Holset hx35/40 ng900seen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja TTH »

Kyllähän me ollaan, varmaa jokaisessa bensapumppu-topicissa mitä täällä lähiaikoina on ollu :lol:
Mutta tosiaan, tuolla mun rojektitopicissa on kuvat miten tuo 455 istuu tuonne ämpäriin ja miten se eroaa 255 jne.
Nuo 040 ja 044 on melkein puolet paksumpia ja reilusti pidempia joten sovittamista on...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Hook »

044:nen istuu siihen nykyiseen reikään pienellä dremelöinnillä, eikä tarvitse sorvailla mitään soviteholkkeja :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

044:nen istuu siihen nykyiseen reikään pienellä dremelöinnillä, eikä tarvitse sorvailla mitään soviteholkkeja
Juu tuo 044/040 on ihan mukava asentaa kun vaan dremelöi ja survoo sinne ja lukitsee jotenkin. 255walbro ja vastaavat vähän semmosta nysväämistä :lol:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja testing1 »

like_a_glove kirjoitti:

"renkaina 245 leveet katuslicksit"
- Og93:ssa 17" 225 leveät orkkis Aeron vanteilla on ihan maxit, millä vanteilla ja tuumakoolla saatu mahtuun 245 ja mikä rengas?
Onko jotain muuta modia jouduttu tekeen että rengas mahtuu pyöriin?

Aika isot nuo 1280cc suuttimet, eikös 1000cc pitäisi riittää etanolilla jo melkosen pitkälle 550-600hv?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

8"/17" vanne, en muista ET:tä enkä renkaan merkkiä...joku saksalainen.

eikä oo saabin vanteet vaan jotkut Carline merkkiset.

yritän muistaa kattoo ku ens kerran käyn tallilla.

vasaraa on annettu takakaarien etureunoihin + alusta mallia jäykkä, jäykempikin sais olla.

toki saattaa 1000cc riittääkkin, noin 1280cc:t nyt vaan tuli mulle sillai sopivasti ja isot pojat meinas et pitäis piisata n.650hv viinalla.

tällä hetkellä ne on tapissa mutta luulen sen johtuvan vakio polttoaine linjoista.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

testing1 kirjoitti:like_a_glove kirjoitti:

"renkaina 245 leveet katuslicksit"
- Og93:ssa 17" 225 leveät orkkis Aeron vanteilla on ihan maxit, millä vanteilla ja tuumakoolla saatu mahtuun 245 ja mikä rengas?
Onko jotain muuta modia jouduttu tekeen että rengas mahtuu pyöriin?

Aika isot nuo 1280cc suuttimet, eikös 1000cc pitäisi riittää etanolilla jo melkosen pitkälle 550-600hv?

- Nuo 245 mahtuu hyvin. Mm. "R"-mallissa ne oli vakiona tullessaan ulos Weinmannin varustelu pajalta.
Saab 900 2.0t Cab -97
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja testing1 »

> Nuo 245 mahtuu hyvin. Mm. "R"-mallissa ne oli vakiona tullessaan ulos Weinmannin varustelu pajalta.
- tuolla pajalla varmaan tehty yhtä sun moista että mahtuu
- toisaalta jo pelkästään OG93:sissa näyttäisi olevan eroja renkaiden sopivuudessa onko 3 ovinen, 5 ovinen tms
- aikaisemmin aiheesta ollutkin juttua, että joillakin samaksi ilmoitettu renkaan leveys ei sovi ja joillakin sopii eli renkaissa myös eroa samoissa tuumakoissa
- itsellä 225/45/17 Goodyear Eagle F1:set sai raivata lokareihin tilaa, kalvoivat jonkin verran alussa muovia pois jostain, nyttemmin edessä 225 leveä Toyo R1R, joka näyttää leveämmältä kuin F1:nen ja teräväolkaiselta, mutta mahtuu ilman sivuääniä
Noihin Aeron 3 spoke double(leveys 7" kait) aluihin ei taida saadakaan tuota leveämpää, vai onko 235 maximi?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

mulla ainaskin 235 rupes pullottamaan sillai rumasti sivuista 3 spoke double vanteilla, mut nehän onkin vaa 7" leveet?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Syron merkkiset fillarit ja 245/40-17 etu-alajousilautasen ja kumin väliin ei mee ees Aku Ankkaa :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mikähän olisi sopiva hukkis hy35:n kaveriksi. Ja minkälaisella jousella kun orkkis mankku kuitenkin ohjaa, tavoite paine jotain 1,5-2bar.
Ng900
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Mitähän tähänkin sanois.

Suuttimet saa olla vaikka yli 2litraset ja ei tuu ongelmia tyhjä käynnin kanssa jos on vaikio nokat. Jos on semmoset suuttimet joilla kehtaa voimaa ottaa moottorista. Eli ei oo vaan suoraa reikää männän päälle...

Jos E85sella ajetaan niin walbro 400nen menee heittämällä ämpäriin jos vähänkään pysyy joku hionta värkki kädessä. Ja tonnisilla suuttimilla ei kannata haaveilla yli 450hp tehoja, ehkä on mahollista mutta ei järkevää... Ite oon 1700cc suuttimilla ajellu yli 100% aukiolo ajoilla joka ei oo kovinkaan järkevää. Suuttimet kannattaa aina mitottaa siten että niitä käytetään 70-90% aukioloilla.

HX35sella saa ehkä 600nm ja HX40sellä mennään jo yli 800-900 nyyttonin niin ei oo kumma jos pyörä lyö tyhjää neloselläkin... Itellä kun se lyö kolmosella enää ihan vähän vaikka ei oo lukkoa eikä sliksejä ja pelkät 205/55 normi renkaat, tehoa kuitenkin joku +600hp

Pakosarjan kanssa voi tehä miten ite tykkää mutta jos HX35nen on kyseessä niin ehottomasti hukkaportillinen pakopesä ja orkkis valusarja vaan paikoileen. Vanhasta saa T03 laipalla ja uudemmasta T25 laipallisen...

3barin mappi on miltei pakollinen yli 400hepan ku mennään...

Kannen tiivisteissä kannattaa pysyä tossa elringin vakio tiivisteessä, ei maksa ku pari kymppiä ja tuntus kestävän ihan hyvin...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

anteeks mitä?

Siis hukkaportillinen pakopesä? eli 8cm? Sillä ei tosiaan vielä pitkälle mennä...

Itellä 16cm pakopesä ja eikä oo yhtään liian iso, sekä ulkoisella hukkiksella ehdottomasti! Eihän sellanen integroitu hukkis hengitä mitään läpi ja rupee ahdistamaan jo varmaan hieman yli 400hp. Ulkoisia hukkiksia(50mm) sais olla mielummin kaksi kappaletta jotta ainakin poisto toimii.

Tolla 8cm pakopesällä saa vaan ongelmia ku ahdot rupee karkailee koska tukottaa ja pakopaineet ja lämmöt kasvaa ihan liian suuriksi.

Eli 35:sen kans vähintään 12cm pakopesä jos yli 400hp haluu mennä.

Mihin perustuu sun teho "veikkaus" joku +600?

Penkitetty?

Kyse sun allekirjoituksen tonnarista?



jatketaan sen verran että miten 3bar mappi liittyy mitenkään siihen et jos haluu yli 400hp?

ja miten nokat liittyy suuttimien minimiaukioloaikoihin,kun rajoittava tekijä on trionicin lyhyin mahdollinen suutinpulssi?

tuskin ihan helposti saa yli 2000cc suuttimilla käymään nättiä 1000rpm tyhjää.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ostin 50mm portin. Henkon ajattelin vaihtaa parempaan, dw300 lienee hyvä vaihtoehto?
Ng900
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tomipee kirjoitti:Ostin 50mm portin. Henkon ajattelin vaihtaa parempaan, dw300 lienee hyvä vaihtoehto?
no ihan ite kukin ostaa mitä parhaakseen näkee.

se 50mm hukkis on ihan riittävä, dw:n pumpuista en oo kauheesti hyvää kestävyyden osalta kuullut. henko275 ja dw300 välillä ei ole suurtakaan eroa(molemmat riitänevät noin 400hp viinalla)...eli varmaan kannattaa jotain noin 400+ litraa tuottavaa katella.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Holset hx35/40 ng900seen

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ei taida pelkät pumpun vaihto tankkiin riittää, jos yli 400hp viinalla halajaa.. linjaa uusiksi ja/tai keruu säililötä väliin sekä erillistä tuplapumppua työntämään tavaraa tukille.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin