Dynon tuloksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Dynon tuloksia

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:

Teho 178 hv 5550 RPM

Vääntö 294 Nm 3050 RPM

Lämpötila oli jotain about 20 astetta, mutta puhaltimella puhallettiin ilmaa tuohon välijäähdyttimeen, niin se varmaan hieman viilenti ilmaa - ehkä olisko hieman alle 15 asteen. Ja jos paras tehon tuotto on siinä 4-6 asteessa, niin voisiko olettaa, että tehoja olisi silloin jotain 185 hv ja vääntöä 300 Nm?

Mutta lukemat ovat sitä mitä odotinkin - ehkä enemmän tehoja odotin olevan, koska kiihdyttelin taasen puolta tuntia ennen mittausta sinne keskimäärin 12 sekunttiin ja vähän allekin. Uskoisin, että se n. 190 heppaa on aika realistinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Kuvaa

Viesti Kirjoittaja juhokare »

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Dynon tuloksia

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

juhokare kirjoitti:Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:

Teho 178 hv 5550 RPM

Vääntö 294 Nm 3050 RPM

Lämpötila oli jotain about 20 astetta, mutta puhaltimella puhallettiin ilmaa tuohon välijäähdyttimeen, niin se varmaan hieman viilenti ilmaa - ehkä olisko hieman alle 15 asteen. Ja jos paras tehon tuotto on siinä 4-6 asteessa, niin voisiko olettaa, että tehoja olisi silloin jotain 185 hv ja vääntöä 300 Nm?

Mutta lukemat ovat sitä mitä odotinkin - ehkä enemmän tehoja odotin olevan, koska kiihdyttelin taasen puolta tuntia ennen mittausta sinne keskimäärin 12 sekunttiin ja vähän allekin. Uskoisin, että se n. 190 heppaa on aika realistinen.
Paljonko kustansi nikusen dyno ja oliko palvelu ok ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Hinnoista ja yms.

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, maksoi 52 euroa ja palvelu ihan hyvää, mutta kannattee varoa hieman, kun paikan pitäjä on rahastaja tyyppiä. Otti minulta vähän alle kolmen tunnin aurauskulmien oikaisusta 160 euroa tuossa kolmisen viikkoa sitten. :? Mutta paikka on varmaan jotain parista muutamaan vuoteen vanha ja erittäin siisti! Ja samalla Boschin autohuolto.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mites nikusen penkkiin päädyit? Olishan oulusta löytynyt suomen tarkin penkki tekulta. Ja sitten tietenkin prokkola joka osaa asiansa. 8) Ite oon käyttänyt prokkolalla pariinkin otteeseen ja vien kohta puoliin taas. Ja olisit saäästänyt 2€! 8) :lol:
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Hinnoista ja yms.

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

juhokare kirjoitti:Joo, maksoi 52 euroa ja palvelu ihan hyvää, mutta kannattee varoa hieman, kun paikan pitäjä on rahastaja tyyppiä. Otti minulta vähän alle kolmen tunnin aurauskulmien oikaisusta 160 euroa tuossa kolmisen viikkoa sitten. :? Mutta paikka on varmaan jotain parista muutamaan vuoteen vanha ja erittäin siisti! Ja samalla Boschin autohuolto.
Oliko kysessä ihan normaali aurauskulmien säätö nelipyöräsuuntauslaitteilla vai joutuiko kaveri tekemään jotain erikoista? Normaalisti "nelipyöräsuuntaus" maksaa n. 50e ja homma kestää puoli tuntia. Sekin tuntuu rahastukselta Saabissa jossa ei muuta voi säätää kuin aurauskulmia..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olisin tietenkin mennyt tekulle, mutta kun soitin tuossa muistaakseni parisen viikkoa sitten, niin hinnat sanottiin nouseneen 75 euroon. :? Ja tuo Nikusen penkki on kuitenkin aikaisen uusi ja tällä hetkellä kait ilmeisemmin halvempi.

Joo, siinä aurauskulmien säädössä oli tosiaan jotain vähän tavanomaisesta poikkeavaa. Oli nimittäin vänkärin puolen etupyörän säätötangon pultti ruostunut kiinni ja sen irroittamisessa meni sitten aikaa. :? Ja kuulemma ooppelista otettu vähän mallia. :x
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mitä vit*ua?! 8O 75€!!! :twisted: Voi jumalauta! :twisted: Jo on mallillaan. 25€ nousee hinta kerta laakista. No vissiin niillä menee sen verran hyvin et on varaa nostella hintoja noin vaan pelkäämättä että asiakkaat hakee halvemman paikan. Minä ainakin haen.Oli siellä niin kädettömiä asentajia viime kerrallakin et joopa joo.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: ...

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

juhokare kirjoitti:Olisin tietenkin mennyt tekulle, mutta kun soitin tuossa muistaakseni parisen viikkoa sitten, niin hinnat sanottiin nouseneen 75 euroon. :? Ja tuo Nikusen penkki on kuitenkin aikaisen uusi ja tällä hetkellä kait ilmeisemmin halvempi.

Joo, siinä aurauskulmien säädössä oli tosiaan jotain vähän tavanomaisesta poikkeavaa. Oli nimittäin vänkärin puolen etupyörän säätötangon pultti ruostunut kiinni ja sen irroittamisessa meni sitten aikaa. :? Ja kuulemma ooppelista otettu vähän mallia. :x
Nikusen penkki on vanha, nikunen itse on vain muuttanut isompiin tiloihin.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, Nikunen on kyllä muuttanut uusimpiin tiloihin, mutta yksi työntekijä väitti penkin olevan vain 1,5 vuotta vanha jos muistan nyt oikein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Milli kirjoitti: Ja sitten tietenkin prokkola joka osaa asiansa. 8)
Missäs tuo Prokkola sijaitsee?
#1747
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kyllä te kohta pääsette nauramaan kun käyn koululla (tekulla) tuon piristetyn 90:ni penkittämässä. :) Ihan mielenkiinnosta haluan nähdä paljonko nuo H-koneen kannen kuristukset leikkaa tehoa.
#1890
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Max kirjoitti:
Milli kirjoitti: Ja sitten tietenkin prokkola joka osaa asiansa. 8)
Missäs tuo Prokkola sijaitsee?
Jäälissä, teollisuus alueella.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jäälin nestettä vastapäätä kääntyy. ---> Eli Prokkolahan on Jäälin autosäätö rakentajantie p.088166847
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Re: Dynon tuloksia

Viesti Kirjoittaja sakarias »

juhokare kirjoitti:Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:
Juu. Sama homma.

Moottoriteho 245 Hp 5900 rpm

Vääntö 375 Nm 3710 rpm

Veto oli 4-vaihteella ja auto meinas mutkitella puuttellisen kiinnityksen takia. Olivat kuulemma tilanneet saksasta uudet kiinnityslenkit.
Palvelussa ei moittimista, muuten kuin tuo printin viivästyminen.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Vastaa Viestiin