2.3 tbo asennus og satkuun?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

2.3 tbo asennus og satkuun?

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Eli meneekö tonnarin 2.3 heittämällä 2.0 16v:n tilalle?
Auto on 900S -90...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja ei se oikein mene muutenkaan kuin heittämällä

2.3 kone on pystylohko, ja taas 2.0 on se vinoversio. Pitäisi jotenkin saada sovitettua nuo satkun loota sen 2.3 koneen alle. Ilmeisesti jotenkin onnistuu kyllä. Joskus vaan katselin bilsportissa olevaa satkua, (missä ne oikein leveet eturenkaat) jossain kuvassa oli naitettu 2.3 lohko satkun lootaan kiinni.
Seuraavaksi mietit käykö 2.3 sisuskalut sitten satkun koneeseen. vastaus on ettei käy. 2.3 männät tulee joitain senttejä 2.0 lohkon yläpuolelle yläkuolossa, ja alas ei sovi edes menemään, kun ottaa lohkon seinämiin kiinni. millään risteytyksellä eivät ole sopivia.
pitäisi olla aika tyhjentävä vastaus.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jamppa kirjoitti: Seuraavaksi mietit käykö 2.3 sisuskalut sitten satkun koneeseen. vastaus on ettei käy. 2.3 männät tulee joitain senttejä 2.0 lohkon yläpuolelle yläkuolossa, ja alas ei sovi edes menemään, kun ottaa lohkon seinämiin kiinni. millään risteytyksellä eivät ole sopivia.
pitäisi olla aika tyhjentävä vastaus.
Oletteko ihan mitanneet/kokeilleet, meinaan yksi veijari väitti, että 2.3 kampiakseli käy 2.0 lohkoon ja kiertokangilla/männillä on kikkailtavissa että sopii pyörimään.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Myrkky kirjoitti:Oletteko ihan mitanneet/kokeilleet, meinaan yksi veijari väitti, että 2.3 kampiakseli käy 2.0 lohkoon ja kiertokangilla/männillä on kikkailtavissa että sopii pyörimään.
Moro veikkaisin että on kokeilleet B204 lohkoon. Siihen 2 litraseen vois 2.3 kampi ehkä mahtuakkin, vanhaan B202 koneeseen tuskin saa 2.3 kampee vaikka mitä tekis.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

totta, eli kyllä se kampi käy, ja käy männätkin reikiin halkaisijan puolesta, mutta siihen se sopiminen loppuukin

b202 koneeseen kun laittaa 2.3 kammen ja 2.0 männät, mäntä tulee jonkun 10mm ulos sylinteristä. Sitten jos kokeilee 2.3 sisukalut kokonaan, mäntä tulee noin oisiko 30mm ulos sylinteristä. Nyt en muista enään ihan tarkkaan mikä otti lohkon kupeeseen kiinni, oliko se kampi vai tuliko mäntä niin alas että otti helmasta kiinni lohkoon, vai kiertyikö kiertokanki niin paljon että kanki otti männän helmaan.

Ja yksi ongelma mikä vielä tulee satkun laatikkoon yhdistettäessä. Kampi ottaa vaihdelaatikkkoon kiinni. laatikkon kuoret kun on niin ohuet että voi olla tilanne että ei ole varaa ottaa riittävästi pois laatikosta.

ainoa ratkaisu olisi joko saada koko 2.3 kone laatikkoon jotenkin kiinni, tai että vaan poraa koneen isoksi. Mutta onko siitä sama hyöty kun pitempi iskuisesta koneesta??

Kokeilin nämä jutut pari vuotta sitten, ja tyrmäsin siinä koko ajatuksen. Mulla oli 2.0 ja 2.3 kone vierekkäin, ja kaikki kombinaatiot kävin läpi osilla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hyvä tietää että kampura käy paikalleen 2litraisen lohkoon, nuo männän yli tulemiset ja muuthan on soviteltavissa helposti valitsemalla sopivat männät/kiertokanget. Esim. kuplan takomännät ovat halpoja ja kiertokankia löytyy kyllä kun mitat selvittää ensin. Lohkossakin on varaa työstää tavaraa pois luultavasti jonkinverran, jos jostain ottaa kiinni ja jos laatikon puolella ei riitä vara työstää tarpeeksi, niin hiotaan puhki ja hitsataan alupelti..

Ostetaan sopuhintainen 2.3litraisen veivi..
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Terve taas, kiitoksia tiedoista... olen taas yhtä asiaa viisaampi.
Mitäs eroa mahtaa olla 2.1 vs.2.0 ?
isku, sylinterihalkaisija vai molemmat?
jos joku viisaampi saabisti valaisisi vielä tätä asiaa...
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

2.1 vs 2.0

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tietääkseni ei ole kuin sylinterin halkaisija. Sylinterimitat: 2.0 = 90x78, 2.1 = 93x78.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kävin vaihteex opiskelemassa taas Ruåtsin kieltä STCS:n sivuilla ja Mantorpin meetin kuvia katellessa muistui mieleen tämä threadi.

Kaikki on vissiin mahdollista kun tarpeex näkee vaivaa :D :D

Venakopassa ei tosin lue 2,3 mut eipä lue minunkaan auton koneessa joten ei se sulje pois mahdollisuutta että kyseessä olisi ko. mylly...

Ois kiva nähdä miten ja millanen loota ton koneen alle on kiinnitetty 8O

Niin, ne ihmettelemäni fotot:
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/25.jpg
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/26.jpg

EDIT: hmm, opiskelemassa Ruotsin kieltä-> osaan siis sujuvasti katsella Ruotsalaisia valokuvia :D :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

2,3T sport kirjoitti: Venakopassa ei tosin lue 2,3 mut eipä lue minunkaan auton koneessa joten ei se sulje pois mahdollisuutta että kyseessä olisi ko. mylly...

Ois kiva nähdä miten ja millanen loota ton koneen alle on kiinnitetty 8O
Eiköhän siellä liene ng900:n(tai 9-3:n) loota, kuvasta näkyy että mcphersonit sinne on askarreltu, 94-> 9000 laatikkokin kait kävis, mutta sitten pitäisi laittaa viskiin lyhyemmät eli ng900 vetarit (<-93 9k:n laatikko on liian pitkä ng900:n keulalle joten tokkopa mahtuu 99:iinkään)

yo. siis mutua ja arvailua :wink:

Pitää varmaan kysellä stcs:n foorumissa mitä sieltä oikeasti löytyy :)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Eiköhän tuo ollut juuri 99 vaikka kojelauta olikin satkusta.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

2,3 vanhaan satkuun

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Kokeilit siis laittaa sen 2.3 koneen sen 900 laatikon päälle ?
Mistä otti kiinni?
Asennolla ei mielestäni ole muuta merkitystä kuin se että öljyn imuputki tavoittaa öljyn. Senhän kyllä joutuu vaihtamaan og koneesta.
Muuten kone kyllä osaa olla pystyssä .
Terv. Jari
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kokeilin laittaa 2.3 sisukalut 2.0 sisälle. Ja yhdistellä näiden eri vaihtoehdoilla, mikä ei onnistunut. Jokin siinä 2.3 lohko 900 laatikon päälle yhdistelmässäkin mätti, en vaan muista tarkkaan mikä. Muistikuva on että se ei suoraa sanoen istunut siihen laatikon päälle järkevästi. ja jos sen saa käymää siihen, niiin konepeltiin voi tehdä reiän 8O taitaa olla 2.3 kuitenkin pystyssä sen verran korkea. kun vakio kone jo ottaa äänieristykseen kiinni jäljistä päätellen.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Mimmi kirjoitti:Jep. Juuri näin. 2,1 tehtiin poraamalla 2,0 3mm "ylikokoiseksi".
Luin tuossa STCS:n sivuilta että 2,1 koneessa olisi vahvempi lohko kuin 2,0:ssa, tiedä sitten...
Vastaa Viestiin