Vaihteisto viritettyyn Saab 9000:een ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Vaihteisto viritettyyn Saab 9000:een ?

Viesti Kirjoittaja T16 »

Mikä on hyvä vaihteisto viritettyyn 9000 Saabiin

-vaparin salkuissa kuulemma lyhyemmät välitykset
->
ei ainakaan lyhyempiä tarvita turboon edes vakiomoottorilla, saati viritettyyn

-onko jostain vuosimallista tms eteenpäin vahvempi tms?

-vai kannattaako rempata vakiosalkku huolella mm synkrot, välykset ja laakerit ?

-tasauspyörästöissä onko eroja?

-onko tasauspyörästön lukkoja joissain malleissa / mistä saisi ?

jne kertokaa jotka tiedätte
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

http://www.quaifeamerica.com/
tuolta saa tasauspyörästön lukkoja
http://www.abbottracing.com
myy niitä
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Rimuli kirjoitti:http://www.quaifeamerica.com/
tuolta saa tasauspyörästön lukkoja
http://www.abbottracing.com
myy niitä
9-3 ja 900 löytyi lukko ja vaihteiston koodi F25 viitaisi Opel Vectra 2,5V6
eli lienee NG900 kamaa

Ruotsissa (Bilsport jne) on näkynyt lukkoja myös Tonnareihin, mutta mikä on valmiste ?
Viimeksi muokannut T16, Su Loka 12, 2003 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

http://www.quaife.co.uk/product/atb.htm
http://sporttiauto.com maahantuo...

hinta todennäkösesti jotain >1000$ :roll:

edit: Limited Slip Differential, £720. Part Number: BCH001A (85-93)
http://www.abbottracing.com
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

UP

lisää tietoa kaivataan

haluaa kestävän salkun :)
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Olen myös hakemassa vahvempaa vaihteistoa -88 9000:een ja erään sivuston mukaan parempi salkku löytyisi 1991 ja uudemmista tonnareista.

LSD:tä olen myös hankkimassa, hinta 720 puntaa, joten ei kovinkaan paha. Abbott Racingilta.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

badfear kirjoitti:Olen myös hakemassa vahvempaa vaihteistoa -88 9000:een ja erään sivuston mukaan parempi salkku löytyisi 1991 ja uudemmista tonnareista.

LSD:tä olen myös hankkimassa, hinta 720 puntaa, joten ei kovinkaan paha. Abbott Racingilta.
Myyvätkö ne tuolla Abbotilla huumeitakin :D :wink:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vähän päivitystä asiaan..STCS:n foorumilla sain tämmöisen vastauksen kysymykseeni:
I make gearboxes strenghted and they are a lot stronger then original, you can´t compare it! I have one on stock that is extremely much changed in. For ex: New final gear ( whith strenghted splines) new 5, new 3 new 4, new hub 1:2, modified hub and input gear axle on 3:4, steel sleeve instead of colapsable space, 5 syncros changed, all bearings Timken strongest model, 3 rings changed. This is a very strong box!!!
Price cause of all the expensive parts changed 15000:- sek
I can also make cheaper boxes but this got it all and are the best i can do.
Hintavaa touhua, mutta itse rakentaja on ainakin sitä mieltä, että tuon jälkeen laatikko kestää.
Foxbody turbo
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Millanen aski on cs 2,3 i 93-94 mallissa? kannattaako laittaa turpiini malliin semmonen
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Mimmi kirjoitti:Ennen vai jälkeen vuosimallin -94 :?:
Ennen on koodilla GM ja välitykset ovat turboissa ja iivareissa samat (koneena B202).
Jälkeen (myös -94) koodilla FM ja välitykset eroavat GM laatikosta, mutta samat keskenään (ei AERO) ja koneena B204 ja 234.
Ei muuten pidä paikkansa. Välityksethän on merkattu koodinumerolla laatikon tyyppikilpeen. esim GM5301, missä numero kolme on välityksen koodi. Esim 85-88 ruiskuissa on laatikoita välityskoodilla 1 ja 2, turboissa 3 ja 4. Koodeja on välillä 0-9, 0 vastaa kokonaisvälitystä 3,2 ja 9 2,3:a.

Sama välityskoodi löytyy uudemmistakin laatikoista, esim. FM54001, missä numero 4 osoittaa välityskoodia. Koodit on myös väliltä 0-9 ja vastaa välityksiä 3,2-2,3. Ruotsin purkamoiden perusteella FM-laatikkoa löytyy ainakin välityskoodeilla 1-7
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

T16 kirjoitti: Ruotsissa (Bilsport jne) on näkynyt lukkoja myös Tonnareihin, mutta mikä on valmiste ?
Sellholm tekee Ruotsissa noita lukkoja. Laita hakusanaksi STCS:än foorumille niin saat lisätietoa. Käsittääkseni esim. Nordic Uhr myy juuri näitä lukkoja. :twisted:
#2172
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

badfear kirjoitti:Olen myös hakemassa vahvempaa vaihteistoa -88 9000:een ja erään sivuston mukaan parempi salkku löytyisi 1991 ja uudemmista tonnareista.

LSD:tä olen myös hankkimassa, hinta 720 puntaa, joten ei kovinkaan paha. Abbott Racingilta.
STCS:än foorumillakin kirjoitteleva kaveri - 'växellådsjörgen' - tekee saappaiden laatikoihin noita vahvistuksia. Jos muistan oikein, esim. Speedpartsin myymät rataspakat ovat hänen käsialaansa, mutta tekee vahvistuksia kyllä noihin uudempiinkin ( tonnarit, 9-5:et ) laatikoihin.

Muistan lukeneeni STCS:än foorumilta, että esim. Glen Johanssonin viggenin ( 500bhp ) ja nikin MrX ( 9-5, 450bhp ) laatikot ovat juuri tämän kaverin vahvistamia. Kaverin yhteystiedot löytyvät STCS:än foorumilta.

Toinen paikka, jossa tehdään myös noita vahvistuksia on EBB ( ks. http://www.ebb.se/vxl.html ). :twisted:
#2172
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jep, sama Jörgen vastaili minullekkin.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin