Master Power

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Mertmi kirjoitti:Esim. tuo minun haavelema MP 802314 on nimenomaan pako AR .48, imu AR .42 ja trim 60. Tämähän on ainakin arvojen perusteella lievähkö viriahdin verrattuna vakio ahtimiin näissä vanhemmissa 2.0 saabeissa.

Joo no onhan se, lievä tosin. Kiinnostaisi tietää, että miten tuo laatupuoli on kunnossa hintaan nähden. Kaverilla 325 bemarissa tuollainen kiinni ja kuulemma viheltää uutena.... :? Mulla vanha garretti vinkuu ja ajattelis ainakin, että se on silloin tulossa tiensä päähän.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kylläpähän se viheltää uusikin jos on joku harakanpesä ilmanputsarina ;)
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Ainut mikä tuossa masterin hankinnassa nyt mietityttää on juurikin tuo a/r suhde. Periaatteessa tuo masterin pakopesä voi olla jo paremman mallinen kuin T03:sen ja ei ahdista läheskään niin paljon kuin T03:sen vastaava.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

minulle tuli juuri tuolainen 802317.. viimeistelyn laatu on ainakin huippu luokkaa ja muutenkin asiallisen näköinen ahdin :)
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

sami_hifi kirjoitti:minulle tuli juuri tuolainen 802317.. viimeistelyn laatu on ainakin huippu luokkaa ja muutenkin asiallisen näköinen ahdin :)
Mihin kyseinen tuote tulee? Itse kaipaisin ainakin kokemuksia ahtimen käytöksestä tuolla "ahdistavalla" pakopesällä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Taas muutoksia suunnitelmiin. :)
Tarkemmin asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen, että tuo MP3 / MP 802314 olisi sittenkin sopivampi ahdin satkuun. Tehotavoite ei ole kuitenkaan kuin 250hv ja tuolle luvataan 300hv. Tuossa imusiiven koko on 46.4mm ja se vastaa kutakuinkin T3 trim 60:tä. Kattelin tuossa trim 60:n kompurakarttaa ja aika hyvin tuntuis sopivan satkuun. (oletuksena ilmamäärä 20lb/min)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Äsken lähti tilaukseen MP 802138 :)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Frostwind kirjoitti:Äsken lähti tilaukseen MP 802138 :)
Asiaa! Laita tänne sitten kommenttia vaihdosta ja muutoksesta vanhan kieppiin....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Noniin. Tänään sain tuon ahtimen ja ihan asialliselta se vaikuttaa. Pyöritelin ahtimen rungon ja kompressoripesän oikeaan asentoon ja kaverin kanssa suunniteltiin tuohon hukkiksen kellon tukirautaa koska sitä ei tuohon ahdinpakettiin kuulunut :? Imuputki pitää vaihtaa isompaan, 70mm kokoiseen. Mikähän on tuon T03:sen vakiokoko? Muuten tuo on aika bolt-on.
Viikonloppuna olisi tarkoitus ruveta asennushommiin jos saan kaikki tarvittavat putket ym. Kuvia ja tarinaa sitten sen myötä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Pitääskö kokeella tuosta mun garretin T25 sitä tukirautaa? ilimoottele sitten, kun ruvetaan ropaamaan. Melkeen vois perjantaina jo aloittaa?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Frostwind kirjoitti:Noniin. Tänään sain tuon ahtimen ja ihan asialliselta se vaikuttaa. Pyöritelin ahtimen rungon ja kompressoripesän oikeaan asentoon ja kaverin kanssa suunniteltiin tuohon hukkiksen kellon tukirautaa koska sitä ei tuohon ahdinpakettiin kuulunut :? Imuputki pitää vaihtaa isompaan, 70mm kokoiseen. Mikähän on tuon T03:sen vakiokoko? Muuten tuo on aika bolt-on.
Viikonloppuna olisi tarkoitus ruveta asennushommiin jos saan kaikki tarvittavat putket ym. Kuvia ja tarinaa sitten sen myötä.
Orkkismitsun imupuolen lähtö on aika lähellä 60 mm, mahtaako olla sama kuin T03:sen..?

Asennuskuvia odotellessa 8)
Saab 900S Combicoupe
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tollanen se ny on, tosin vasta pöydällä. Hukkiksen teline on jo sentäs ranetettu.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hienoa, että alkaa näitä edullisempiakin ahtimia tulla markkinoille, jotka oikeasti toimivat ja kestävät.

Nyt kysymyksiä.

Kun olen tällainen peukalokeskelläkämmentän00bi turbojen kohdalla, niin voisiko joku vääntää rautalangasta ja kertoa minulle, että mitä ahtimia saa kiinni bolt-on tuohon 200HP 2.3T CS tonnariin?
Merkki ja malli, kiitos.

Ei ole niin paljoa aikaa pitää käyttöautoa seisonnassa, että alkaa pakosarjoja ja putkistoa sun muita hitsuuttelemaan turboa varten.

Vai, onko järkevintä hommata tuon nykyisen tilalle vain samanlainen Garret, mikä siellä nyt viheltää?

-Hessu-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

hessu75 kirjoitti:Hienoa, että alkaa näitä edullisempiakin ahtimia tulla markkinoille, jotka oikeasti toimivat ja kestävät.

Nyt kysymyksiä.

Kun olen tällainen peukalokeskelläkämmentän00bi turbojen kohdalla, niin voisiko joku vääntää rautalangasta ja kertoa minulle, että mitä ahtimia saa kiinni bolt-on tuohon 200HP 2.3T CS tonnariin?
Merkki ja malli, kiitos.

Ei ole niin paljoa aikaa pitää käyttöautoa seisonnassa, että alkaa pakosarjoja ja putkistoa sun muita hitsuuttelemaan turboa varten.

Vai, onko järkevintä hommata tuon nykyisen tilalle vain samanlainen Garret, mikä siellä nyt viheltää?

-Hessu-
Sinäpä sen sanoit. Helpoin tie on hommata prikulleen samanlainen. Siltikin se ei välttämättä ole helppoa. Nuo kaikenlaiset pultit ja mutterit kun tuppaa juuttumaan ajanmyötä. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Noniin, nyt on masteri paikoillaan. Ei vingu eikä vihellä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin