canusb piuhojen kimppatilaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

900aero-84 kirjoitti:mikä eku on mun 9000 2,0t vm 96 ???????????????
Katoppa mikä osanumero siinä sun ecussa on. Sitten otat sen T5 suiten ja avaat vastaavan: .bin fileen: C:\Program Files\Dilemma\T5Suite\Binaries
Sit pitäs pystyä lukemaan real time arvoja. Kartat on kirjoitussuojattu joten muokkaus ei onnistu ennenkun ko purkkiin flashataan softa jossa suojaus on poistettu.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Poy »

Tarviiko tuossa CANL:n ja CANH:n välille 120ohmin vastuksen vai onko kyseinen vastus trionicissa sisällä? Onkohan jotain muutakin pielessä kytkennöissä, kun testasin lukea trionicista niin nopeus on vain 37b/s? Käytän tuossa testatessani NG900:n purkkia ja valitsen boksin tyypiksi 20MHz, liekkö oikea. Miksi muuten boksissa on neljä jännitesyöttöä Trionic5 manualissa olevan kuvan mukaan?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Hook »

T5 ecussa itsessään sisäänrakennettu päätevastus, mutta canusb sovittimen päähän tarvitsee virallisesti TOISEN 120 ohmin vastuksen. Oikeassa elämässä toimii ilmankin canusb pään vastusta. - ainakin minulla tähän asti. - ei siitä tietty haittaakaan ole.

T5 ecu tarvitsee kolmeen nastaan jännitteet 12..15v, että purkki käy ja kukkuu, kuten autossakin. neljänteen nastaan (65) tarvitsee sitten ~15v että rommit saa erasoitua ja ohjelmoitua uudelleen. Luku onnistuu ilman nastan 65 jännitteensyöttöä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

T5 ecussa itsessään sisäänrakennettu päätevastus, mutta canusb sovittimen päähän tarvitsee virallisesti TOISEN 120 ohmin vastuksen. Oikeassa elämässä toimii ilmankin canusb pään vastusta. - ainakin minulla tähän asti. - ei siitä tietty haittaakaan ole.
Itselläkin toimi ilman vastusta, mutta laitoin sitten vastuksen kun yhteys ecuun katkesi lennosta pari kertaa. Nykyisin ei ole pätkinyt enää, saattaa olla kyllä ihan sattumaakin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja puu »

Joo, helppohan tuo 120 ohmin vastus sinne on laittaa liittimen sisään, että kyllä se kannattaa. Kannattaa myös juottaa liitin vahingossa peilikuvana, kuten itse satoja D9-liittimiä juottaneena onnistuin. :lol:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Aloitin jo suunnitelemaan 11-14V ->16V(reg) hakkuria, mutta 8)

Esim clasohlsson myy sellasia "läppärin autolaturi" mokkuloita. Hinta jtn 30-40 hujakoilla.
Näissä siis tupakansytkästä virran otto, ja sitten saa vapaasti valita ->18V asti ulostulojännitteen.
Toimiiko can-flashissa ohjelmoimtijännitelähteenä?

Epäilyttää noissa halvoissa hakkureissa josta irtoaa kuitenkin 18V 4A tuntumassa. Mitenköhän on noitten filtteröinti ja millasta säröä puskee ulos?
Onko rionikin poksi ronkeli erasointijännitteen "puhtaudesta"?


Tulis siis SFI flash@car ratkasuun.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T5.5 ecussa on vielä regulointi erasointijännitteelle että ihan pikku rippelit ei hommaa kaada. Pienempikin jännitteennostin käy kun virtaahan ei kulu montaakaan milliampeeria erasointiin. Esimerkiksi akun kanssa sarjaan kytketyllä 4,5v patterilla voisi pärjätä pitkään...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Jatketaanpa viestiketjua. Onko kellään hajonnut Lawicelin canusb yllättäen. Tänään oli tarkoitus laittaa pariin t7 boksiin softat ns.työpöydällä. Ensimmäinen ohjelmointi onnistui kuten ennenkin eli ei ongelmia. Toisen boksin kohdalla T7Tool ei onnistunut avaamaan yhteyttä vaan ilmoitti että ei voi avata (yritin useita kertoja). Illalla kokeilin vielä toisen purkin kanssa ja sama juttu, lukkoon meni. Homma on onnistunut tähän mennessä XP koneella 100% ( kymmeniä ohjelmointeja).
Mitenhän olisi paras testata canusbin toimivuus. Ihmetyttää vain tuollainen yhtä-äkkinen toimimattomuus.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Santeri kirjoitti:Jatketaanpa viestiketjua. Onko kellään hajonnut Lawicelin canusb yllättäen. Tänään oli tarkoitus laittaa pariin t7 boksiin softat ns.työpöydällä. Ensimmäinen ohjelmointi onnistui kuten ennenkin eli ei ongelmia. Toisen boksin kohdalla T7Tool ei onnistunut avaamaan yhteyttä vaan ilmoitti että ei voi avata (yritin useita kertoja). Illalla kokeilin vielä toisen purkin kanssa ja sama juttu, lukkoon meni. Homma on onnistunut tähän mennessä XP koneella 100% ( kymmeniä ohjelmointeja).
Mitenhän olisi paras testata canusbin toimivuus. Ihmetyttää vain tuollainen yhtä-äkkinen toimimattomuus.
On noita joiltakin hajonnutkin, mutta kokeiles asentaa canusb kaapelin ajurit uusiksi (uusimmat ajurit saat www.canusb.com sivulta), se auttoi ainakin itsellä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Jep. Pitää kokeilla.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
Vastaa Viestiin