Vapaailmavirtaus suodattimen puhdistus..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

Vapaailmavirtaus suodattimen puhdistus..

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Eli miten usein suodatin pitäisi puhdistaa? Ja miten..? Mistä niitä öljyjä mahtaisi saada..? Kyseessä on BMC filtteri..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on PCS:stä ostettu setti mihin kuuluu shamppoo ja hoitoaine. Eli ämpäriin muutama litra vettä ja sellasta pesuainetta millä rasva irtoaa. Pesun jälkeen ruiskupullosta öljyä suodattimeen ja takaisin paikalleen.

Yllättävän nopeesti muuten tulee 5000km vastaan. Taas pitäisi olla suodattimen pesussa vaikka vasta kesällä sen pesin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sama täällä.Pesu edessä. Pitäisi käydä ostaan paikallisesta puotista pesu ja hoitoaineet. Sit ajelen koko talven ja pesen vasta keväällä kun pöly alkaa lenteleen.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Jeps.. Pitäisikö se öljy olla juuri siihen tarkoitukseen vai käykö jokin muu?
Talveksi ajattelin laittaa alkuperäisen ilmanputsarin.. Jossakin luki että saa liian kylmää ilmaa talvell.. Onko tuossa perää? :roll:
Kiitos vastauksista.. :)
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mikäli sulla on se BMC:n filsu siellä konehuoneen puolella missä se tonnareissa yleensä on kun alkuperäinen putsari on korvattu kartiosuodattimella, niin ei varmastikkaan saa liian kylmää ilmaa talvellakaan. Kesälläkin kun taitaa tonnarissa kartiosuodattimen kanssa olla hieman ongelmana että kone saa kuumempaa ilmaa verrattuna vakiosuodattimeen joka on lokasuojassa eikä ime konehuoneen kuumaa ilmaa. Kannattaa muuten muistaa että kun huuhtelee pesuainetta pois suodattimesta niin tekee huuhtelun suodattimen sisältä päin eikä niin että ruutaa vettä suodattimen päälypuolelle jolloin paska vain menee syvemmälle huokosiin...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

jos ei raaski käydä ostamassa erityisiä shamppoita ja hoitoaineita suodatinta varten niin voikos sen pestä joillain "kotitekoisilla" pesuaineilla? Esim bensiinillä, tinnerillä tjsp?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä mä olen pessyt ihan tavallisella liuotin pesuaineella jolla moottorinkin voi pessä. Ja tuon suihkeöljyn hain siitä motari myymälästä joka on siin kärkkäisen lähettyvillä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

En käyttäis mitään liuottimia, saattaa nimittäin rikkoa suodattimen kehyksen. Joku tyyliin mäntysuopa voisi periaatteessa irrottaa sen likaisen öljyn siitä. Öljyämiseen käy varmaan joku halpa mootoriöljy paremmin kuin ei mikään.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

Sitä vasittua öljyä löytyy kyllä. Puhdistusaineista on vaan pula...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, eli ämpärillinen vettä ja siihen pesuainetta ja likoamaan. Niin se menee. Veikkaan että melkein mikä tahansa OMO:sta mänytsuopaan käy.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä nakkasin JR suodattimen mäjelle kun se retkotti putsarikotelon pohjalla. Samalla katsoin sen cobra putken joka oli aika öljymäinen reunoiltaan joten johtopäätös -> öljytty suodatin päästää sen verran paljon läpi että siinä rikkoutuu ajan saatossa ilmamassamittari. Kesästä lähtien ajanut vakio suodattimella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kuumalanka/metalli liuskojen lämpö ero tyyppisissä systeemeissä tuo öljy on tuhoisaa ainetta.

Olen kokeillut, autona oli TDI passatti -98 johon laitoin 20tkm kohdalla tommosen K&N ja 40tkm kohdalla oli menossa kolmas anturi kunnes poistin tuon K&N:n ja siihen loppui ongelmat. Eli esim kuumalankasissahan tuo lanka käy hehkuvana eli polttaa epäpuhtaudet pois mutta öljy hiiltyy ja ajan kuluessa lankaan muodostuu kerros joka tuhoaa tuon anturin. Onneksi Belgiassa tuon suodattimen käyttö ei aiheuttanut takuun menetystä, eli antureita vaihdettiin takuuna. 8)
Kattikin meni 40tkm kohdalla joten takuu töitä riitti. Mutta erotuksena oli että noista ei tarvinnut riidellä tuolla Belgiassa. Täällä ollessa sitä olikin sitten tarpeeksi kinaamista ja silloin päätin että saa olla viimonen uudempi auto jota on "pakko" käyttää merkkihuollossa.

Tuossa Passatin mallissa on tuollainen virtauksen aiheuttaman lämpötilan muutoksien mittaamiseen perustuva anturi mutta siinäkään ei auttanut edes puhdistaminen kuin hetkeksi.

Sorry... taasen lipsui ot:ksi... Mä varmaan kohta saa raippoja modelta :oops:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

minkälainen IMM LH2.4ssa?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Aaargh! Olin nimittäin juuri aikeissa pestä ja öljytä toi Green. Pitäisköhän hankkia turbon filsan pönttö ja paperi suodin? Autossa oli ennen 8venasen pönttö, mikä oli "pakko" vaihtaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Joskus kauan sitten tuli pestyä foamifilttereitä fairyllä, mutta käytin niissä omaa öljyä. K&N vain omilla kamoilla, yhteistä kaikille filsuille on öljyäminen vain pesun jälkeen kuivuneeseen ja riittävän vähän.
Lisäksi kannattaa antaa öljyn imeytyä sutiin ennen kuin heittää sen koneeseen kiinni.


Nimimerkillä vuodesta 1988 K&N filsu.
Vastaa Viestiin