Mistä 3 barin MAP ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Speedpartsin mappeja on ollut kaksikin kääntymässä , eivät pelitä mun autossa ainakaan .Kone käy 20-30 % liian rikkaalla. Onko muilla kokemuksia ko. firman mapeista?? Nyt kuitenkin haluasin toimivan pelin , mutta mistä ja edullisesti , tietty . Auto -95 tonnari.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

AnttiR kirjoitti:Speedpartsin mappeja on ollut kaksikin kääntymässä , eivät pelitä mun autossa ainakaan .Kone käy 20-30 % liian rikkaalla. Onko muilla kokemuksia ko. firman mapeista?? Nyt kuitenkin haluasin toimivan pelin , mutta mistä ja edullisesti , tietty . Auto -95 tonnari.
8O

jos normisoftaan tökkäät 3bar mapin kiinni niin kuuluukin käydä rikkaalla. kartat ja koko softa pitää muuttaa sopivaksi 3bar mapille. Internetistä kun etsit 3bar gm style map niin pitäs löytyä aika paljon.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Taas kerran tuosta paikallisesta löytyy tuollainen Delphin 3 bar MAP-anturi joka ainakin internetin mukaan on GM yhtensopiva
http://www.vpv-motorracing.com/index2.htm
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla on tuollainen speedpartsin 3 barin MAP. Allekirjoituksen tonnari toimi sillä. Nyt autossa on alkuperäinen MAP kiinni, koska toimii hyvin silläkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja Hook »

JouniCSE kirjoitti: jos normisoftaan tökkäät 3bar mapin kiinni niin kuuluukin käydä rikkaalla. kartat ja koko softa pitää muuttaa sopivaksi 3bar mapille. Internetistä kun etsit 3bar gm style map niin pitäs löytyä aika paljon.
Auto käy ~20% laihemmalla, jos laittaa 3bar mapin 2.5bar mapin tilalle, kun ecu näkee pienemmän paineen.
Tässä tapauksessa ihmetellään hyväksi havaitun käytetyn GM-style 3bar mapin eroa speedpartsin "3bar mappiin", kun softa on tehty "perinteiselle?" 3bar mapille.

Tarkennuksena siis hieman sivusta seuranneena, että Speedpartsin 3bar mappien kummallisuus on ko tapauksessa, että näyttää 0-100kpa alueella erittäin lähelle 2.5bar mapin arvoja, (tyhjis 40-45kpa, moottori sammuksissa ~95kpa) eli heittää pari vuotta vanhaan gm-style 3bar mappiin aika reilusti, jossa tyhjiksellä ~35-38kpa, sammutettuna ~83kpa, eli tuttavalliset noin 80% todellisista arvoista.

Auto toimii siis normaalisti verrokkina olevalla pari vuotta vanhalla 3bar mapilla, mutta ei speedpartsin kahdella uudella 3bar mapilla. Softa on tehty perinteiselle 3bar mapille, jossa erona vakioon tuo 20%, mutta tässä arviolta offsettiä noin 10kpa alipaineella.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja Hook »

JiiVee kirjoitti:Mulla on tuollainen speedpartsin 3 barin MAP. Allekirjoituksen tonnari toimi sillä. Nyt autossa on alkuperäinen MAP kiinni, koska toimii hyvin silläkin.
Samalla softalla molemmat mapit toimii normiajossa? Entäs seokset täyskaasulla molemmilla mapeilla? Mitä map arvoja ecu näkee?

Yleisesti, todettakoon, että jos 3bar map toimii niinkuin pitää, niin 20% vähemmän soppaa tulee map ohjatussa autossa koko rekisterin, kun ei mennä lambdalla. Jos tuo jotenkin epälineaarinen, niin sitten saattaa toimia tyhjisellä, mutta viimeistään täyskaasulla vetelee lailalle, mikäli asteikko on jossain muotoa 0-5v = 0-3bar.
Viimeksi muokannut Hook, Ti Loka 19, 2010 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

kiitos Hook , just noinhan mä kirjoitin :D , mutta sä vaan selvemmin. MAP vieläkin hakusessa ! Olisko jollain myydä tarpeettomana ? Haluan tosin ensin koittaa anturin toiminnan autossani.
Viimeksi muokannut AnttiR, Ke Loka 20, 2010 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Sorry, en oo ehtiny kattoo ku oon nyt satkuun hyrrää ite vaihtamassa ja leimaa 1vko. On muuten jännää :lol: ! So far..

:roll: En muista mikä se mun mappi on. Oiskohan toi vpv, oli alle satasen. Hook saattaa muistaa paremmin ku tehny liittimen siihen.

Näkyy sitte taas spedepartsin laatu tossakin. Mullahan meni speden egt-anturi muutamassa kk:ssa. Onneks takuuseen ja tuli uus malli.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Mistä 3 barin MAP ?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Speedpartsin bensanpainemittari näytti tukin ja suuttimien irrottamisen jälkeen 1,5 bar. Oli " kalibroitavissa " naputtelemalla kylkeen 8O . Valistunut ( valaistunut ) kuluttaja äänestää jaloillaan , niin myös minä .
Vastaa Viestiin