Holset hx35/40 ng900seen
Holset hx35/40 ng900seen
Varmaan monikin laittanut,mutta olisiko jostain saatavilla pakosarjoja valmiina,tahi olisiko jollain ihan vaikkapa myydä? Ja olisikos suuttimet riittävät,jos on 630cc,vai kannattaisiko isommat hommata? Ohjelmia,minkälaisia oletten laittaneet,ja mistä? Cooleri,3bar map,bensapumppu vaihdettu tuottavampaan,olisiko vielä jotain mitä kannattaisi hommailla. Tehotavoite olisi n.400-450hv. Vieläkö tuo viggenin kytkin kelpaisi? Olisiko suositella jotain paikkaa mistä tuota pakosarjaa kannattaisi kysellä? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita. Etukäteen kiittäen...
Ja,juu,yrittelin kyllä tuolla ETSI toiminnolla.
Ja,juu,yrittelin kyllä tuolla ETSI toiminnolla.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Otavan teräsmieheltä (mikkelin kupeessa) tai KKD:ltä (toijala) saa sarjoja hx35/40 hyrrille ilman että auto on tarvis viedä paikalle. Toki DP:n joudut modaamaan ja ahtoputket, samoin ahtimen ölet sisään/ulos, jolloin voi olla helpompaa teettää työ esim ym. paikoissa jos omin voimin ei onnistu.
Kykä kelpaa noille tehoille jos rundii tarpeeksi ylös ja pitää momentin kurissa.
750cc ruutat voisit olla parempi vaihtoehto.
Kykä kelpaa noille tehoille jos rundii tarpeeksi ylös ja pitää momentin kurissa.
750cc ruutat voisit olla parempi vaihtoehto.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Tai sitten unohda dinosaurus liukulaakeri ahtimet ja osta kunnon moderni ahdin jolla saa elämää alle 4000rpm jos rahnukkata löytyy. Esim Borg Warner EFR ahtimet. Ole pioneeri ja kerro meille millanen ahdin on ja herääkö luokkaa eilen ja ahtaa 500hv.
Viggenin kytkin on erittäin mukava ja helppo ajaa, ilmottavat väännön kestoksi 450Nm. Jos haluaa kestävämmän niin jousitettu sintteri viggenin paineasetelmalla 600Nm Maptun tai Moposport.
Ei meinaa millään tottua tohon sintteriin joutuu aina ajatteleen liikkeelle lähtöa kun ottaa kiinni äkäsesti. Noi 630cc dekat ovat kanssa dinosaurus kamaa jotka kannattaa ihan kättelyssä unohtaa jos rahnukkapuoli on kunnossa.
Viggenin kytkin on erittäin mukava ja helppo ajaa, ilmottavat väännön kestoksi 450Nm. Jos haluaa kestävämmän niin jousitettu sintteri viggenin paineasetelmalla 600Nm Maptun tai Moposport.
Ei meinaa millään tottua tohon sintteriin joutuu aina ajatteleen liikkeelle lähtöa kun ottaa kiinni äkäsesti. Noi 630cc dekat ovat kanssa dinosaurus kamaa jotka kannattaa ihan kättelyssä unohtaa jos rahnukkapuoli on kunnossa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm, mutta eihän se näin voi olla koska hyrrähän on dinosauraus aikainen liukulaakerifööni, vai miten se nyt meni?testing1 kirjoitti:Tai sitten unohda dinosaurus liukulaakeri ahtimet ja osta kunnon moderni ahdin jolla saa elämää alle 4000rpm jos rahnukkata löytyy..
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Holset hx35/40 ng900seen
jep näinhän se on, ei ole kokemusta baasista HX35 kanssa, mutta väärän merkkisestä 2.0L ja täydet ahdot antaa 3500-4000rpm välimaastossa ja tehoa ++400 bensalla, nyttemmin HX40xx jotain ja 4000 korvilla alkaa tapahtuun.Vigge kirjoitti:Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm,
Ei ollut kysymys siittää antaako jokin konstruktio 100rpm vai 300rpm tms. täydet paineet vaan halusin tuoda esille lähinnä sen, että hakeeko ahdinta joka mahdollisesti alkaa ahtaan esim. liki "tyhjäkäynniltä"(1500rpm) ja ahtaa punarajalle vai ahdinta joka ahtaa kierrosten puolivälistä punarajalle.
Eli mitä hakee ja minkälaiseen käyttöön autoa suunnittelee sekä minkälaisella budjetilla.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Niitä EFR hyrriä ei taida hirveesti kaupan hyllyillä notkua joten jo ihan siitä syystä jäänee kokeilematta monelta. Oishan se kätevä setti kun on hukkis, mankku ja by-pass samassa paketissa. Pienimmissäkin efr ahtimissa kompura tulee noin 5cm lähemmäks vesipumppua kuin GT17/15T joten vakiopakosarjan käyttö on mahdotonta. HX35 tarjoaa rahalle hyvän vastineen ja suomessa huoltokin niihin taitaa pelata hyvin.testing1 kirjoitti:jep näinhän se on, ei ole kokemusta baasista HX35 kanssa, mutta väärän merkkisestä 2.0L ja täydet ahdot antaa 3500-4000rpm välimaastossa ja tehoa ++400 bensalla, nyttemmin HX40xx jotain ja 4000 korvilla alkaa tapahtuun.Vigge kirjoitti:Ei pidä jakaa väärää tietoa, jos oikeata tietoa ei omaan.Esim Hx35 kaverin baasissa lykkää täydet @3200rpm,
Ei ollut kysymys siittää antaako jokin konstruktio 100rpm vai 300rpm tms. täydet paineet vaan halusin tuoda esille lähinnä sen, että hakeeko ahdinta joka mahdollisesti alkaa ahtaan esim. liki "tyhjäkäynniltä"(1500rpm) ja ahtaa punarajalle vai ahdinta joka ahtaa kierrosten puolivälistä punarajalle.
Eli mitä hakee ja minkälaiseen käyttöön autoa suunnittelee sekä minkälaisella budjetilla.
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Mulla istuu 3/4 garretti alkuperäisen lämpösuojan alle lähes huomaamattomasti ja
sinne laitan seuraavaksi holsun 35 tai 40 superin ehkä tyydyn 35:seen.
Voisin harkita samanmallisen sarjan tekoa.
Nuo holsut ovat sen verran suurempia kuin tuon nykyinen garretin 4 kompura joten varmaan flektin joutuu siirtämään jäähdyttäjien eteen tai hommaan jonkun ultra slimin.
Noilla tehotavoitteilla kannattais ehkä harkita jo SRE kykää, ja isompia suuttimia,eivät nuo isot bosch ev14 suutimetkaan enää hirveitä maksa.
sinne laitan seuraavaksi holsun 35 tai 40 superin ehkä tyydyn 35:seen.
Voisin harkita samanmallisen sarjan tekoa.
Nuo holsut ovat sen verran suurempia kuin tuon nykyinen garretin 4 kompura joten varmaan flektin joutuu siirtämään jäähdyttäjien eteen tai hommaan jonkun ultra slimin.
Noilla tehotavoitteilla kannattais ehkä harkita jo SRE kykää, ja isompia suuttimia,eivät nuo isot bosch ev14 suutimetkaan enää hirveitä maksa.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Voisin valmistaa sellaisen tuubipakosarjan,joka sopii esim Hx 35:lle.
Putket eivät kyllä ole saman mittaisia mutta ainakin se on paljon huomaamattomampi
päältä katsottuna kuin esim maptun sarja.
Tosin ulkoisen hukkaportin kanssa ei varmasti niin katsastusystävällinen.
Jos jollakin on tarvetta niin yv:llä lisää infoa
Putket eivät kyllä ole saman mittaisia mutta ainakin se on paljon huomaamattomampi
päältä katsottuna kuin esim maptun sarja.
Tosin ulkoisen hukkaportin kanssa ei varmasti niin katsastusystävällinen.
Jos jollakin on tarvetta niin yv:llä lisää infoa
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Holset hx35/40 ng900seen
flekteille on jo aikaa sitten keksitty noille fööneille slim, joku sairaan iso ei välttis mee mut...
http://kuvablogi.com/blog/4904/31/
ja tuostakin tein vielä ohuemman version...
http://kuvablogi.com/blog/4904/31/
ja tuostakin tein vielä ohuemman version...
9-3.1972
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Kiitti tosiaan tuosta "teris" vinkistä. Sieltä löytyikin pakosarja. Tuokun kotiutuu,pääsee jo vähän sovittelemaan. Ei kellään sattuisi olemaan mitään pientä kuva"reportaassia" tuosta hx40;stä miltä se näyttää siellä konehuoneessa...
vaikka yveenä.
vaikka yveenä.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Tältä näytti silloin kun vielä oli konehuoneessateros kirjoitti:Kiitti tosiaan tuosta "teris" vinkistä. Sieltä löytyikin pakosarja. Tuokun kotiutuu,pääsee jo vähän sovittelemaan. Ei kellään sattuisi olemaan mitään pientä kuva"reportaassia" tuosta hx40;stä miltä se näyttää siellä konehuoneessa...
vaikka yveenä.
http://www.stcf.net/viggen/Holset/asennus/index.html
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Holset hx35/40 ng900seen
alkuperäinen kestää reimo 300hp/l jos nakulla et sitä pihalle nakkaa. Toki kannattaa varmistaa että vastinpinnat ovat suorat.teros kirjoitti:Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
Cometicin stanu mallinen T5 paffi on ns. pyllystä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Vakio kestää varmasti sen mitä muutki koneen sisuskalut. Nakutus sen rikkoo, mutta se rikkoo männän yhtä helposti... Sijoita rahat moottorinohjaukseen, niin menee parempaan käyttöön...teros kirjoitti:Sen verran vielä,että kannattaisiko mistä tilata kannentiiviste? Mallia alkuperäistä kestävämpi. Cometic,vai onko muita vastaavia sopuhintaan?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Holset hx35/40 ng900seen
Osaatko sanoa löytyiskö tonnariinkin?Otavan teräsmieheltä (mikkelin kupeessa) tai KKD:ltä (toijala) saa sarjoja hx35/40 hyrrille ilman että auto on tarvis viedä paikalle.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower