Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Vielä vaan kun joku päivä sais kellon vaihdettua vähän "tarkoitukseen paremmin sopivaan" :lol: .
Ole hyvä:
http://www.paivyri.fi/
Jumankauta löysit vielä oikeen sähköisen mallin, tattis! Ja ku mä oon hakenu :D .
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

vesa67 kirjoitti:Ei kahta eri ohjelmaa vaan tietyt ohjauskartat on kahdennettu softassa erikseen automaatille ja manuaalille, esimerkiksi ahtopaineen tavoite, ahtopainerajoittimet vaihteille, ahtopaineen PID säätimen parametrit nyt ainakin.
En vaan tiedä onko kukaan testannut lennossa vaihtaa tuon signaalin tilaa, se kun riippuu taas softasta lukeeko se tuon tilan käynnistyksen yhteydessä vai jatkuvasti säätöloopissa pyöriessään.
Hö, et ny ois ku mun piti toi sanoo ku mäki osaan :lol: .

----------------------------------------------------------------

Ei mutta tutun kuulosia funkkareita täällä käsitellään. Muistan kun ~pari vuotta sitten esitin Dual ECU-toiveen Hookille. Siitä seurasi n. puolen tunnin väittely rappukäytävässä :lol: . Jollekin toiselle se ois kyl voinu aueta nopeemmin :D . Mutta joo, ainoo mitä ei oo tullu vielä kokeiltuu on toi vaihde signaalin lennossa vaihto. Oikea oppinenhan tapahtuu sitten apparin jalkatilasta, ei keskikonsolista. Mankun ohjaus lennossahan toimii kyllä.
Johnny78
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 16:59
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja Johnny78 »

Ideahan tässä jutussa oli se että sais auton, jossa on steg3 toimimaan napin painalluksella toimimaan myös peruspaineilla eli 0.8-0.9. Se auto missä oli tää systeemi toimi just näin eli nappi pois päältä 0.8-0.9 paineet ja nappi päällä 1.5 baaria. Ja niinkuin tuolla ylempänä kirjottelin niin mysteeri on se, että mihin ne kaksi johtoa konehuoneen puolelle menevää vois viedä? veikkaisin että siihen nippuun mikä menee boksille mutta minkä värisiin? Tää systeemi mikä oli ko. autossa oli speedpartsin rakentama,auto oli ruottista tuotu.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Jep. Olet Johnny78 tainnut nyt sekoittaa peruspaineen, täyspaineen ja viritetyn (stage3) täyspaineen. Vakio peruspaine on autossasi, kuten Mimmi sanoi 0,45, ellei aktuaattorin painekelloa ole vaihdettu. Täyspaine on itse mainitsemasi ~0,8. Ja stage3 "täyspaine" on yleensä ~1,3.

Ja vaihtoehtoja on nyt 2:

- Haluat napilla vaihtaa peruspaineen viritetyksi täyspaineeksi :arrow: Kytkin sulakkeelle nro 5.
- Haluat napilla vaihtaa vakio täyspaineen viritetyksi täyspaineeksi :arrow: Kytkin apparin jalkatilassa olevaan manuaali/automaatti-kytkin blokkiin ja lisäksi ohjelmaan muutos esim. manuaalin ahtopyyntikarttaan viritetty täyspaine ja automaatin ahtopyyntikarttaan vakio täyspaine. Tuota ennen pitäisi kuitenkin testata vaihde signaalin lennossa vaihto.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saapasi kirjoitti:Jep. Olet Johnny78 tainnut nyt sekoittaa peruspaineen, täyspaineen ja viritetyn (stage3) täyspaineen. Vakio peruspaine on autossasi, kuten Mimmi sanoi 0,45, ellei aktuaattorin painekelloa ole vaihdettu. Täyspaine on itse mainitsemasi ~0,8. Ja stage3 "täyspaine" on yleensä ~1,3.

Ja vaihtoehtoja on nyt 2:

- Haluat napilla vaihtaa peruspaineen viritetyksi täyspaineeksi :arrow: Kytkin sulakkeelle nro 5.
- Haluat napilla vaihtaa vakio täyspaineen viritetyksi täyspaineeksi :arrow: Kytkin apparin jalkatilassa olevaan manuaali/automaatti-kytkin blokkiin ja lisäksi ohjelmaan muutos esim. manuaalin ahtopyyntikarttaan viritetty täyspaine ja automaatin ahtopyyntikarttaan vakio täyspaine. Tuota ennen pitäisi kuitenkin testata vaihde signaalin lennossa vaihto.
3 vaihtoehto on opetella annosteleen tehoa kaasupolkimella. :wink:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

....tai tehä softasta sellanen, että ei vedä ku peruspaineilla tiettyyn rpm rajaan asti ....nii ku mulla
9-3.1972
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23993
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ostaa kaasari :saab: ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

nalleolut kirjoitti:ostaa kaasari :saab: ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
Kyllä sullakin varmaan jonain päivänä on vielä varaa ostaa uudempi Saab, säästät vain ahkerasti. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23993
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jcarlson kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:ostaa kaasari :saab: ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
Kyllä sullakin varmaan jonain päivänä on vielä varaa ostaa uudempi Saab, säästät vain ahkerasti. :)
kiitos... tavoitteena omistaa joskus auto jossa takasumuvalo...eli pääsis 90 luvun puolelle edes :mrgreen: suunta vaan ei ainakaan tällä hetkellä toteudu...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja TD04 »

unohda vajaa vetoset niin on homma ratkastu samalla ;)

http://www.gptuning.lu/index.php?option ... 40&lang=fr
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no olipas taas asiallista keskustelua :roll:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja esa »

Tuostahan voisi tehdä jopa kolme asentoisen, jos automaatti/manuaali asetuksen voi vaihtaa lennossa tai resetoimalla trionikin nopeasti lennossa.
Peruspaine, (sulake kytkimellä irti) matalampi täyspaine ja viritetty täyspaine.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eikös tuo nimenomaan toimi lennossa.

Kun automaatti on N tai P vaihteella on ecu "manuaali"-tilassa.
Vasta kun laittaa D,R,1,2,3 ajovaihteen päälle, lähtee eculle tieto automaatin olemassaolosta -> tyhjäkäynnin korotus + muut automaatin systeemit.
Vastaa Viestiin