Holset hx35/40 ng900seen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
teros
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja teros »

Varmaan monikin laittanut,mutta olisiko jostain saatavilla pakosarjoja valmiina,tahi olisiko jollain ihan vaikkapa myydä? Ja olisikos suuttimet riittävät,jos on 630cc,vai kannattaisiko isommat hommata? Ohjelmia,minkälaisia oletten laittaneet,ja mistä? Cooleri,3bar map,bensapumppu vaihdettu tuottavampaan,olisiko vielä jotain mitä kannattaisi hommailla. Tehotavoite olisi n.400-450hv. Vieläkö tuo viggenin kytkin kelpaisi? Olisiko suositella jotain paikkaa mistä tuota pakosarjaa kannattaisi kysellä? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita. Etukäteen kiittäen...
Ja,juu,yrittelin kyllä tuolla ETSI toiminnolla.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76

Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2759
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Otavan teräsmieheltä (mikkelin kupeessa) tai KKD:ltä (toijala) saa sarjoja hx35/40 hyrrille ilman että auto on tarvis viedä paikalle. Toki DP:n joudut modaamaan ja ahtoputket, samoin ahtimen ölet sisään/ulos, jolloin voi olla helpompaa teettää työ esim ym. paikoissa jos omin voimin ei onnistu.
Kykä kelpaa noille tehoille jos rundii tarpeeksi ylös ja pitää momentin kurissa.
750cc ruutat voisit olla parempi vaihtoehto.
#1730
500whp.net member

testing1
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Tai sitten unohda dinosaurus liukulaakeri ahtimet ja osta kunnon moderni ahdin jolla saa elämää alle 4000rpm jos rahnukkata löytyy. Esim Borg Warner EFR ahtimet. Ole pioneeri ja kerro meille millanen ahdin on ja herääkö luokkaa eilen ja ahtaa 500hv.
Viggenin kytkin on erittäin mukava ja helppo ajaa, ilmottavat väännön kestoksi 450Nm. Jos haluaa kestävämmän niin jousitettu sintteri viggenin paineasetelmalla 600Nm Maptun tai Moposport.
Ei meinaa millään tottua tohon sintteriin joutuu aina ajatteleen liikkeelle lähtöa kun ottaa kiinni äkäsesti. Noi 630cc dekat ovat kanssa dinosaurus kamaa jotka kannattaa ihan kättelyssä unohtaa jos rahnukkapuoli on kunnossa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. kivaa, Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.

Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2759
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

testing1 kirjoitti:Tai sitten unohda dinosaurus liukulaakeri ahtimet ja osta kunnon moderni ahdin jolla saa elämää alle 4000rpm jos rahnukkata löytyy..
Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm, mutta eihän se näin voi olla koska hyrrähän on dinosauraus aikainen liukulaakerifööni, vai miten se nyt meni? :wink:
#1730
500whp.net member

testing1
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Vigge kirjoitti:Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm,
jep näinhän se on, ei ole kokemusta baasista HX35 kanssa, mutta väärän merkkisestä 2.0L ja täydet ahdot antaa 3500-4000rpm välimaastossa ja tehoa ++400 bensalla, nyttemmin HX40xx jotain ja 4000 korvilla alkaa tapahtuun.
Ei ollut kysymys siittää antaako jokin konstruktio 100rpm vai 300rpm tms. täydet paineet vaan halusin tuoda esille lähinnä sen, että hakeeko ahdinta joka mahdollisesti alkaa ahtaan esim. liki "tyhjäkäynniltä"(1500rpm) ja ahtaa punarajalle vai ahdinta joka ahtaa kierrosten puolivälistä punarajalle.
Eli mitä hakee ja minkälaiseen käyttöön autoa suunnittelee sekä minkälaisella budjetilla.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. kivaa, Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.

JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

testing1 kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm,
jep näinhän se on, ei ole kokemusta baasista HX35 kanssa, mutta väärän merkkisestä 2.0L ja täydet ahdot antaa 3500-4000rpm välimaastossa ja tehoa ++400 bensalla, nyttemmin HX40xx jotain ja 4000 korvilla alkaa tapahtuun.
Ei ollut kysymys siittää antaako jokin konstruktio 100rpm vai 300rpm tms. täydet paineet vaan halusin tuoda esille lähinnä sen, että hakeeko ahdinta joka mahdollisesti alkaa ahtaan esim. liki "tyhjäkäynniltä"(1500rpm) ja ahtaa punarajalle vai ahdinta joka ahtaa kierrosten puolivälistä punarajalle.
Eli mitä hakee ja minkälaiseen käyttöön autoa suunnittelee sekä minkälaisella budjetilla.
Niitä EFR hyrriä ei taida hirveesti kaupan hyllyillä notkua joten jo ihan siitä syystä jäänee kokeilematta monelta. Oishan se kätevä setti kun on hukkis, mankku ja by-pass samassa paketissa. Pienimmissäkin efr ahtimissa kompura tulee noin 5cm lähemmäks vesipumppua kuin GT17/15T joten vakiopakosarjan käyttö on mahdotonta. HX35 tarjoaa rahalle hyvän vastineen ja suomessa huoltokin niihin taitaa pelata hyvin.

saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

Mulla istuu 3/4 garretti alkuperäisen lämpösuojan alle lähes huomaamattomasti ja
sinne laitan seuraavaksi holsun 35 tai 40 superin ehkä tyydyn 35:seen.

Voisin harkita samanmallisen sarjan tekoa.
Nuo holsut ovat sen verran suurempia kuin tuon nykyinen garretin 4 kompura joten varmaan flektin joutuu siirtämään jäähdyttäjien eteen tai hommaan jonkun ultra slimin.

Noilla tehotavoitteilla kannattais ehkä harkita jo SRE kykää, ja isompia suuttimia,eivät nuo isot bosch ev14 suutimetkaan enää hirveitä maksa.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)

saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

Voisin valmistaa sellaisen tuubipakosarjan,joka sopii esim Hx 35:lle.
Putket eivät kyllä ole saman mittaisia mutta ainakin se on paljon huomaamattomampi
päältä katsottuna kuin esim maptun sarja.

Tosin ulkoisen hukkaportin kanssa ei varmasti niin katsastusystävällinen.

Jos jollakin on tarvetta niin yv:llä lisää infoa
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

flekteille on jo aikaa sitten keksitty noille fööneille slim, joku sairaan iso ei välttis mee mut...

http://kuvablogi.com/blog/4904/31/

ja tuostakin tein vielä ohuemman version...

teros
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja teros »

Kiitti tosiaan tuosta "teris" vinkistä. Sieltä löytyikin pakosarja. Tuokun kotiutuu,pääsee jo vähän sovittelemaan. Ei kellään sattuisi olemaan mitään pientä kuva"reportaassia" tuosta hx40;stä miltä se näyttää siellä konehuoneessa...
vaikka yveenä.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76

teros
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja teros »

Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76

Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2759
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

teros kirjoitti:Kiitti tosiaan tuosta "teris" vinkistä. Sieltä löytyikin pakosarja. Tuokun kotiutuu,pääsee jo vähän sovittelemaan. Ei kellään sattuisi olemaan mitään pientä kuva"reportaassia" tuosta hx40;stä miltä se näyttää siellä konehuoneessa...
vaikka yveenä.
Tältä näytti silloin kun vielä oli konehuoneessa :wink:
http://www.stcf.net/viggen/Holset/asennus/index.html
#1730
500whp.net member

Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2759
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

teros kirjoitti:Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
alkuperäinen kestää reimo 300hp/l jos nakulla et sitä pihalle nakkaa. Toki kannattaa varmistaa että vastinpinnat ovat suorat.
Cometicin stanu mallinen T5 paffi on ns. pyllystä.
#1730
500whp.net member

JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja JaniV »

teros kirjoitti:Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
Vakio kestää varmasti sen mitä muutki koneen sisuskalut. Nakutus sen rikkoo, mutta se rikkoo männän yhtä helposti... Sijoita rahat moottorinohjaukseen, niin menee parempaan käyttöön...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com

j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2435
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Otavan teräsmieheltä (mikkelin kupeessa) tai KKD:ltä (toijala) saa sarjoja hx35/40 hyrrille ilman että auto on tarvis viedä paikalle.
Osaatko sanoa löytyiskö tonnariinkin?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower

Vastaa Viestiin