Uudemmista kolkeista ja viitosista, ja niiden turboista löytyy montakin tuoretta ketjua, mutta otetaanpa tapetille tämä vanhempi 9-3 myös näin välillä. Kaikkihan täällä tykkää jauhaa turboista kuitenkin
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Jos nyt otetaan potilas Saarinen esiin; eli putkiltaan vakio kolkki, steg 2, ja jäykempi forgen kello löytyy.
Ahtaa ja kulkee vähintäänkin kivasti.
(tähän väliin taas kerran kiitokset JC:lle avuista softan ja etätuen kanssa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nykyinen hyrrä tuossa 1998 T5:ssa on luonnollisesti Garret T25.
Rahapulasta johtuen vaihtoon menisi ensin vain ahdin, ei siis downpipeä eikä kuulereita tms., ja tavoitteena tietysti lisäheppoja, ja ahdin, joka ne kestää.
Ei olis kuitenkaan tarkoitusta pyrkiä mihinkään maksimitehoihin, vaan koska kyseessä on käyttöauto, pysytään mieluummin varmuusalueella. Paljonko se sitten lie, jotain ~250-260hp?
Kun foorumia selailee, niin vaihtoehtoja on lähinnä tuo mitsuun siirtyminen,
TD04HL-15T / 16T , TAI Garrett T25/T28.
(Softapuolella varmaan kumpaakin ahdinta vastaavaa ohjelmaa löytyy, vai
toimisko tuo steg 2 suoraan sopeuttamalla kummankin/kaan kanssa?
Vai steg 3 sisään, mutta riittääkö sitten suuttimet yms. vakiohilppeet.)
Kyselin varsin PCS:ltä hintoja, ja aika samaan menee hinnat garretilla ja mitsulla, kun ei oo antaa romu-mitsua vaihdossa. eli puhutaan n. 900e hinnoista, en hoksannu klubialennusta kysyä.
Mitsua on tarjolla "normi" ja "steg 1" versiot.
Pientä säätöä Mitsun kanssa aiheuttaisi ne imuletku ja öljy/vesiputket, kun taas tuo T25/28 menisi paikalleen heittämällä. Itse turaaminen mitsun tapauksessa ei tulis edes kyseeseen, vaan luottopajalle joutuisi viemään, jos suostuisivat tekemään tuon letkuhässäkän takia.
Tuosta Garretista on aika vähän juttua täällä, kun taas mitsu tulee esiin joka käänteessä. T25/28 Tuorein ketju minkä löysin,on vuodelta 1995
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=28378
Miten nuo ahtimet vertautuu keskenään, eli vääntöpainotukset alhaalta/ ylhäältä, maks. tehot, tai pikemminkin tehonkesto, ja onko vääntö jommassa kummassa tasaisempi, tai laajemmalla kierrosalueella käytettävissä jne.
Kaikki tieto, kommentit, tuumailut, pähkäilyt, mielipiteet, asiapitoiset ja asiattomat tervetulleita.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)