa usa vehettä niin voi ehottomalla varmuudella sanoa että en tiiä. Lupaan että jompikumpi ois kovempi.
En niin kään niitä häviöitä tarkoittanut vaan sitä rengasta joka koittaa ottaa pitoa siitä tien pinnasta... tahtoo keulia pirun herkästi kyykky kun lähtee rivakasti. Mutta mä oonkin tietty ihan kädetön kyykky kuski.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Lukekaa tuolta niin ei tarvii enää tänne vääntää lisää aiheesta (reilut 120 sivua vääntöä ):
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Foxbody turbo