Dynokäyrät

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Dynokäyrät

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt kun useat ihmiset ovat käyneet dynoamassa autonsa niin olisi kiva saada käyrät näkyville. Pelkät huippuarvot kun ei paljon kerro auton todellisesta luonteesta.Esim tässä pari omasta autosta tempaistua käyrää.

Kuva
Kuva

Väännön huippuarvoissa on ero vain 20Nm, mutta käyrien muodot ovat aivan eri luokkaa. Ensimmäisessä vääntö on tasainen, 400Nm raja saavutetaan 2250 kierroksilla. Vääntö pysyy lähes vakiona aina testin lopettamiseen, eli 4500 asti.

Ei tarvitse varmaan edes kysä kumpi vie autoa paremmin...

Jos ihmisillä ei ole paikkaa minne käppyrät laittaa, niin ei hätää. Pistäkää käppyrät mulle mailissa, niin lisään ne tänne.
olli.ruosaari@hut.fi
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Tcdoe
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:17
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tcdoe »

Tässä yksi toistaiseksi vakiohkosta '89 2.0T tonnarista. Kunhan tilatut kamat nyt tulisivat sieltä SP:ltä (olen odotellut vasta 5 viikkoa) niin voisi käydä uudestaan penkissä..

Kuva
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä muutamia poimintoja saman topicin alle.

Potkuhousun 9-3 aero SP stage I
Kuva

Saabisti2 (IP-2) 9-5 aero sedan vm. 00 169 kW ja 350 Nm SP stage II?
Kuva

Vakio Viggen
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000 2.3 vm 91, vaihdettu cooleri, 3" rööri, race-kat, turbo, vv-suodin, FPR, Mahlen takomännät, parempi kansipahvi, kytkin
vakiona 200 hp ja 330Nm, Hestec tulossa
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

J-P:n tulokset (nikki?)

Auton tiedot:
Saab 9000 2.0Ltt -97
ahdin vaihdettu, mitsu TD04-15T max. ahtopaine 1.45 Bar
3" putki Race katilla,
ilman saantia parannettu
Aeron kytkin

285Hv 510Nm.

Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä Turbo-s:n Hestecin kera ajetut käppyrät.
Auto ajettu 0.8, 1, 1.4 ahdoilla
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Millin tonnarin käppyrät.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jupe kirjoitti::lol: Voin laittaa seos käyrän näkyville kunhan saan sen.
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Antin
Saab 9-5 2.0t Wagon 2003 tehtaan viriboksilla, ei muuta. Pito-ongelmia 4800rpm --> (H-luokan kitkat).


Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Dodiin herätellään tätä topic:ia taas hieman henkiin, kun siitä tuli juttua Aten atuoa koskevassa keskustelussa.
Jos jollain on käppyröitä ja haluat ne tänne, mutta ei ole tilaa netissä, niin mulla voi laittaa.
oruosaar@cc.hut.fi

Tässä speedon vakio 9-3 aeron käppyrä
Kuva
Aten ng900 cab, maptun stage III, amw cooleri
Kuva
Mun viggen, Maptun softa, FPR, AMW cooleri.
Ylempi vakio coolerilla ja alempi uudella

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ja hieman lisää

Tässä on dynö käyrä 9-3 aerosta Maptunin Steg 3 softalla ja vakio coolerilla, ahtoputki on alumiininen.

Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 12:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Äh, äh, johan se tossa viggen viestissä olikin, kiitti vain! :oops:
STCF #3
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Pistetään tuo mun saabin käyrä tänne samalla.
Huipputeho 158,4kW (~215hv) 5800r/min
Huippuvääntö 305,6Nm 3990r/min.
Auto on tietääkseni täysin vakio.
Kuva

Kuva
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Oheisena "öljysormen" rengasteho -89 9000 2.0T

Kuva
#1730
500whp.net member
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tässä 9000T -87 jo esilläkin ollut käppyrä, 215kW/290Nm :

Kuva

Autoon ei muuta ole tehty kun ahtoja nostettu boxin kautta ja immua ruuvattu löpön saannin toivossa. Penkissä täyskaasurikastus ei toiminut ja alkoi mennä laihaille (0.2-1.0, evm), joten ahdotkin jäivät potikoiden asennoista huolimatta 0.8bar pintaan.

Kaikkihan muistavat sitten että oikeastaan mitkään edellä mainituista käppyröistä eivät ole keskenään vertailukelpoisia, varsinkaan eri paikoissa ajetut tulokset. Ellei muuta vaikuttavaa niin sitten ainakin tuo lämpötila vaikuttaa, ja bensa ja jayms. yms, mutta nämä jo tiesittekin :)

Mutta kyllähän näistä käppyröistä sen näkee että Saabit, jopa lähes 20 vuotta vanhatkin, jaksavat potkia gti-riiskupit yms. tounink autot kumoon miten päin vain.
Vastaa Viestiin