saab ng900 projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja östis »

elikkäs projekti olis kesäks saada vähän nopeampi saapi alle. Autossa on nytte se 350+ heppaa ja tavoite olis se 450-500hp. Jos joku haluais pistää listan mitä osia kannattais hankkia ja mistä niin helpottais paljon ostamista... Putkisto ja ahdin on jo mietitty, elikkä ajattelin hankkia holsun hx40superin ja mikkelistä ajattelin hommata putkiston ja pakosarjan... Mitäs muita härpäkkeitä tarvis siihen että auto kestäisi hyvin normaalia ajoa, sekä nopeampaa kyytiä. On tällä hetkellä viggenin kytkin kiinni mitä pitäisi varmaa jollain tavalla vahvistaa, sekä bensa puoli et ihan taida riittää niihin lukemiin(on siis walbron 255l kiinni ja 630cc ruiskut, jotkut ovat suositellu boschia bensapumppua, en muista mallia) Hukkis on vielä auki, en osaa niistä paljon että niistä olisi kiva saada tietoa että mitkä kestävät ja ovat hinta/laatu suhteeltaan hyviä. Budjetti olis ns "opiskelija budjetti" elikkä se 3000-3500e

Pistäkää tänne mahd. paljon tietoa omista kokemuksistanne.

Kiitos

Östis
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Boschin pumppu jota tarkoitat on 0580254044

Hukkaportiksi suosittelen japaninpoikien hyväksi havaitsemaan Synapsen TAI HKS:n 60mm porttia.

Suosittelen sijoittamaan ja ostamaan aidon. Kopioita on markkinoilla, ja niiden joukossa on helmiä, mutta voi saada aivan surkeankin.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja haffu »

Joitakin tarinoita olen lukenut vuotavista synapsen hukkiksista. Tial on myös yksi, joka kannattaa laittaa harkintaan. Ja kannattaa tosiaan suosiolla ostaa aito, eikä maksella oppirahojaan toimimattoman kopion kanssa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja östis »

mites olis ton IC:n hommaaminen? kiinankooleri vai kalliimpi? huhujen mukaan niin kiinakoolerit kestää ihan tarpeeks hyvin... mistä kannattaa kattoa?
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ai et sul on 350+heppaa muttet ole vaihtanut cooleria vakiosta? Ja viggen kytkin menee kyllä vaihtoon. Moottorin perushuolto olis kans paikallaan, ikävää jos juuri iskuun saatu moottori levähtää koeajolla 8O
Ng900
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja östis »

http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... car=slumpa toi IC löytyy tällä hetkellä.. mistäs kannattais kattoo noit kytkimii? perushuoltoa alan tekemään ennen itse rakentamista! :roll:
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja haffu »

SPEC:ltä löytyy ainakin joitakin kytkimiä ja niistä jotain turinoita löytyy täältä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=54004
Perus kiinacoolereita löytyy lähes jokaisesta viriosia myyvistä putiikeista ja nykyään jo suomihinnatkin siinä hieman päälle 100€.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja östis »

Minkä kokoista kooleria kannattaa ettiä, tai mikä autoon sopii parhaiten että ei kauheesti tarvis muokata auton keulaa? noi suomi hinnat ei kyl ollu pahoja ja mitä foorumeilta luin niin ihan positiivista palautetta tullu!
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja östis »

tosta kytkimestä vielä, riittääkö toi spec 2+ kytkin jos on tavoitteena se 450+ heppaa vai pitäisikö iha suosiolla ostaa se spec 3+? molemmat oli kuulema aika samanlaisia ajossa, mitä tosta langasta luin, ainoastaa hinta eroa ja materiaalissa oli jotai eroa/ kestävyyttä oli enemmän spec 3+ !
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kytkimen osalta pääset helpoimmalla, kun laitat vakiolevyn paksuisen jousitetun sintterin tuon viggenin paineasetelman kaveriksi. Pitävämpää et löydä.
Esim moposportista 228mm jousitettu sintteri 14 uraisena. (opel).

Noi specin 3+:at useamman tapauksen perusteella eivät ole holsun löylyjä kestäneet luistamatta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tässä vähän vertailutuloksia bensapumppujen tuotoista: http://forums.evolutionm.net/automotosp ... -test.html

Kuten näkyy, niin 60psi:llä boschin -044 pumppu on ainoastaan vähän parempi kuin walbron 255lph. Tuolla walbrolla on myös bensalla penkitetty hieman reilu 500hp, joten sitä en heti rupeaisi vaihtamaan.

Isompia 870cc/min siemens/dekoja on ainakin kehuttu, että olisivat lineaarisemmat kuin nuo huonossa maineessa olevat 630cc:t. Suihkun muodosta ja sumun laadusta ei tunnu kenelläkään olevan tietoja. Vaikka tästä edullisesti:
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57

Myös ainakin parilta harrastajalta on ämpäri ratkennut ja bensa-anturi lakannut toimimasta, kun on pitänyt dremelöidä liikaa, että saa pumpun mahtumaan :).


Ja sitten ennen kuin pistää sitä rahaa kunnolla haisemaan, niin kannattaa pitkään ja hartaasti miettiä ja kysyä itseltään haluaako sitä auton, joka on suoralla nopea, mutta mutkassa ei. Sillä se onnistuu huomattavasti paremmin noilla tehoilla mitä siinä autossa nyt jo on... :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Coltti kirjoitti: Kuten näkyy, niin 60psi:llä boschin -044 pumppu on ainoastaan vähän parempi kuin walbron 255lph. Tuolla walbrolla on myös bensalla penkitetty hieman reilu 500hp, joten sitä en heti rupeaisi vaihtamaan.
Ja sitten ennen kuin pistää sitä rahaa kunnolla haisemaan, niin kannattaa pitkään ja hartaasti miettiä ja kysyä itseltään haluaako sitä auton, joka on suoralla nopea, mutta mutkassa ei. Sillä se onnistuu huomattavasti paremmin noilla tehoilla mitä siinä autossa nyt jo on... :)
Käytännössä jos haluaa sen 450+hp 2 litraisesta, niin painetta saapi olla lähemmäksi 2 bar, joka tarkoittaa noin 70psi bensanpainetta (2+3bar), joka tarkoittaa vähintäänkin jo 200 vs 240lph eroa noiden kahden pumpun välillä.
Toinen huomioon otettava asia on, että vakio bensalinjat oikeasti alkavat merkittävästi ahdistamaan, kun mennään 630cc suuttimista suurempaan, eli paine pumpun päässä on suurempi kuin tukilla virtausvastuksesta johtuen, jolloin tuo 044 runnoo bensaa väkisin enemmän läpi.

Siltikkin väitän, että että jos ajaa ~800cc suuttimia 100% aukioloajalla, niin ei myöskään tuo 044 riitä vakiolinjojen perässä pitämään 3bar painetta, vaikkakin antavat enemmän soppaa kuin walbrolla ~800cc suuttimilla.
Eli 500+ teholuokkaan on oikeasti uusittava linjat tai tehtävä varaaja lähemmäksi konehuonetta.

Ps. Jos on jo saanut rakennettua 350+hp vermeen saabista ja tahtoo lisää voimaa saappiin, niin liene aika turha yrittää markkinoida korvaavana toimenpiteenä sarjakorttia benzi hyppyyn suurempien G voimien saavuttamiseksi edullisemmin, tai nelivetoa rata tuloksien helpoksi parantamiseksi, vaikka molemmat kyllä toimivat ko ratkaisuna omiin asioihinsa, jos niitä nimenomaisesti tavoittelee. :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: saab ng900 projekti

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tekee miten tykkää, todellisuus saattaa kuitenkin poiketa jonkunverran teoriasta, mutta kokeilemallahan se selviää.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin