Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Sitten olis vielä tämä http://cgi.ebay.co.uk/Mitsubishi-TD05H- ... 19b9a4a994 , hukkiksen kellon tarvii tosin erikseen. Kolkkiin olis tulossa orkkis pakosarjaan ja orkkis DP liitokseen. Mistähän sais tässä Hookin postaamassa kuvassa näkyvän adapterin Kuva
Viimeksi muokannut KAPU2, Pe Kesä 17, 2011 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Helpommalla ja halvemmalla pääset kun murjot 3" putken sopimaan suoraan pakopesänlaippaan, siis tähän tyyliin
http://www.stcf.net/viggen/DP.jpg
eli siis jos on 3" dp mikä sopii vakkarifööniin, niin katki lopusta ja uus pätkä tilalle.
#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Tuolta ainakin saa tilattua tätä paremmin virtaavaa adapteria:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... y_Code=BCS

Itse ostin 2006 vuonna Street Turbo OY:stä vastaavan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

joo ja KKD:llä oli äsken hyllyssä vastaavanlainen adapteri, valusta tehty ja tosi lyhyt pituudeltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jos Raha on niin kannattaa harkita
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270912137
Noissa on tuo sisäinen hukkis toteuttu kohtuu järkevästi että se häiritsee mahdollisimman vähän turbiinivirtausta. Noitten vehkeitten kartat on sen näkösiä että vetoa pitäs riittää melkeen tyhjikseltä ylös asti.

http://www.turbodriven.com/performancet ... /67x80.jpg
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

No eipä oo mutta jos esim. heräis kuten orkkis ja vetäis kunnolla 6500 asti niin joutuu ehkä kaivamaan syvältä. Täytyy pyytää lisää kuvia tuosta miten esim. DP lähtö sopisi. Maksaahan tuo 450€ ahdin jo lähemmäs 800-900€ kun pannaan postikulut, tullit, hukkiksen kello ja DP sovitus.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

KAPU2 kirjoitti:. Maksaahan tuo 450€ ahdin jo lähemmäs 800-900€ kun pannaan postikulut, tullit, hukkiksen kello ja DP sovitus.
Sikspä ei köyhän kannata ees saapilla ajella
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Oikeassa olet.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

paljon hyviä linkkejä tullut ja muuta infoa. ja rahaa menee sen verran kun menee. auto ois kiva saada kesällä vielä ajoon.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

scorpio_88 kirjoitti:ja rahaa menee sen verran kun menee.
Äärimmäisen hyvin saabismia kuvaava lause. :D
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

no sen verran oon oppinut näistä turbosaappaista :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

JouniCSE kirjoitti:Jos Raha on niin kannattaa harkita
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270912137
Noissa on tuo sisäinen hukkis toteuttu kohtuu järkevästi että se häiritsee mahdollisimman vähän turbiinivirtausta. Noitten vehkeitten kartat on sen näkösiä että vetoa pitäs riittää melkeen tyhjikseltä ylös asti.

http://www.turbodriven.com/performancet ... /67x80.jpg
Menisiköhän tommonen orkkis pakosarjaan, jos fleksti on muutettu matalemman
malliseksi??
Tossa mutkassahan on oma boost control solenoid valve, mitähän trionic
olisi mieltä moisesta?

Itsellä ahdin päivitys ajankohtainen ja nämähän ovat vallan mielenkiintoisia,
myös hinnaltaan :lol:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Vähän asiaa sivuten.. Mutta kuvasta tuli mieleen jossa hukkaportin tuo läppä näkyy. Uusi mitsu laitettu forgen kellolla, eihän se heittämällä kohalleen mene, mutta kuinka kannattais tuo kello eka laittaa? Nyt tein vaan omasta päästä niin, että ruuvasin tankoa sen verran sisään päin, että jouduin sitä noin 3-4mm venyttää ulospäin jotta sain kiinni sen siihen hukkaporttiin. Eli kirraa nyt sen muutaman millin verran koko ajan läppää kiinni päin.. Oikein vai ihan väärin??
Viimeksi muokannut jeippo, Ma Kesä 20, 2011 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

aero t7 kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:Jos Raha on niin kannattaa harkita
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270912137
Noissa on tuo sisäinen hukkis toteuttu kohtuu järkevästi että se häiritsee mahdollisimman vähän turbiinivirtausta. Noitten vehkeitten kartat on sen näkösiä että vetoa pitäs riittää melkeen tyhjikseltä ylös asti.

http://www.turbodriven.com/performancet ... /67x80.jpg
Menisiköhän tommonen orkkis pakosarjaan, jos fleksti on muutettu matalemman
malliseksi??
Tossa mutkassahan on oma boost control solenoid valve, mitähän trionic
olisi mieltä moisesta?

Itsellä ahdin päivitys ajankohtainen ja nämähän ovat vallan mielenkiintoisia,
myös hinnaltaan :lol:
Ei mahdu ainakaan kolkkiin, katoin mittoja jo valmiiksi. T25 laippa pitäis saada siirtymään noin 5 cm akun suuntaan että imukaula mahtuis ilmastoituun kolkkiin.
Muuta variaatiot on sitten kääntää hyrrä toisinpäin kuten tonnarissa tai poistaa ilmastoinnin kompura, noin alkajaisiksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

jeippo kirjoitti:Vähän asiaa sivuten.. Mutta kuvasta tuli mieleen jossa hukkaportin tuo läppä näkyy. Uusi mitsun kopio laitettu forgen kellolla, eihän se heittämällä kohalleen mene, mutta kuinka kannattais tuo kello eka laittaa? Nyt tein vaan omasta päästä niin, että ruuvasin tankoa sen verran sisään päin, että jouduin sitä noin 3-4mm venyttää ulospäin jotta sain kiinni sen siihen hukkaporttiin. Eli kirraa nyt sen muutaman millin verran koko ajan läppää kiinni päin.. Oikein vai ihan väärin??
Se mikään mitsun kopio ole...
Aluksi venytä sitä esijännitykseen vain 2 mm, testaamalla näkee sitten millaiseksi peruspaineet ja käyttäytyminen muodostuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin