Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Allekirjoittaneen käyttöautoon, kumpi on parempi?
Olen ajanut yhtä Baasia jossa oli GT3071, mutta en tiedä kummalla pakopesällä oli. Muistini mukaan rähinä alkoi alle 4000rpm(3500-4000) ja alle 3500rpm oli tunne, että elämää ei ole. Semmoinen Jekyll&Hide kokoonpano.
Tavoite n. 400hv.
Meneekö vakiopakosarjaan jollain adapterikorokepalalla?
Meneekö jokatapauksessa vaihtoon orkkis syylärin flekti ja tilalle kaksi pientä ja kapeaa?
Mites ahtimen öljy ym letkut, meneekö vaihtoon pituuden ym puolesta?
Mitä muuta huomioitavaa?

Jos ahtimen saa vakiopakosarjaan, niin kannattaako vaihtaa spedepartsin sport malliin, jossa ahtimen paikka sama kuin vakiosarjassa:

900 94-98
9-3 98-02
9-5 98-10
T25 fläns
Sportgrenrör
Rör tillverkat i 2mm rostfritt 201 stål
Flänsar tillverkade i stål
Levereras med T25-fläns.
Ger maximalt flöde, låter avgaserna evakueras
snabbare och utan att pulserna från respektive cylinder stör varandra.*
Turboplacering är samma som orginal
3995 kr
Part. nr. 34,9600

:saab:
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4576
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tässä MTK:n artikkelissa käsitellään vastaavia ajatuksia ja jonkin verran mittaustuloksiakin tarjolla mm. heräämisistä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=45
Käyttöautoon pienempi luonnollisesti, mutta koska itsepetos on hyvin yleistä niin isommalla saat reserviä tulevaisuutta varten.
Tuolla pakosarjan hinnalla saa melkein jo muitakin pakosarja ja sen myötä hyrrävaihtoehtoja tarjolle, ja jopa edullisemmin kuin 3071. Kysy terikseltä.
Letkut on vaan helpompi asentaa kun ottaa suosiolla teräspunosletkuina.

Onhan noita kolkkeja kalustettuina 3071:llä kun vaan sattuu juttutuulelle kaverit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pienempi on parempi. Isompi vain jos auton pääasiallinen käyttötarkoitus on ajaa suoraan nopeuskisoja, varttia tms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Noihin en löytänyt faktaa:
Onko kukaan laittanut vakiopakosarjaan tuota 3071:stä ?
Meneekö millään korotuspalalla vai onko kompurapuoli niin iso, että ottaa lohkoon kiinni jokatapauksessa. Samoten toi orkkis flekti tuleeko sekin tielle?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Noihin en löytänyt faktaa:
Onko kukaan laittanut vakiopakosarjaan tuota 3071:stä
Muistaakseni tuosta edellä linkatusta ketjusta löytyy tähänkin vastaus(vaikkakin potulle mutta periaate sama). En nyt jaksa itse ruveta tutkimaan mutta muistaakseni menee orkkis sarjaan tuolla korokepalalla/viistellä ja/tai dremelöimällä jotain kohtaa. Flekti tais olla milleistä kiinni ja ainakin suositeltavaa ellei pakollista laittaa joku ohut tarvike flekti. Enempi näitä taitaa vakiosarjoissa olla kiinni kun tuubisatseissa, holsettiä viriteltäessä sitten vaihtuu pakosatsi...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

Olen sitä mieltä, että pienempi on parempi.
Sopii suoraan vakio pakosarjaan edellyttäen, että aikaisempi ahdin on T25 laipalla.
Flektin saattaa joutua/kannattaa vaihtaa ohuempaan, isompaan ja tehokkaampaan.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

ja tollasella turauksella saanet riittävän tilan ahdille + että jäähtyy myös kesähelteellä kaupungissa....ilman tota koteloo itellä alko ainakin ilmastointi päällä kaipaamaan ajoviimaa....

http://kuvablogi.com/blog/4904/31/
9-3.1972
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

se93tbo:lla on kaksi puhallinta. Onkos kellään tuota Maptunin yhtä?
Cooling Fan
Requires when Maptun tubular manifold is mounted.
Item nr: 1090S
196.60 EUR incl. VAT
Missään ei ilmoiteta mittoja, lieneekö tuo niin iso, että kahta ei tarvita.
Ja menee ns. heittämällä paikalleen ?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

nää mun puhaltimet on niitä motonetin malleja...
9-3.1972
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla on ollut Motonetin iso puhallin reilu 4 vuotta. Vakiokiinnikkeiden lisäksi väkästin nipparit lisäkiinnityksiksi. Ei ole mitään koteloa ja silti ei ole lämmöt koskaan nousseet niin että mittarista olis huomannut.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Joo kaikenlaisia puhaltimia tuntuisi olevan liikkeellä :roll: .
On imevää ja puhaltavaa. Mikä on toi yksi iso puhallin Motonetistä, onko imevä vai puhaltava, millaset ranetukset vaatii vs. Maptunin malli.
Motonetissä tämmönen joku yleismalli:
Sähkötuuletin ø40cm imevä
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/480963/0
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Pitää olla juuri tuo imevä malli. Halkaisijaa en muista kuinka iso on mutta 40cm on varmaan aika lähellä. Laitan sulle asennuskuvia meiliin kunhan löydän niitä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja deportivo »

AkiZZa kirjoitti:Olen sitä mieltä, että pienempi on parempi.
Sopii suoraan vakio pakosarjaan edellyttäen, että aikaisempi ahdin on T25 laipalla.
Flektin saattaa joutua/kannattaa vaihtaa ohuempaan, isompaan ja tehokkaampaan.
Mahtakohan tuo 3071 mahtua kuitenkaan OG9-3/NG900 pakosarjaan? vai tarkoititko tonttua sittenkin?

Isompi mitsukaan ei orkkis sarjaan oikein tahtonut sopia ja tässä jotain mittoja muutamien ahtimen kompuroiden välillä:

Kompurakoteloiden ulkomitat:

TD06SL2 20G 8cm2 n.17cm
Garrett GT28RS n.16cm
Garrett GT3071 n.20cm
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Välilaipan (sarjan ja kannen väliin) kanssa mahtuu, mutta askarteluahan se vaatii.

3071:n sijaan sijoittaisin itse rahat esmes hx35superiin tai vastaavaan ja pakosarjaan niin helpoittuu moni asia ilman että kustannukset karkaa käsistä, lue 1200eur maksaa garretti 750 holsu, eli väliraha riittää helposti sarjan tekemiseen. Toki portin joutuu investoimaan holsuun, mutta eipä sekään kummoisia maksa. Homman kun vielä toteuttaa niin että ahdin irtoaa sarjan kanssa pakettina, niin on nopeampi swapata ulos kerta vuodessa :wink: kun getarin naaraaminen irti orkkissarjasta.
#1730
500whp.net member
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

deportivo kirjoitti:
AkiZZa kirjoitti:Olen sitä mieltä, että pienempi on parempi.
Sopii suoraan vakio pakosarjaan edellyttäen, että aikaisempi ahdin on T25 laipalla.
Flektin saattaa joutua/kannattaa vaihtaa ohuempaan, isompaan ja tehokkaampaan.
Mahtakohan tuo 3071 mahtua kuitenkaan OG9-3/NG900 pakosarjaan? vai tarkoititko tonttua sittenkin?

Isompi mitsukaan ei orkkis sarjaan oikein tahtonut sopia ja tässä jotain mittoja muutamien ahtimen kompuroiden välillä:

Kompurakoteloiden ulkomitat:

TD06SL2 20G 8cm2 n.17cm
Garrett GT28RS n.16cm
Garrett GT3071 n.20cm
Tonnaria tarkoitin ja muista ei kokemusta.
Vastaa Viestiin