Maptun stage 1

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Maptun stage 1

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Olen kankkimassa kyseisen lastun, mutta sitä ennen olisi hyvä tietää pari käytännön asiaa.

tuleeko lastun mukana joku TÜV-todistus, jotta saisin auton muutoskatsastettua "lailliseksi"

meneekö katsastuksesta läpi?
löytyykö omaani valmistajan viripaketti, entäpä mitä se tulisi kustantamaan?

kokemuksia kehiin.. :wink:
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Maptun stage 1

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

frenzy kirjoitti:Olen kankkimassa kyseisen lastun, mutta sitä ennen olisi hyvä tietää pari käytännön asiaa.

1.tuleeko lastun mukana joku TÜV-todistus, jotta saisin auton muutoskatsastettua "lailliseksi"

2.meneekö katsastuksesta läpi?
3.löytyykö omaani valmistajan viripaketti, entäpä mitä se tulisi kustantamaan?

kokemuksia kehiin.. :wink:
1. Ei tule ja ei mene läpi muutoskatsastuksesta
2. Menee katsastuksesta läpi
3. Löytyy, tehot pienemmät hinta korkeampi
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tarkennus kohtaan 2.


älä mainitse asiasta mitään inssille

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Onko jollekin tullut seuraamuksia virilastusta tai onko poliisit ottanut joskus sen puheeksi... :?:
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

frenzy kirjoitti:Onko jollekin tullut seuraamuksia virilastusta tai onko poliisit ottanut joskus sen puheeksi... :?:
Kun osaa vain pitää leipäläpinsä kurissa, niin ongelmia ei tule. Katsastuksessa voi olla hyvä ottaa APC -sulake pois (ja koskee sitten ainoastaan Trionic 5 -Saabeja), jotta turbo ahtaisi ainoastaan peruspainetta. Tällöin katsastusmies ei rupea ihmettelemään auton tehoja (jos alkaa muutoinkaan).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

joo tajuan 8)



tietääkö joku, että onko turussa joku firma joka tekee lastuja saabbeihin?

yks isän tuttu on jossain siellä töissä ja saisin varmaankin hyvät alennukset siltä..
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

frenzy kirjoitti:joo tajuan 8)



tietääkö joku, että onko turussa joku firma joka tekee lastuja saabbeihin?

yks isän tuttu on jossain siellä töissä ja saisin varmaankin hyvät alennukset siltä..
Taitaa olla muistaakseni Kaarinassa. En vaan tähän hätään muista firman nimeä :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Turbo Sensonic kirjoitti:
frenzy kirjoitti:Onko jollekin tullut seuraamuksia virilastusta tai onko poliisit ottanut joskus sen puheeksi... :?:
Kun osaa vain pitää leipäläpinsä kurissa, niin ongelmia ei tule. Katsastuksessa voi olla hyvä ottaa APC -sulake pois (ja koskee sitten ainoastaan Trionic 5 -Saabeja), jotta turbo ahtaisi ainoastaan peruspainetta. Tällöin katsastusmies ei rupea ihmettelemään auton tehoja (jos alkaa muutoinkaan).
hmm enpä muistanut irroittaa, mutta eipä tuo huomannut mitään, ahtomittarin piilotin kojelaudan sisään.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

En minäkään irrotellut enkä piilotellut vaan eipä tuo mitään huomannut.. Tai sitte ei kiinostanut.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Moro,

Missä vuosimalleissa on trionic 5? Mulla -96 CS

K
Turbo Sensonic kirjoitti:
frenzy kirjoitti:Onko jollekin tullut seuraamuksia virilastusta tai onko poliisit ottanut joskus sen puheeksi... :?:
Kun osaa vain pitää leipäläpinsä kurissa, niin ongelmia ei tule. Katsastuksessa voi olla hyvä ottaa APC -sulake pois (ja koskee sitten ainoastaan Trionic 5 -Saabeja), jotta turbo ahtaisi ainoastaan peruspainetta. Tällöin katsastusmies ei rupea ihmettelemään auton tehoja (jos alkaa muutoinkaan).
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Unohda nuo muutoskatsastusvouhotukset. Suomessa käytetään leimalla jatkuvasti raskaasti modifioituja tehoautojakin ( siis tyyliin suuttimina 1000cc:en MSD, taotut männät, veivit ja kompurat, ruiskuna hestec ja ahtimena jalkapallon kokoinen 04, lagia riittävästi ja voimaa ylhäällä helvetisti ), ja tämän sinun softan päivityksesi ei todellakaan ketään kiinnosta - no, ehkä meitä täällä foorumilla, muttei varsinkaan katsastussetiä. Kyllä he näistä tietoisia ovat.

Offtop-osuus: Suomalaisilla on muuten ihme hinku olla kaikessa mahdollisimman 'lainkuuliaisia' ja 'järjestelmää' pelkääviä. Lieneekö tuo sitten perintöä itä-naapuriltamme?
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic kirjoitti:Katsastuksessa voi olla hyvä ottaa APC -sulake pois (ja koskee sitten ainoastaan Trionic 5 -Saabeja), jotta turbo ahtaisi ainoastaan peruspainetta. Tällöin katsastusmies ei rupea ihmettelemään auton tehoja (jos alkaa muutoinkaan).
Mä en ihan suoraltakädeltä suosittele ton sulakkeen irrottamista tai sit jonkun pitäis kertoa mikä -heat pump- on kyseessä tonnarin kohdalla, siis heat pump on ton samaisen sulakkeen takana kuin APC:kin 8O

Meinasin reilu vuosi sitten viedä autoni leimattavaksi sulake irroitettuna mutta matkustamoon alkoi tunkea aika paha, palavan muovin aromia muistuttava haju.
Pistin sulakkeen paikoilleen ja käry katosi pian...

Jos et halua autosi nostavan ahtoja niin pistä magneettiventtiilin liittimien väliin ohut muovikalvo joka eristää liittimen kontaktipinnat toisistaan ja tällää liitin takaisin paikoilleen.

Tosin 2-3vkoa sitten kävin leimauttamassa tonnarini johon olin kaksi päivää ennen katsastusta laittanut uutuuttaan kiiltelevän kisakatalysaattorin (joka ei edes ole alkup. katalysaattorin paikalla) ja katin molemmin puolin on reilut puolitoistavuotta sotkeentuneet/ruostuneet putket joten uuden osan eroittaa sokeakin. Putkisto turbolta perään asti 3tuumaista ja voin vieressä seisoskelleena todeta että katsastusinssiä ei rööri kiinnostanut pätkääkään :D

Tällä kerralla en kikkaillut ahtopaineiden kanssa mitenkään ja tuli kertakäynnillä leima.

Tehon alennus temput voivat tulla tarpeeseen vasta tollasissa 95powerin kuvaamissa tapauksissa.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla jakso olla kiinostunut putkistosta.. :twisted: Puolet ajasta se pällisteli sitä ja kyseli et missä katti on.Sekun on pikkasen paksumpi kuin putkisto ni se ei erottanut sitä. 8) Ja ei se luottanut niihin penkissä otetuihin päästö arvoihinkaan. Pässi. Ja sit se pääs katista eteenpäin ni sitä alko kiinostaa downpipe että kun se on niin iso ja menee läheltä kaikkea muita letkuja. :? just.
Mut töpseliä tai sulaketta en ole ottanut irti ennen katsastusta.Koska katsastan autoni aina joulukuussa kun on jäätä alla. :D Ei ne sillon ala edes kokeileen.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Milli kirjoitti:katsastan autoni aina joulukuussa kun on jäätä alla. :D Ei ne sillon ala edes kokeileen.
Darn.. tullaan siis täältä etelästä kaikki sinne leimalle koht' puoliin, tänä kesänä nimittäin tuskin jäätyy tiet täällä meillä päin. :wink:
#1891
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Lisäkysymystä pukkaa!

Mitenhän tuo poksin vaihto katsastukseen? Alkaako kone hyperventiloimaan 3" putkella? Muutoinhan auto on "katsastusmielessä" vakio. Tuskin se tampio katsastusmies ihmettelee, että miksi tässä on magneettiventtiili, kun alunperin ei pitäisi olla.

Lähti nimittäin kottero käyntiin tuolla maptun3 poksilla, iliman koodausta, jotenka lähtis se varmaan tuolla orikinaalipoksillakin käyntiin. Heleppo homma vaihtaa, kun jätin tuon orikinaalinkin talteen :)
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Vastaa Viestiin