Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

projekti ollut käynnissä. taas jaksaa äheltää sen kanssa :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

no nyt alkaa kaikki olla valmiina. muutama johto/letku laittaa nätimmin ja vakiosuuttimet tilalle sisäänajon ajaksi. toivotaan että kaikki toimii niinku pitää! tippaakaan ei ole öljyä tai nestettä tiputtanut alleen, eli hyvä alku :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

n. 80km ajo suoritettu ja mahtuihan siihen tulipalo ja muutama vikakoodi, mutta tielle ei jättänyt ja äänimaailma tuntuu olevan kondiksessa! :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Kai tämä ahdin nähdään syyskuussa botniaringin radalla?
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Toisaalta olisi myös mukava nähdä se kiinni autossa, joka nähdään botniaringillä. :D
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

katsotaan jos sinne jopa pääsisi tulemaan :) nyt on 580km trippimittarissa ja ainavaan kulkee :) mutta aina kun kiekat käy korkealla niin tulee vikakoodi : sytytyshäiriö, useita sylintereitä. ja myöhemmin bypass venttiili ahtoilma. toiminta virheellinen. vaikka kaikki on uutta :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

scorpio_88 kirjoitti:katsotaan jos sinne jopa pääsisi tulemaan :) nyt on 580km trippimittarissa ja ainavaan kulkee :) mutta aina kun kiekat käy korkealla niin tulee vikakoodi : sytytyshäiriö, useita sylintereitä. ja myöhemmin bypass venttiili ahtoilma. toiminta virheellinen. vaikka kaikki on uutta :(
Voi koittaa kasin tulpat ja sit se bypass vaihtaa uuteen ja tehdä ohitus sille venttiilille joka on rintapellissä: http://trolltuner.com/?p=219
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

meinaan tänään kokeilla noita bcpr8es tulppia ja solenoidin ohitus on tehty. eipä herjaa enään bypassia mutta kun kaasun päästää niin ääni on juurikin sellainen kun lyö paineet takaisin turbolle.. pitää vielä tutkia.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bypass ongelma on siinä että isommalla turbolla on sen verran enemmän inertiaa että kun kaasuläppä menee kiinni niin bypassin tulisi olla kauemmin auki ettei ahdin sakkaa.

T7 nimittäin ohjaa sillä solenoidilla bypassin aukioloaikaa ja se on mapattu pienille vakioahtimille, isommilla aukioloaikaa on lisättävä. Solenoidin ohittamalla aukioloaika on "maksimi" jolloin ei myöskään sakkaa.

Tuskin kylmempiä tulppia tarvitaan vielä, isommalle turbolle pitäisi vaan mapata jotta toimisi kunnolla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

scorpio_88 kirjoitti: "....ja solenoidin ohitus on tehty." ja "kun kaasun päästää niin ääni on juurikin sellainen kun lyö paineet takaisin turbolle"
Eli solenoidin ohituksen jälkeen lyö silti paineet takaisin ahtimelle ja rikkoo eventually ahtimen POKS.

jcarlson kirjoitii: "Solenoidin ohittamalla aukioloaika on "maksimi" jolloin ei myöskään sakkaa."

Eli eikö ole säädettävissä jos on jo maximissaan? Miten olisi mäntämallinen bypass, olisiko siittä apua tai saisiko ohjauspainetta säädettyä pitempään solenoidin kautta jotta bypass olisi auki kauemman aikaa kaasuläpän kiinni menon jälkeen?
Miten muut ovat bypassin ohjauksen isoilla ahtimilla tehneet, bypass voisi periaatteessa olla auki kokonaan aina kun kaasuläppä on kiinni(sähköinen ohjaus tai sähkö pneumaattinen ohjaus).
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja SonmH »

testing1 kirjoitti:Miten muut ovat bypassin ohjauksen isoilla ahtimilla tehneet, bypass voisi periaatteessa olla auki kokonaan aina kun kaasuläppä on kiinni(sähköinen ohjaus tai sähkö pneumaattinen ohjaus).
Mää nakkasin by passin mettään. ja laitoin tulpan tilalle.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

jcarlson kirjoitti:Tuskin kylmempiä tulppia tarvitaan vielä, isommalle turbolle pitäisi vaan mapata jotta toimisi kunnolla.
Toi tulppa asiakin taitaa olla vähän auto kohtainen, omaa auto en saanut toimimaan 7 tulpilla vaikka tein mitä, vaikka tehoja ei ole kuin n.290hv ja ahtopaineet n.1.5bar. Nakutuksia tuli noilla 7 tulpilla enemmän sekä nakutus adaptiot meni todella alas, ahtopaineet myös piikkasi paljon enemmän kuin 8 tulpilla (en tiedä mistä tämäkin voi johtua, ja voiko tämä johtua edes tulpista). Olen ajanut nyt 8 tulpilla yli vuoden ilman ongelmia, paitsi talvella ne ei tykkää pätkä ajosta. Niin ja myös tulpan kärkiväli on oltava kohdillaan.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Mikä Jyyrällä on sopiva kärkiväli noilla bcpr8es tulpilla?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tuli tässä seuraavana hankintaan tällainen : http://shop.speedparts.se/sv/prod/coilo ... 70f472404c

mutta mitä eroa noilla 99-01 ja 02-07 alustoilla on? ja onko kukaan kokeillut kyseistä alustaa?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja J8 »

Tais olla etutolppien kiinnityksessä eroja. siksi eivät käy ristiin.
Vastaa Viestiin