Varttimaili?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Varttimaili?

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Onkos kukaan koskaan koittanut saballa varttimailia? Ajattelin, että millaisia aikoja olette vetänyt, kun etuvetoisella ei nii kaksia aikoja saa. Kuvittelisin, että oma tonnari(200hv, TCS) menisi 16s vai liekö toiveajattelua?
Seat Cordoba TDI -03
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Pahoin pelkään ettei luistoneston kera pääse edes tuohon aikaan(matalia 16 aikoja siis). Painoakin on tonnarissa aika lailla, niin kuin Saabeissa muutenkin.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eikös sitä Nordicin projektilla päässeet sinne 11,5 sekunttiin, jos en ihan väärin muista ja olihan autossa tehojakin tietysti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Paras aika sillä Nordic:lla on tähän mennessä 10.88 8O

http://nalle.puh.org/~sundis/robertuhr_ ... dedivx.avi

Mutta kuulemma taas kone osina ja talven aikana tehdään jotain uutta ja kivaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Edellinen tonnari meni vartin parhaillaan 14.66s/155kmh A´PEXin RSM:llä mitattuna, nykyinen mennee paremmin..keväällä näkee :) .
Foxbody turbo
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

0-160 km/h mennyt 13.6 sekuntia parhaimmillaan, joten alle 14 sekunnin pitäisi mennä varttimailinkin. Auto c900 S ex-matalapaineturbo
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Vähän off topic mutta kuinka paljo tossa Uhrin saappaassa on potkua? :roll:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jarski kirjoitti:Vähän off topic mutta kuinka paljo tossa Uhrin saappaassa on potkua? :roll:
550 siitä on jossain yhteydessä ilmoitettu.
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Vigge kirjoitti:
Jarski kirjoitti:Vähän off topic mutta kuinka paljo tossa Uhrin saappaassa on potkua? :roll:
550 siitä on jossain yhteydessä ilmoitettu.
Jos kyse on siitä 9-3 "2.5GT" satkusta, niin 570hp / 720kN... katselin muuten pitkästä aikaa videon ko. vehkeestä... tuli väkisin mieleen että mitähän hemmetin järkeä koko sen kaverin touhussa on. Auton renkaat löi tyhjää joka ikisellä vaihteella, mutkaan tultaessa auto lähti aina puskemaan pidon kadotessa, eli kierrosajat tuskin olivat päätähuimaava jne.. onhan se tietty hienoa että voimaa on rekan nupin verran, mutta tuo satsaus varmaan kannattaisi tehdä johonkin autoon joissa vetotapa on toinen. Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

9-5tW kirjoitti:Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...
Ei se mitään. :) Itsekin olin tuota mieltä ennen kuin olin päässyt nykyistä autoa ajamaan. Nyt tuntuu siltä, että tehoa voisi ihan hyvin olla se 100 heppaa lisää. Sitten kun tehoa ei voi enää hyödyntää moottoritienopeuksissa pitovaikeuksien myötä, niin ollaan mielestäni saavutettu hyödyllisyyden ja turhuuden raja.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

9-5tW kirjoitti: Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...
Samoilla linjoilla CC Aeron kanssa.

Hiukan alle 300heppaista Saabia 1,5vuotta ohjastaneena totean myös että kyllä sitä voisi olla reilusti enemmänkin. Tosin paikalta lähtö sujui alkuperäisten 225hv:n voimin vaivattomammin, puhumattakaan märällä kiihdyttämisestä...

Uskoakseni tuossa Robert Uhr:n Saabissa pitää olla reilusti enemmän tehoa kuin toi 570hv. Vaikka se saabi kevennetty onkin niin sen loppunopeudet on vertailukelpoisia autojen kanssa joista on jarrutettu tuhatta hevosta lähenteleviä lukemia. Robertin nopeudet yleensä +225km/h vartilla 8)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Onhan siinä enemmän kuin 570hv, vartillakin 10.88. Eikö tuosta tehosta varmasti haittaakaan ole, sitä pitää vaan osata annostella :wink:
Kyllähän noillakin tehoilla sutiminen lakkaa jossain vaiheessa.
BMW 320dA Coupe LCI
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Mielestäni tehoa ei ihan helposti voi olla liikaa - ainakaan turbovehkeessä. Ajan takaa sitä, että ahdot ovat aina säädettävissä, ja jos tehoa on niin vähän, ettei pidot ole ongelma kiihdytyksissä, niin sitten loppuu hauskuus motarinopeuksilla. Ahtoja täytyisi säätää vaihteen mukaan, mutta voihan sitä varpaillakin annostella ihan hyvin :) Ja radalle sitten eri säädöt.

Itsestä ainakin tuntuu siltä, ettei voimaa ole tarpeeksi jos ei vähän pelota kun polkaisee - ja sitten siihen tunteeseen tottuu, ja tarvitaan taas vähän lisää :twisted: Ei ole adrenaliinin voittanutta...!
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

ei siinä Robertin autossa välttämättä ole enempää tehoa kuin mitä on ilmoitettu, siinä on luultavasti vain sellaiset välitykset että huippunopeus on verraten pieni...n. 1000kg painoa/570hv+tosihyvä alusta,suorakytkentä,sopivat välitykset...10.88 kuulostaa yhteen sopivalta ajalta.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Muistelisin jostain lukeneeni, että siinä on 6-lovinen suorakytkentälodju, ja kaikki vaihteet käytetään vartilla. Toisaalta miksei käytettäisi, eipä se auto taida paljon muuhun tarkotukseen olla rakennetukaan. Eli aika lyhyet välitykset on, vaikkakin loppunopeutta on vartilla lähemmäs 230km/h.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Vastaa Viestiin