Ahtopainemittarin asennus väärin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: ja paljos

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Kuinkas paljon tollanen mittari kustantaa? ja mistä niitä saa? Mä kun en käy kun bensa-asemalla ja verkkokaupassa... ja noissa saksalaisissa kaupoissa työn puolesta.
No sama täällä. Toisaalta noi verkkokaupat on petollisen käteviä.

Innostuin tosta Viggen taannoin postittamasta a-pilariasennus -linkistä http://www.sounddomain.com/member_pages ... 210&page=5 että laitoin samat sälät viimeviikolla tilaukseen http://www.summittracing.com:sta. Tuolta on tullu aiemminkin tilattua ja homma pelaa. Muistuttavat välillä olemassaolostaan postittamalla paksun kataloogin usasta asti.

No autometerit ei toki oo halvimpia, ainakaan suomesta ostettuna. Ne kaks seos -ja ahtomittarin mitä mä tilasin näyttäs olevan suomessa satasen kappaleelta. Lisäks vielä se asennusteline niin kyllä samalle paketille tulee suomesta enemmän hintaa kun tuolta jenkeistä veroineen ja kuluineen. Ja tuleehan ne kätevästi sohvalta läppäriltä tilattuna himaan saakka eikä tartte vaivautua soittelemaan ympäriinsä, ja kuten tunnettua, ei salettiin löytyis kaikkia hyllystä... Hyvä vaihtoehto siis tämäkin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-5T kirjoitti:
Juu, hyvissä "olosuhteissa" :wink:
Kyllä se ahtopaine laskee sinne 1,2bar kantturoihin kun kierrokset nousee eli ei ne tuolla tapissa pysy. (ikävä kyllä)

Minulla oli kahdella equus-"mittarilla" n.1,3bar ja VDO:lla vain 1,05bar
Samaa näyttää Equus ja Wika-painemittari eli kyllä tuo Equus näyttää ihan sitä mitä pitää.
Kuten varmasti tiedämme asioita ei oikein ole hyvä yleistää, jos yksi/kaksi jne. näyttää väärin se ei välttämättä tarkoita että kaikki näyttää väärin :wink:
Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Tässä tapauksessa olen taipuvainen uskomaan, että yksi tai kaksi equusia näyttää oikein...
Ilmeisesti equusin ongelmina ovat olleet mittarien värinä, minkä saa poistettua letkuun asetettavalla kuristimella, lisäksi muutamalla on polttimo ottanut kiinni "liikkuviin osiin", joka on haitannut mittarin toimintaa. Ja jos ei pidä sitä lukemaa "Jumalan sanana" vaan katsoo miten se muuttuu muutosten jälkeen ja tarkkailee, ettei paineet nouse normaalia korkeammaksi.
Itse hain HM-Osatuonnista sellaisen hopeisen ahtomittarin, psi näytöllä 30€, tuntunut hyvältä, mutta jotenkin hitaalta vaikken käytäkään alkuperäistä kuristus t-kappaletta.

huh huh, tulipa pitkäviesti ilman asiaa :roll:
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

No joo o

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

saabisti2 kirjoitti: P.S onks Potkuhousu vaihtanut avataria ???
Joo kun laiton ne talvirenkaat (235 leveet) alle eilen niin talvikuva kans avatariin. Oli sen verran arveluttavaa torstaina kun pöristin Lappeenrantaan ja lämpötila keikku 1-3 asteen välillä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tcdoe
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:17
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tcdoe »

Minullakin oli hiukan ongelmia Equusin (http://www.pbase.com/image/22176268) kanssa. Nyt on VDO (http://www.pbase.com/image/21984261) ja kyllä mä tuohon enemmän luotan.

Molemmissa tapauksissa laitoin t-kappaleen auton oman mittarin letkuun, vähän ahdas paikka mutta onnistuu kyllä. Ei tosin tässä tapauksessa taida toimia.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kaiken kaikkiaan aika turha kiistellä kumpi on parempi, VDO vai Equus.
Ilmeisesti Equus: seja on "viallisia" paljon tai sitten se on jotenkin asennusherkkä.
Mulla ainakin pitää kutinsa on eikä värise juuri ollenkaan eli ajaa asiansa, jos se alkaa renaamaan niin sitten VDO/Autometer tilalle.

Tietty tollasset Defi: n mittarit olis aika makeet... :wink:
http://coredump.fi/forge/gallery/defisupra
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Ahtopainemittarin asennus väärin?

Viesti Kirjoittaja 900S »

NG900T kirjoitti:
jara kirjoitti:Asensin autooni 900 s vm.90 tänään vdo-ahtomittarin. Asensin mittarille tulevan letkun T-kappaleella imusarjasta venttilikopan kanteen lähtevästä letkusta .
Mittari näyttää tyhjäkäynnillä -0.6 kiloa, mutta kun vedätän paineet nousee just tasan nollaan. Auto liikkuu kuitenkin ripeästi. Onko turpo hajalla vai oisko mittari pitänyt asentaa toisin. Asteikko mittarissa on -1.0bar - +1.5 bar.
Antakaa tietoa oikeasta asennuksesta "tura"-asentajalle!!!! :cry:
Kaverini saapin (myös 900s) mittari pelaa ja otettu samalla lailla.

T. Jara
Hmm.. eikös toi letku mikä menee imusarjasta venakoppaan oo joku moottorin huohotinletku tms? Siinä välissä takaiskuventtiili, NG900:ssa. OG900:sta en sitten kyllä tiiä miten menee siinä..
Kyllähän se taitaa olla huohotinletku, mutta ainakin ahto-ja alipaineet se näyttää oikein..
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Tänään selkes, miksi mittari ei näytä ahtopainetta!
Avattiin hukkaportti (mitsun ahdin) ja kas kummaa!!! Sieltä puuttui pakoaukon sulkeva lätkä ja näin ollen paineet ei noussut. No kaveri teki näppäränä miehenä uuden "lätkän" ja nyt paineet nousee niinkuin pitääkin. :wink:
Taas kannatti asentaa mittari, jotta tämä tuli ilmi.
Olinkin ihmetellyt miten tehot ovat pudonneet.....
Seuraavaksi vissiin öljynpainemittari....

Eli asennus imusarjasta venakoppaan menevään letkuun onkin oikein ja näyttää paineet, jos kaikki kunnossa....

T. Jara
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

minkähänlainen mittari tämä olisi??ajattelin jos kävisi hakemassa kun menen ruotsiin parin viikon päästä.

http://www.realcar.se/Arkiv/Nyheter___A ... 504-2.html
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ja paljos

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Jos VDO: sta puhut niin tässä hintaa...
On -1 - +1,5 sekä -1 - +3bar.
Eli hinnat Turbohuolto S Riikoselta.
löytyy 63,- eur+valo1,80 eur kotelo 30,80 eur

Mikä on esim. ton sun mittarin halkaisija?
tarttisin niin pienen ahtomittarin ku vaan löytyy...ei oo viel löytyny 8O

jos joku tietää mistä saa noin40mm:n halkaisijalla olevia mittareit niin auttakaa...

-¤GreeN EyE DeviL¤-
JanMac
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 11:20
Paikkakunta: Kaustinen

Mittari

Viesti Kirjoittaja JanMac »

Asensin omaani -96 9000 2.3t VDOn mittarisarjan (ahtopaine, öljynlämpö ja öljynpaine)

ENKÄ ole katunut vaikka kustansi yhteensä 100e koko satsi. Ilman ahtomittaria olisin jo varmaan 10 kertaa mittauttanut penkissä tehot. Meinaan hyvin äkkiä tuntuu ettei tehoa kertakaikkiaan enää ole ja jossain on PAKKO olla vika.

Mutta kun viisari näyttää normaaleja 1.2bar ahtoja täytyy todeta että vika on korvien välissä. Varsinkin silloin kun joku kaveri kokeilee tuntuu auto tosi lussulta. :(

Viisarin värinään auttoi katkaistu gyproc- ruuvin pätkä. Tungin sen ilmaletkun sisälle - jarruttaa paine/imu kotelossa risteileviä paineiskuja sen verran ettei ne enää "ylety" mittarille saakka.
Kunnon mittareihin sijoittaminen kannattaa siinäkin mielessä, että mahdollisen autonvaihdon yhteydessä viritys on helppo ottaa kantoon.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mittari

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

JanMac kirjoitti:Asensin omaani -96 9000 2.3t VDOn mittarisarjan (ahtopaine, öljynlämpö ja öljynpaine)
Moro. Onko toi sellanen satsi joka käy tonnariin siihen keskelle, samankokoseen aukkoon kun radiokin? Jos on niin alko kiinnostaan, eli mistä ostit? Itellä on kans stage1 LPT tonnarissa ja nyt ei oo mitään hajua missä ne paineet pyörii. Öljynlämpiämistä ois kanssa mukava seurata.

--Jouni
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itelläkin käynyt noitten mittareitten asennus mielessä.Ekaksi pitäis saaha tuo ahtopaine mittari.Mut pitäs tietää miten sen kytkeminen 9000:een oikeen toimii?? :roll: Mikä letku mistä mihin?? :roll: Ja onko kukaan asentanut pakokaasun lämpömittaria? :oops: Näkis vähän että kuinka korkeissa lämpötiloissa sitä mennään.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Olin tänään pyörimässä firman labralla ja käteeni tarttui VDO painemittari
0-2.5 bar. Kun tarvittavat letkut + t-kappaleet löytyi myös niin päätin viskata mittarin kiinni autoon. Ensin meinasin ryöstää paineet BPV:n ohjausletkusta, mutta sitten mieleeni muistu se juttu siitä ECU:n ohjaamasta venasta, jonka pitäisi olla tuossa linjassa. Hetken pällistelin ja löysinkin tuon venan tai mikä lie mokkula sitten onkaan. Tähän mokkulaan tulee/lähtee kolme letkua ja siinä on kaks napanen liitin jotain ohjausta varten.
TB:ltä lähtee kaksi piuhaa, toinen menee bensapaineensäätimeen ja toinen tämä mokkulan kautta BPV:lle. Paineensäätimen letku on niin onnettoman lyhyt etten viitsinyt sitä ruveta silpomaan, sen sijaan pistin t-haaran ennen sitä mokkulaa. Tämä mokkula löytyy kuvan osittamasta paikasta ja on kiinni rintapellissä
Kuva

Eli mittari tuli siis asennettua, mielestäni oikeaan piuhaan. Tämä VDO:n mittari taitaa vaan on mallia "sonta" koska se näyttää mitä sattuu. Mittari kyllä nousee kun paineet nousee, muttei palaudu heti, vaan se tulee nykien alas 0.5 bar:in askelein. Mittari myös nousee suht samalla, eli nykien.

Kokeilin mittaria labralla varmuuden vuoksi ja se kyllä näyttää paineen oikein, kunhan se pysyy vakiona jonkun aikaa. Tietääkö joku onko voiko vika olla mittarissa, esim että mittari on suunniteltu "staattiseen" käyttöön ja siksi se menee portaissa ylös ja alas.
Mun asennus on sen verran komia, etten viitsi edes kuvaa ottaa :lol:
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Oliks tossa mainitsemassasi mokkulassa siis joku valmis rööri mihkä letkun asensit? Ei siis tartte ryöstää muista letkuista? Lieköhän mun pirssissä moista mokkulaa...

Entä miksei sitten vaan bypassista, vai tuleeko jotain sivuominaisuuksia jos siitä varastaa, epätarkempia lukemia tms... ?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin