B2X4 männät & kanget
B2X4 männät & kanget
Elikkästä nurkkiin on jäänyt lojumaan B234 vaparin tavaraa tonnarista, niin sellaista kyselisin että tekeekö noilla yhtään mitään, varsinkin nuo männät kiinnostaa. Jostakin on jäänyt sellainen kuva että turboissa olis takomännät ja vapareissa ne olis valua, mistähän nuo oikein tunnistaa kumpi on kumpi? Kun kuitenkin nuo männät on mitkä multa löytyy on Mahlen tekemät ja aika jykevän oloiset..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: B2X4 männät & kanget
Koneen vuosimalli auttaa paljon.
Tonnarin kiertokanget:
-90-93 samat kuin turbossa
-94-98 2.0t ja 2.3i samat
Männät:
2.3t(ja T) 90-93 omat
2.3t(ja T) 94-98 omat, AE:n vanhemmat (90-93) männät sopivat suoraan, mahlen männistä pitää ottaa helmasta pikkuisen pois, puristussuhteessa pieni ero.
2.3i omat 90-93 (en ole vertaillut 94-98 eroja ruiskumallissa)
2.3i omat 94-98
2.0t omat 94-98 (B204)
2.0T -93 omat ja B202 mallin kone
Tonnarin kiertokanget:
-90-93 samat kuin turbossa
-94-98 2.0t ja 2.3i samat
Männät:
2.3t(ja T) 90-93 omat
2.3t(ja T) 94-98 omat, AE:n vanhemmat (90-93) männät sopivat suoraan, mahlen männistä pitää ottaa helmasta pikkuisen pois, puristussuhteessa pieni ero.
2.3i omat 90-93 (en ole vertaillut 94-98 eroja ruiskumallissa)
2.3i omat 94-98
2.0t omat 94-98 (B204)
2.0T -93 omat ja B202 mallin kone
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: B2X4 männät & kanget
Tuon vaparikoneen vuosimalli on -95 ja oon tässä miettiny että koittais mahdollisimman tehokkaasti hyödyntää tuon vaparin osia ja pyöräyttää jonkin sortin turbokoneen. Oli koneremontissa tuo tonnari mutta omistajalta loppu rahat kesken niin ovelana jemmasin itselleni koneen ja vaihdelaatikon.
Loppusijoituskohteena luultavasti kone tultaisiin näkemään jossakin ooppelissa. Iskutilavuus ei ole vielä lukkoon lyöty, valmiina tosiaan on tuo 2.3 kampura mutta ehkä 2.0 LPT voisi olla helpointa leimata ilman mitää turhaa häslinkiä. Ehkäpä tuo 2.0 toimis vähän paremmin ilman TP-akseleita kun 2.3?
Mites jos nuo vaparin männät ja kanget heittäis 2.0 kampuran kanssa niin kuinka äkkiä olis täystuho?
Mutta tosiaan nuo männät on Mahlet ja joissakin googletetuissa turbokoneiden kuvissa nuo männät vaikuttaa hyvin samanlaisilta. Joissakin kuvissa voisin jopa melkein luvata että on sama mäntä. Muissa kuvissa suurimpana erona on ollut männänrenkaiden väli, varsinkin männän reunan ja 1. männänrenkaan väli.
http://www.lowbudgetrides.com/forum/vie ... sc&start=0
Ainakin tuolla on tuo B204E-männän kuva ja muuten tuo mäntä näyttää samalta paitsi että tekstit on hieman erilailla, ainakin venttiilien kolot ihan samanlaiset ja männänrenkaiden välit samalta..
Loppusijoituskohteena luultavasti kone tultaisiin näkemään jossakin ooppelissa. Iskutilavuus ei ole vielä lukkoon lyöty, valmiina tosiaan on tuo 2.3 kampura mutta ehkä 2.0 LPT voisi olla helpointa leimata ilman mitää turhaa häslinkiä. Ehkäpä tuo 2.0 toimis vähän paremmin ilman TP-akseleita kun 2.3?
Mites jos nuo vaparin männät ja kanget heittäis 2.0 kampuran kanssa niin kuinka äkkiä olis täystuho?
Mutta tosiaan nuo männät on Mahlet ja joissakin googletetuissa turbokoneiden kuvissa nuo männät vaikuttaa hyvin samanlaisilta. Joissakin kuvissa voisin jopa melkein luvata että on sama mäntä. Muissa kuvissa suurimpana erona on ollut männänrenkaiden väli, varsinkin männän reunan ja 1. männänrenkaan väli.
http://www.lowbudgetrides.com/forum/vie ... sc&start=0
Ainakin tuolla on tuo B204E-männän kuva ja muuten tuo mäntä näyttää samalta paitsi että tekstit on hieman erilailla, ainakin venttiilien kolot ihan samanlaiset ja männänrenkaiden välit samalta..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.