Pakosarjan kunnostusta.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jehu-92
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Loka 29, 2011 21:06

Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja Jehu-92 »

Moro!

Olisi tarkoituksena vähän entisöidä ja kunnostaa pakosarjaa, sekä ulkoa että sisältä.
Olisiko sisältä paras vetää poralla ja lumpulla vai kuinka toimia?
Entä pitäisikö se ulkoa puhdistaa ja vetää kuumankestomaalilla?

Kiitoksia etukäteen. :)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

turbopakosarjassa aikahuonosti kestää maali ainakaan halpisellaiset....
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tikkurilan Termal pysyi ainakin OG900 turbon pakosarjassa
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 3313.shtml

Kuva

Eski
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Hiekkapuhallus, tai lasikuulapuhallus, sitten blacksatinit sisä ja ulkopuolelle.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Pinta kannattaa ainakin hiekkapuhalluttaa jos meinaa yhtään mitään saada pysymään pinnassa. Ja tosiaan kuten nalleolut kirjoitti, niin joku perus mastonin kuumankesto ei toimi vaan hilseilee äkkiä pois. Tuo Tikkurila on selkeesti parempaa vaikka omia kokemuksia juuri pakosarjasta ei ole.

Jos haluaa enemmän panostaa niin sitten vaikka tuollainen Black Satin pinnoite: http://www.martelius.com/index.php?modu ... =TL-BHK100
Vaatii pohjatöiltä aika paljon. mutta kehitystä on sentään tapahtunu siinä, että enää ei tarvitse uunittaa. Se oli ainaki minulle pieni kompastuskivi ja nyt kolmen vuoden jälkeen alkaa näkymään joitain (vielä) pieniä ruostetäpliä pinnoituksen läpi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pakosarjan kunnostusta.

Viesti Kirjoittaja exclusive »

omaan tonnariin kun tein uuden sarjan niin ensin koko sarja punahehkuksi ja vähän koputtelee että sisältä irtoaa kaikki, sen jälkeen jäähdytys ja hiekalla sisältä ja päältä. ja lopuksi maalasin sarjan VHT flame proofilla..sarja ollut pari kertaa kollektorista punahehkunen ja edelleen musta, eikä hilseile.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Vastaa Viestiin