Vaihteisto viritettyyn Saab 9000:een ?
Vaihteisto viritettyyn Saab 9000:een ?
Mikä on hyvä vaihteisto viritettyyn 9000 Saabiin
-vaparin salkuissa kuulemma lyhyemmät välitykset
->
ei ainakaan lyhyempiä tarvita turboon edes vakiomoottorilla, saati viritettyyn
-onko jostain vuosimallista tms eteenpäin vahvempi tms?
-vai kannattaako rempata vakiosalkku huolella mm synkrot, välykset ja laakerit ?
-tasauspyörästöissä onko eroja?
-onko tasauspyörästön lukkoja joissain malleissa / mistä saisi ?
jne kertokaa jotka tiedätte
-vaparin salkuissa kuulemma lyhyemmät välitykset
->
ei ainakaan lyhyempiä tarvita turboon edes vakiomoottorilla, saati viritettyyn
-onko jostain vuosimallista tms eteenpäin vahvempi tms?
-vai kannattaako rempata vakiosalkku huolella mm synkrot, välykset ja laakerit ?
-tasauspyörästöissä onko eroja?
-onko tasauspyörästön lukkoja joissain malleissa / mistä saisi ?
jne kertokaa jotka tiedätte
http://www.quaifeamerica.com/
tuolta saa tasauspyörästön lukkoja
http://www.abbottracing.com
myy niitä
tuolta saa tasauspyörästön lukkoja
http://www.abbottracing.com
myy niitä
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
9-3 ja 900 löytyi lukko ja vaihteiston koodi F25 viitaisi Opel Vectra 2,5V6Rimuli kirjoitti:http://www.quaifeamerica.com/
tuolta saa tasauspyörästön lukkoja
http://www.abbottracing.com
myy niitä
eli lienee NG900 kamaa
Ruotsissa (Bilsport jne) on näkynyt lukkoja myös Tonnareihin, mutta mikä on valmiste ?
Viimeksi muokannut T16, Su Loka 12, 2003 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.quaife.co.uk/product/atb.htm
http://sporttiauto.com maahantuo...
hinta todennäkösesti jotain >1000$
edit: Limited Slip Differential, £720. Part Number: BCH001A (85-93)
http://www.abbottracing.com
http://sporttiauto.com maahantuo...
hinta todennäkösesti jotain >1000$

edit: Limited Slip Differential, £720. Part Number: BCH001A (85-93)
http://www.abbottracing.com
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Vähän päivitystä asiaan..STCS:n foorumilla sain tämmöisen vastauksen kysymykseeni:
Hintavaa touhua, mutta itse rakentaja on ainakin sitä mieltä, että tuon jälkeen laatikko kestää.I make gearboxes strenghted and they are a lot stronger then original, you can´t compare it! I have one on stock that is extremely much changed in. For ex: New final gear ( whith strenghted splines) new 5, new 3 new 4, new hub 1:2, modified hub and input gear axle on 3:4, steel sleeve instead of colapsable space, 5 syncros changed, all bearings Timken strongest model, 3 rings changed. This is a very strong box!!!
Price cause of all the expensive parts changed 15000:- sek
I can also make cheaper boxes but this got it all and are the best i can do.
Foxbody turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Ei muuten pidä paikkansa. Välityksethän on merkattu koodinumerolla laatikon tyyppikilpeen. esim GM5301, missä numero kolme on välityksen koodi. Esim 85-88 ruiskuissa on laatikoita välityskoodilla 1 ja 2, turboissa 3 ja 4. Koodeja on välillä 0-9, 0 vastaa kokonaisvälitystä 3,2 ja 9 2,3:a.Mimmi kirjoitti:Ennen vai jälkeen vuosimallin -94![]()
Ennen on koodilla GM ja välitykset ovat turboissa ja iivareissa samat (koneena B202).
Jälkeen (myös -94) koodilla FM ja välitykset eroavat GM laatikosta, mutta samat keskenään (ei AERO) ja koneena B204 ja 234.
Sama välityskoodi löytyy uudemmistakin laatikoista, esim. FM54001, missä numero 4 osoittaa välityskoodia. Koodit on myös väliltä 0-9 ja vastaa välityksiä 3,2-2,3. Ruotsin purkamoiden perusteella FM-laatikkoa löytyy ainakin välityskoodeilla 1-7
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
STCS:än foorumillakin kirjoitteleva kaveri - 'växellådsjörgen' - tekee saappaiden laatikoihin noita vahvistuksia. Jos muistan oikein, esim. Speedpartsin myymät rataspakat ovat hänen käsialaansa, mutta tekee vahvistuksia kyllä noihin uudempiinkin ( tonnarit, 9-5:et ) laatikoihin.badfear kirjoitti:Olen myös hakemassa vahvempaa vaihteistoa -88 9000:een ja erään sivuston mukaan parempi salkku löytyisi 1991 ja uudemmista tonnareista.
LSD:tä olen myös hankkimassa, hinta 720 puntaa, joten ei kovinkaan paha. Abbott Racingilta.
Muistan lukeneeni STCS:än foorumilta, että esim. Glen Johanssonin viggenin ( 500bhp ) ja nikin MrX ( 9-5, 450bhp ) laatikot ovat juuri tämän kaverin vahvistamia. Kaverin yhteystiedot löytyvät STCS:än foorumilta.
Toinen paikka, jossa tehdään myös noita vahvistuksia on EBB ( ks. http://www.ebb.se/vxl.html ).

#2172