Volvon cooleri satkuun

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Volvon cooleri satkuun

Viesti Kirjoittaja Make »

Joku aika sitten oli puhetta operaatiosta. Löysin hyvän ohjeen kyseiseen modaukseen:

http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... efault.htm
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Aivan. Minä tein aiemmin aiheeseen liittyvän topicin ja asensin volvon ic:n satkuun. Tässäpä muutama kuva projektista --> http://www.eikiinnosta.net/kuvat/rassailua/ic/
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Alkaa polttelemaan.. :wink: Onko vakio turbo paikoillaan vai oletko mennyt säätämään myös muitakin asioita. Jos on muuten vakio, niin vaikuttaako paljon auton käyttäytymiseen?
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Ahdin on vakio Garretin to3. Sen verran joutui ahdinta "säätämään" että kompurapuolta piti kääntää jotta lähtö saatiin alaspäin. Normaastihan toi lähtö sojottaa ylöspäin. Tähän ei tarvittu muuta kuin löysätä kompurapuolen ulkokehällä olevia pultteja ja senkun kääntää lähdön siihen asentoon kuin haluaa ja pultit kiinni. Tämän operaation johdosta myös hukkaportin kello pitää vaihtaa eri kohtaan ja tehdä uusi tanko.
Ahtoja olen yrittänyt nostella, huonolla menestyksellä. IC:n asennuksen jälkeen paineet putosi jonkin verran (joka on siis normaalia) ja nyt olen modattua apc:tä yrittänyt saada pelaamaan tuossa kokoonapanossa. Apc-modilla päästiin samoihin paineisiin mitä oli ennen IC:n asennusta. Ero on kyllä huomattava vanhaan, suoraan putkeen, verrattuna 8) Etenkin kuumalla kelillä ja moottoritiellä vedätettäessä meno tuntuu maistuvan paremmin kuin ennen.
Muuten tuo on tekniikaltaan vakio. Avarampaa putkea tosin on tulossa --> http://www.eikiinnosta.net/kuvat/rassailua/downpipe/ ja ehkä joku vapaavirtaussuodin... Eipä tuohon paljon muuta viitis viritellä, paitsi t16 tekniikkaa, ehkä =)
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Vastaa Viestiin