Helmojen maalauttaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Alkaa kyrsimään nuo 9000 CDE:n harmaaksi kuluneet mustat helmat (ja etuspoileri) joten ajattelin josko ne maalauttaisi jossain korin värillä.. mietin vaan että löytyyköhän miten helposti tuota auton lemans blue -väriä maalaamoilta? Ja paljonhan tuollaisesta voisi kuvitella tulevan kuluja? Samalla voisi kaikki mustat listat laittaa mustaksi tai samalla korin värillä.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

Mistä muute löytyy tonnarin värikoodi?
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
Marc0
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 06:16
Paikkakunta: Jkl

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja Marc0 »

Sain käyttää yhden maalaamon tiloja ja laitteita maalatakseni oman CS:ni helmat korin väriseksi (234 nocturne blue). Koska väri on metalliväri ja helmat (ainakin ovien alla) ovat aika epätasaiset pinnoiltaan, kannattaa ne tasoittaa ohuella kerroksella muovikelpoista kittiä ja vielä tasoittaa fillerillä.

Ongelmana on jatkuva hiekka/kivipuhallus sekä etu-, että takapyöristä vaikka minullakin on läpät kaikissa pyörissä. Eli odotettavissa on maalin halkeamista ja irtoilua. Kiveniskulakka voisi auttaa jonkin verran.

Värinumero löytyy vasemman takaoven välistä.

Marco
Saab 900 Turbo Convertible 1991 (U.S./paluumuuttaja)
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Itse olen suunnitellut maalata helmat ja takapuskurin alaosan sävytetyllä kiveniskumassalla.
Saabiton saabisti
#1470
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja saapasi »

cealdyn kirjoitti:mietin vaan että löytyyköhän miten helposti tuota auton lemans blue -väriä maalaamoilta?
Kyllä on minulla ainakin löytynyt. Kolmea eri paikkaa jo käyttänyt. Josko sitten ihan pikkupaja jos ei löydy.

Kyllähän se auto jo muuttuu, kun noi maalaa. Ekaksi tuli maalattua ihan paukuilla, mutta joskus talvella lohkeilua eikä tule läheskään yhtä kiiltävä ja kestävä lakkapinta.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

saapasi kirjoitti:
cealdyn kirjoitti:mietin vaan että löytyyköhän miten helposti tuota auton lemans blue -väriä maalaamoilta?
Kyllä on minulla ainakin löytynyt. Kolmea eri paikkaa jo käyttänyt. Josko sitten ihan pikkupaja jos ei löydy.
Ööh, maali sekoitetaan maalaamossa ja värisävyjä löytynee noin 40000-50000 näinä päivinä. Eli kyllä, 99,999999999999999% varmuudella myös se saabin lemans blue löytyy.

Ja jos itse mennään maalailemaan, niin muistetaan se muovitartunta pohjalle muoviosiin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tässä sulle väri koodi ja valmistus vuosi sen värisille autoille:
229 Le Mansblå 1992-1998
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
KoDe
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 22:59
Paikkakunta: Kerava

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja KoDe »

Eikös noitten päälle vois maalauksen jälkeen teipata sellasen tohon käyttöön tarkotetun kirkkaan suojakalvon niin säilys varmaan vähän pidempään?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

KoDe kirjoitti:Eikös noitten päälle vois maalauksen jälkeen teipata sellasen tohon käyttöön tarkotetun kirkkaan suojakalvon niin säilys varmaan vähän pidempään?
Kyllä toki liimata voit, mutta nuo liimatut suojamuovit mattaantuvat melko nopeasti.
Mun mielestä on parempi antaa jonkun firman vahata ja lakkasuojata ne kunnolla. Se vain, että kun lakkasuojaa niin se antaa hyvän ja kovempipintaisen suojan, mutta se myös sisältää siliconia joka vaikeuttaa uudelleen maalausta jos tulee tarve sille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
KoDe
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 22:59
Paikkakunta: Kerava

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja KoDe »

core2 kirjoitti:
KoDe kirjoitti:Eikös noitten päälle vois maalauksen jälkeen teipata sellasen tohon käyttöön tarkotetun kirkkaan suojakalvon niin säilys varmaan vähän pidempään?
Kyllä toki liimata voit, mutta nuo liimatut suojamuovit mattaantuvat melko nopeasti.
Mun mielestä on parempi antaa jonkun firman vahata ja lakkasuojata ne kunnolla. Se vain, että kun lakkasuojaa niin se antaa hyvän ja kovempipintaisen suojan, mutta se myös sisältää siliconia joka vaikeuttaa uudelleen maalausta jos tulee tarve sille.
Joo no mulla ei omakohtasta kokemusta moisista ole tuli vaan mieleen kun jossain noita nähnyt. Mikäs tää lakkasuojaus on?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

KoDe kirjoitti: Joo no mulla ei omakohtasta kokemusta moisista ole tuli vaan mieleen kun jossain noita nähnyt. Mikäs tää lakkasuojaus on?
Googletin vähän kun en tiedä mitkä firmat tätä tekevät suomessa, mutta luulisin, että tämä mesta hesassa ainakin tekee sitä hommaa.
Ehkä joku muu esim. "Mimmi" tai "9-5t" tietävät josko tätä yleensä tehdään suomessa, edes tuolla jonka mainitsin linkissäni.
Mutta soita firmaan ja utele heiltä miten on?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
KoDe
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 22:59
Paikkakunta: Kerava

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja KoDe »

core2 kirjoitti:
KoDe kirjoitti: Joo no mulla ei omakohtasta kokemusta moisista ole tuli vaan mieleen kun jossain noita nähnyt. Mikäs tää lakkasuojaus on?
Googletin vähän kun en tiedä mitkä firmat tätä tekevät suomessa, mutta luulisin, että tämä mesta hesassa ainakin tekee sitä hommaa.
Ehkä joku muu esim. "Mimmi" tai "9-5t" tietävät josko tätä yleensä tehdään suomessa, edes tuolla jonka mainitsin linkissäni.
Mutta soita firmaan ja utele heiltä miten on?
Mulla ei tollaselle ole tarvetta.Ajattelin vaan kysästä millanen toimenpide on kun en ole ennen moiseen törmännyt.
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

9-5T kirjoitti: Totta kai tiedetään ja kun otetaan käännös taitosi huomioon :D tarkoittanet maali/lakkapinnan pinnoitusta. Timanttikäsittely yms. on tuollaisia.
Sori tästä t:stä T. Lackförsegling eller Lackkonservering on kysymyksessä jopa 6vuoden takuita antavat jotkut firmat. Kuten tämäkin firma.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Helmojen maalauttaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Okey, mutta eihän tää enään kaveria kiinnostanutkaan. No selvishän asia kuitenkin.
KoDe kirjoitti: Mulla ei tollaselle ole tarvetta.Ajattelin vaan kysästä millanen toimenpide on kun en ole ennen moiseen törmännyt.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin