Täytyy tunnustaa että joskus hieman ihmetyttää valitukset tehon puutteesta, kun suurimmalla osalla näillä sivuilla pyörivistä tyypeistä tuntuu omistavan Turbon. Muistaakseni laiskin saabin ikinä valmistama turbomallikin kehittää sen 145 hv, joka on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin normaali-ihmisten (?) golfeissa ja corolloissa yleensä. Ja varsinkin vääntöä on huomattavan paljon paremmin.
Tosin onpa itselläkin turbo (og900 t8), ja hienohan sillä on ajaa, niin käyttöautollanikin, mb 200d w123 -80, 60 hv ja 113 Nm uutena, nyt yli puolitoista miljoonaa ajettuna tuskin sitäkään, kuitenkin pärjää vallan hyvin liikenteen mukana. Jopa moottoritiellä. Vähänhän se on maltillinen ohituksissa, mutta kuitenkin. Ja onhan siinä kaksi hyvääkin puolta: diesel ja toimintavarmuus, vanhaa patanokkaa ei voi ajamalla rikki saada, siihen tarvitaan jätepuristin. Jonne se kyllä kohta joutuneekin, pellit alkaa hiljaksiin olla loppu siinä määrin.
Mutta ilman aero:a ja sen virittämistäkin ihminen pärjää.
Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Totta, mulle piisaa ton 9-3 lpt: een virittäminen ihan hyvin...toistaiseksi!georges kirjoitti: Mutta ilman aero:a ja sen virittämistäkin ihminen pärjää.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Ja tohon et muuten usko itekkään! eli todellakin toistaiseksi! noh, kunhan kevätaurinko alkaa taas paistaa.......93t sport kirjoitti: Totta, mulle piisaa ton 9-3 lpt: een virittäminen ihan hyvin...toistaiseksi!
Mulla tuntuu tää steg-3 jo ihan lussulta, ei nyt niinkään päivittäisessä taajamarälläämisessä vaan lähinnä motarilla ku lähtee tekee ripeitä ohituksia niin ei se lähekkään niin kovaa ku luulee.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Mä oon toistaiseksi ihan tyytyväinen tohon Maptunin steg 3+ -softaan ja isompaan välijäähyyn Toistaiseksi en kaipaa autoon enempää tehoa, sillä lisäteho ja -vääntö alkaisi varmaan pikkuhiljaa kostautumaan auton vaihdelaatikon ja kytkimen rikkoutumisena Auto kiihtyy todella hyvin esim. 80-140 km/h nelosella. Ajoittainen tukkoisuus vaivaa silti edelleen, jolloin ahdot ei ole ihan maksimissaanNG900T kirjoitti:Mulla tuntuu tää steg-3 jo ihan lussulta, ei nyt niinkään päivittäisessä taajamarälläämisessä vaan lähinnä motarilla ku lähtee tekee ripeitä ohituksia niin ei se lähekkään niin kovaa ku luulee.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Hyvä niin jos vielä tässä vaiheessa tuntuu siltä, mitä siitä sun päivityksestä nyt on aikaa, kuukauspariTurbo Sensonic kirjoitti: Mä oon toistaiseksi ihan tyytyväinen tohon Maptunin steg 3+ -softaan ja isompaan välijäähyyn Toistaiseksi en kaipaa autoon enempää tehoa, sillä lisäteho ja -vääntö alkaisi varmaan pikkuhiljaa kostautumaan auton vaihdelaatikon ja kytkimen rikkoutumisena
Mites selität muijalle seuraavan viritystason? HMm.. Turbo tuntuu vetelevän viimesiään ja pitäs saada uus ennenku jättää tielle, ja turbothan on kaikki samanlaisia, eri merkkiä vaan
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tehoista ja niiden välttämättömyydestä.
Täytyy vähän ajatella kytkintä ja vaihdelaatikkoakin Pitäis ensin vahvistaa niitä, ennen kuin alkaisi laittamaan autoon isompaa turboa. Viggenin vaihdelaatikon osat ja kytkin olis kyllä poikaa, mutta sitten toi virittäminen alkaa jo mennä sairaan kalliiksiNG900T kirjoitti:Hyvä niin jos vielä tässä vaiheessa tuntuu siltä, mitä siitä sun päivityksestä nyt on aikaa, kuukauspari
Mites selität muijalle seuraavan viritystason? HMm.. Turbo tuntuu vetelevän viimesiään ja pitäs saada uus ennenku jättää tielle, ja turbothan on kaikki samanlaisia, eri merkkiä vaan
Jos autosta vaihtaisi turbon, niin sitten pitäisi NG900:een hommata samanlainen "turbon hattu" kuin OG9-3:ssa, joka peittää turbon, ettei "päältä päin" pysty näkemään, että onko turbo vaihdettu vai ei Toisaalta jos menisi vaihtamaan turbon, niin siitä ei sitten "ole paluuta", eli sitten täytyisi miettiä, miten auton saisi takaisin orkkiskuntoon, jos vaikka myisi sen jossain vaiheessa. Lisäksi mun autossa on sportkat, joka kuulemma puhdistaa 350 hv:aan saakka, mutta pidempiaikaisessa kestossa noin 270 hv on maksimi. Jos teholukemat on enemmän kuin 270 hv, niin katti "kuolee" hiljalleen, eli sen käyttöikä lyhenee normaalista. 270 hv:ssa sportkatin käyttöiän pitäisi vielä säilyä normaalitasolla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007