ilmajouset tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ei kannata sitten ainakaan OG-kolkkeihin kovin pahasti sekaantua, niistä taitaa aika monessa jo olla itse hitsatut jousijalan yläpäät.. :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Sten
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 15:27

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja Sten »

Keme kirjoitti:
turkkaki kirjoitti:ihan ensimmäisenä en haluaisi mennä katsastukseen itse hitsatuilla tolpilla.
Miksi? Mitä lisäarvoa se jonkun muun tekemä hitsaus tuo?
Sama mieltä Kemen kanssa. Luotan omiin hitsauksiin enemmän kuin moneen tehtaan tekemään. Ihmiset ne sielläkin tinailee mutta pitää tietysti omat rajat tietää.
Meitä on monia.

Itse en näkisi hitsausta hetkeäkään esteenä pussitetun alustan rakentamisessa. Kun viitsisi vain mutta toivottavasti joku sen tänne kasailee.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Ei kysymys ollut luottamuksesta vaan katsastusmiehen huumorintajusta.
Onhan se tietenki tosin kyseiseen malliin sopiva tolppa, jos se on suoraan kyseistä auto yksilöä varten kasattu. Ja saa vaikka mitä tuv ja e merkkejä, sen kun liimailee tarroja ja stannailee. Sitte tietenki jos on joko hyvä kaveri konttorilla, niin mikäettei. Mulla ei vaan ole.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Ja se että ei tarvi tuv hyväksyntää, ei poista sopivuusvaatimusta, jota varten on oltava jokin dokumentti yhteensopivuudesta ja vastaavuudesta kyseiseen autoon. Lisäksi tuo ohjauksen, pyöräntuebtojen ja jousituksen osien hitsaileminen on periaatteessa kielletty. Käytännössä voidaan tietysti lipeillä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Sten
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 15:27

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja Sten »

turkkaki kirjoitti:Ja se että ei tarvi tuv hyväksyntää, ei poista sopivuusvaatimusta, jota varten on oltava jokin dokumentti yhteensopivuudesta ja vastaavuudesta kyseiseen autoon. Lisäksi tuo ohjauksen, pyöräntuebtojen ja jousituksen osien hitsaileminen on periaatteessa kielletty. Käytännössä voidaan tietysti lipeillä.
Näin juurikin.
Hitsaukseen liittyen, ei se katsastusmies tiedä onko osia hitsailtu omasta vai tehtaan toimesta jos työnjälki on asiallista.
Periaatteessa nämä tuv liput ja laput voi itse näppäillä /sovittaa alustalle sopivaksi jos käyttää esim jotain yleismallista sarjaa alustan rakentamiseen. Kuten sanoit.
Itse näkisin nämä ns vippaskonstit alustaa muutoskatsastaessa hyväksytyiksi jos voi itse olla työstään varma ja tietää sen toimivan kuten sarjan joka olisi bolton ja leiman läpäisevä.

Se tuttu setä konttorilla tietysti auttaa asiaa :)
Olenko sitten kapinallinen näissä byrokratian rattaissa, kyllä ja vapaan rakentelun laillistaisin täysin jos se on turvallista ja läpäisee katsastuksen ilman tuv tms lappuja :D
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: ilmajouset tonnariin

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Ennen 1996 tehtyyn autoon ei tarvitse tyv lappuja. Katsastusmies ei sanonut mitään vaikka runkoon oltiin lisätty korokepalat hitsaamalla ilmajousien pusseja varten. og900 autona muutoskatsastettuna ilmajousilla.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Vastaa Viestiin