Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

aero t7 kirjoitti:Mikä Jyyrällä on sopiva kärkiväli noilla bcpr8es tulpilla?
Taisi olla 1mm kärkiväli millä toimi parhaiten.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eculla tais aikoinaan poruka testeissä päätyä ~0,8mm. Noissa testeissä tais kriteereinä vaan olla nakuherkkyys vs. väärät nakut ei niinkään esim. nypytys pintakaasulla jota ilmeisesti joillain esiintyy.

Ps. Itse ajanut noilla kasi tulpilla 0,8mm välillä pari vuotta ja pelannut ok.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

j0ne kirjoitti:Eculla tais aikoinaan poruka testeissä päätyä ~0,8mm. Noissa testeissä tais kriteereinä vaan olla nakuherkkyys vs. väärät nakut ei niinkään esim. nypytys pintakaasulla jota ilmeisesti joillain esiintyy.

Ps. Itse ajanut noilla kasi tulpilla 0,8mm välillä pari vuotta ja pelannut ok.
Jep omassa autossa testasin myös 0,8mm väliä mutta auto nyki kylmänä ja pintakaasulla aivan sikana, 0,9mm kärkivälillä toimi hieman paremmin mutta silläkin nyki hieman. päädyin kuitenkin tuohon 1mm kärkiväliin koska sillä ei nypytä kylmänäkään ja nakutuksia ei tule oikeastaan yhtään vaikka ulkona olisi 30astetta lämmintä. Mutta talvella tulpat meni aivan mustaksi ja nokiseksi jos ajoin vain lyhyttä pätkää.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Täytyy itsekkin kokeilla.
Kokeiliko jyyrä tai muut 1,1 kärkiväliä vai onko siihen edes mitään tarvetta?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja SonmH »

bcr8es tulpat 0,7 toimii mulla hienosti
Väärinviritys stage 3 1x2-1
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

projektista taas vaihteeks.. eli nyt alkaa oleen 4000km rikki ja toimii ihan ok (poislukien vikavalo joka palaa koko ajan) ja 1 todella Vmäinen asia joka repii hermoja on resonointi!!!!!!! alkaa siinä 2000rpm ja on pahimmillaan 3000rpm ja kuuluu jopa ulos asti! tänään monta tuntia laitellut eri putkia ja liitoksia mutta ei vaikutusta! tuo syö miestä kun ei tiedä mistä se ääni tulee! mutta enemmän vänkärin puolelta. tällasta tänään!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

dodiin.. tutun kanssa joka harrastaa autojen virittämistä ym. oli katsomassa tuota mun autoa ja paikallisti resonoinnin pakoputkeen?? vaikka turbolta ja pakoputkelta menee tuet lohkoon niin resonoi silti.. ja menin sitten itse kuuntelemaan ja pidin ruuvaria siinä v-bandin kohdalla ja kun kierrokset alkoi olemaan 3000rpm niin ei pysynyt ruuvari putken päällä kun alkoi tärisemään niin.. mistä tällainen johtuu??
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Yksinkertasimmillaan resonointi kohta voi löyty esim niistä pannoista joilla putken pätkät on yhdistetty, jos sellasia on siis käytetty. Itellä rämisi ja kolisi kans kunnes honasin että yks niistä pannoista oli kiristetty vinoon ja reuna vastas auton runkoon.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

aero t7 kirjoitti:Täytyy itsekkin kokeilla.
Kokeiliko jyyrä tai muut 1,1 kärkiväliä vai onko siihen edes mitään tarvetta?
Taisin kokeille myös tuota 1,1 kärkiväliä mutta jos oikein muistan niin sain sytkähäiriöitä korkeilla paineilla enemmän kuin tuolla 1mm.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tänään tuota resonointia tutkinut n.3.5h ja tehnyt kaikki turbon/pakoputken tuet uusiksi ja hitsasin yhden tuen vaihdelaatikon kohdalle joka on säädettävä. ei vaikutusta. sitten tarkemmin katsottuna kun kiekat on siinä 3000rpm niin pakosarja tärisee niin että on silmin huomattavissa, ja samalla "rapisuttaa" sitä lämpönauhaa pois putken päältä. tuo oli susi jo paketista nostettuna toi rosterisarja! olin näkevinäni yhdessä autossa sellaiset "tukitangot" pakosarjasta kanteen.. jotka oli vielä säädettävät. mistähän tuollaisia löytää? se oisi viimeinen mahdollisuus..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ei ole autoa vielä säädetty eikä laitettu, mutta tuntuu toimivan hyvin 9000km mennyt rikki. ja on saanut kenkää ihan kivasti. laihalla mennään mutta varovaisuus on malttia ;) moottorinvikavalo ei vaan ota sammuakseen ;)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

dodiin.. nyt alkaa jännitys kasvamaan. lauantaina olisi aamusta säätö/penkitys. on vain kolme vaihtoehtoa miten käy : kaikki menee kuten pitää ja lukemat ovat "odotetut" , kone tai joku muu paikka pettää, tai sitten viimeisenä kytkin alkaa luistaan. nyt vaan peukut pystyyn :D mukana on varalta toimiva kassu, uusi immu, tulpat, ja pirusti työkaluja ja tilpehööriä :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Nohh?? :wink:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

nappiin meni koko reissu ;) alkoihan se kytkin luistaa niin vääntöjä piti tiputtaa :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Minkälaista lukua tuli? :)
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Vastaa Viestiin