9000 alusta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SamTheMan
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 15:23

9000 alusta

Viesti Kirjoittaja SamTheMan »

Terve!

Nyt tulee läjä kysymyksiä 8O

Mitäs jousia suosittelisitte -98 vuoden 9000 cs:n alle? Mulla on -90 vuoden tonnarissa Intraxin jouset ja ei hyvä. Perä tippu liikaa ja paljon. Iskareina on paritonnia ajetut Konin sportit, jotka pitäis siirtää vanhasta uuteen, jos ne vain sopii(?).
Eli kevyt madallus ja tukevointi 16"-55 renkaille. Aeron jouset?

Entäs 2,0t:n viritys? Matalapaineturbolle näyttää olevan lastuja aina reippaaseen 200hp lisäykseen, mutta mikä järkevää ilman voimansiirron tukevoittamista ja turbon vaihtamista? Kokemuksia olisi kiva kuulla... Onko askit ja osat kuinka pitkälle erilaisia kuin esim aerossa?
bismo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 10:57

Viesti Kirjoittaja bismo »

Tonnarin jousiksi valitsisin H&R:t tai Eibachit. Kummat vaan konin säädettävien kanssa on paras yhdistelmä tonnariin mitä rahalla ylipäätään saa. Siis jos ei aleta "säveltämään", vaan laitetaan bolt-on kamaa....
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: 9000 alusta

Viesti Kirjoittaja timpetti »

mistäs näitä koneja sais?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 9000 alusta

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Eiköhän tuo matalapaineturbo sen 200hv aika helposti kestä moottorin ja askin osalta, jos nyt ei jo lähtökohtaisesti ole lopussa ja joka välissä vedätä nilkka suorana. Askista ainakin sen verran tiedän, että itsellä aerossa on mpturbosta otettu laatikko ja koneessa stekki 5, eikä tuo sen kummemmin ainakaan oikuttele...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re:

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

bismo kirjoitti:Tonnarin jousiksi valitsisin H&R:t tai Eibachit. Kummat vaan konin säädettävien kanssa on paras yhdistelmä tonnariin mitä rahalla ylipäätään saa. Siis jos ei aleta "säveltämään", vaan laitetaan bolt-on kamaa....
H&R on aika kuraa noi Eibachit lienee paremmat jos semmoset jostain saa.
thepaavo
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 17:23
Paikkakunta: Tammisaari

Re: 9000 alusta

Viesti Kirjoittaja thepaavo »

H&R:ät on kyl toiminut moitteettomasti mun auton alla nyt 4 vuotta.
Sekä kadulla että radalla..ja keltasiset konit kaveriksi myös. 8)
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9000 alusta

Viesti Kirjoittaja saapasi »

H&R:t edessä kyllä hyvä valinta (+konit), mutta taakse en suosittele niitä kahdesta syystä: Eivät kestä minkäänlaista kuormaa ja ulkonäöllisesti perä ei ole samalla tasolla keulan kanssa (=roikkuu).

Olen kokeillut tuohon ongelmaan kolmea eri jousta ja paras on Aeron alkuperäinen jousi. Sen jälkeen peräkonttiin on voinut jotain laittaakin ja takana joku istuakin (puhumattakaan täydestä kuormasta..). Ovat vaan hiukka arvokkaat ja suht vaikea löytää käytettyinä (etteivät olisi vielä lysähtäneet).
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: 9000 alusta

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Itselle sain tuossa eilen tonnariin GTS Sport eli KYBin, lyhennetyt etuiskarit ja orkkismittaset takaiskarit. Jousina on edessä H&R -40mm ja takana Aerot.. On kyllä kuin uusi auto ajaa... :D
Vastaa Viestiin