Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
pörri
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 16:19

Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja pörri »

No niin holahola vaan, eka postaus foorumille, tuli siis viikko sitten vähän vahingossakin hommattua (vaihdossa tuli) saappi, siis vuoden 2002 205hv aero malli.
Autossa valmiina jo sintterikytkin, keulacooleri, isot ahtoputket, putkisto, alusta ja
maptun steg1 lastu, kartiofilsu yms...
Silti ahtomittarin mukaan nostaa vain 0.6-0.7, eli ilmeisesti jopa vähemmän kuin vakio?

Ja sitten aiheeseen tuli tilattua TurboSmartin BoosTee, ja kertokaahan viisaammat miten kyseinen kapistus asennetaan tohon ja toimii tuon magneettiventiilin kanssa, vai pitääkö "mankkuvena" kokonaan poistaa? Tarkoituksena olisi nostaa paineet 1.2-1.3bar tienoille!
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Mankkuvena pitäs poistaa toiminnasta mutta en kyllä omaan autoon tota turboruuvia kyllä laittais
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jape3
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 21:21

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jape3 »

Jos tarkoitit turbosmart E-boost laitetta niin tuon hinnalla olisi luultavasti saanut laajakaistalambdan jolla olisi ihan terveellistä katsoa edellisien virittäjien aikaansaannoksia. Ahtoja saa sitten halutessaan lisää ohjelmaa muokkaamalla joka ei mielestäni niin järin kallista pitäisi olla.
Pikselikorjausta 9-3
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jkotka »

pörri kirjoitti:No niin holahola vaan, eka postaus foorumille, tuli siis viikko sitten vähän vahingossakin hommattua (vaihdossa tuli) saappi, siis vuoden 2002 205hv aero malli.
Autossa valmiina jo sintterikytkin, keulacooleri, isot ahtoputket, putkisto, alusta ja
maptun steg1 lastu, kartiofilsu yms...
Silti ahtomittarin mukaan nostaa vain 0.6-0.7, eli ilmeisesti jopa vähemmän kuin vakio?

Ja sitten aiheeseen tuli tilattua TurboSmartin BoosTee, ja kertokaahan viisaammat miten kyseinen kapistus asennetaan tohon ja toimii tuon magneettiventiilin kanssa, vai pitääkö "mankkuvena" kokonaan poistaa? Tarkoituksena olisi nostaa paineet 1.2-1.3bar tienoille!
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
ahtojen nosto turbosmartin ruuvin kanssa saabiin on aika helppo:
otat sen turboruuvin tukevasti käteen, kävelet lähimmän roskiksen luokse ja nakkaat ruuvin roskiin.
sitten pistät klubin ostetaan palstalle viestin: Tahtoo steg-3 softan, voisko joku auttaa. asun paikass xx ja apu löytyy yleensä aika läheltä.

Eli T7 on sen verran fiksu ecu että jos rupeat tolla laitteella niitä ahtoja nostaa (tai poistaa sen mankkuvenan) on hyvin nopeesti check-engine valo päällä ja auto limp-home moodissa.
-
Janne #2769 stcf #40
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Aika paljon tehty steg1 softalle rauta modeja..?
Kyllä ton steg1:sen pitäs niitä ahtoja enempi antaa.
Jkotka tossa jo totesikin että se "TurboSmartin BoosTee"
hiuksista v####n!
Saat vaan auton toimimaan päin helvettiä.
Tulee kyllä mieleen että siellä voi olla ihan joku muu softa kuin maptun1...
Laita se osto ilmoitus, noilla rauta modeilla saa jo ihan työmatka ajoon
riittävästi jerkkua.. :wink:

Ps: Se kartiofilsu voi olla myös hyvä poistaa, imm tykkää rikkoutua noista ja
sitä kautta paljon muutakin.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos tuossa autossa olis edes vakiosofta niin kyllä näillä kesäkeleillä ahtopaineen pitäisi liikkua 1 barin tuntumassa.
Todennäköisemmin syypää on läppäkotelolta mankkuvenalle johtava EVAP letkulinja jossa oleva(t) takaiskut jumittaa ja sekoittaa ahtopaineen säädön vuotamalla ahtopainetta läppäkotelon suunnalta mankkuvenan R-liitokseen.

Etsimällä foorumilta monta tarinaa tästä. Testaus tapahtuu irrottamalla letku mankkuvenan R-tapsista ja tulppaamalla letku. Ahdot palautuu jos takaiskut oli jumissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pörri
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 16:19

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja pörri »

Joo eli tuli lyötyä tuo urposmartti nyt kiinni mankkuvenan ja kellon väliin, ja sai nostettua paineita ihan hyvin. nyt piikkaa johonkin 1.2 mutta laskee kierrosten noustessa sitten jonnin verran. Vetoja ainaki tuntus olevan nyt :D pitää tuo takaiskuventtiilihomma tutkailla kunhan kerkii vielä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ja kohta onkin jo aika ostaa ehjiä mäntiä tai ehjä moottori...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kuuntelisit nyt noita neuvoja mitä sait täällä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

pörri kirjoitti:Joo eli tuli lyötyä tuo urposmartti nyt kiinni mankkuvenan ja kellon väliin, ja sai nostettua paineita ihan hyvin. nyt piikkaa johonkin 1.2 mutta laskee kierrosten noustessa sitten jonnin verran. Vetoja ainaki tuntus olevan nyt :D pitää tuo takaiskuventtiilihomma tutkailla kunhan kerkii vielä.
suorsa kirjoitti:Ja kohta onkin jo aika ostaa ehjiä mäntiä tai ehjä moottori...
Jope kirjoitti:Kuuntelisit nyt noita neuvoja mitä sait täällä.
Eikun hei Pörriäinen..
Laita nyt ihmeessä ainakin 1,5 paineita sillä urposmartilla.
Omassa aerossa on samanverran ahtoja ja hyvin on pysynyt läjässä..

Siis hemmetti, se uusi softa maksaa sulle n,100e missä on oikeat kartat oikeille
ahdoille jne.. :roll:
Lisäksi saat sid infon..
Noi tommoset venttiili viritelmät voi toimia joissain vanhemmissa autoissa
mutta ei ainakaan t7 saabissa

Jkotka sanoi: Eli T7 on sen verran fiksu ecu että jos rupeat tolla laitteella niitä ahtoja nostaa (tai poistaa sen mankkuvenan) on hyvin nopeesti check-engine valo päällä ja auto limp-home moodissa.

Tämä täysin totta :!: lisäten vielä että saattaa rikkoa moottorin pahasti.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jupu »

Heii, oikeesti, jos ei noilla edellisillä viesteillä ymmärrä niin antakaa "pojan" kokeilla, kyllä se totuus siitä valkenee (siis valuu käsiin). Ja onhan taas yksi konevikaine Aero myynnissä ! Eka Ostaja ehdokas ilmoitettu?

JR
EI Saabia...tällä erää.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Nettiautossa myynnissä?
Jos sama ,niin ainakin t5-sisukset koneessa. Hyvää aihiota...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Se on hyvä että joku tekee erilailla ku aina perus "laita Steg1" jos se hajoo nii uutta osaa saa. Jos ei hajoo nii anna mennä. Kunnollinen seos mittari näkee vähä jotaki arvoja.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
pörri
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 16:19

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja pörri »

Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

pörri kirjoitti:Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!
Varo ettei ala poikia pelottamaan........ :D
Vastaa Viestiin