Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater


onnistuukohan nyt? laitoin naamakirjaan linkin....tuosa on se pahempi mäntä, yläreunassa näkyy niitä "hakkaumia" ......koitin laittaa tuota img juttua mut herjas että kuvan koon määritteleminen ei onnistunut
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Ahdonvoimaa
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

entä nyt?? piti taas laittaa tuolle URL jutulle ku herjas img että kuvan kokoa ei ssaatu jne..
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nyt pääsi kattelemaan. Kyllä tuo mun silmiin nakutukselta näyttäisi. Joskus nähny sellasen männän, joka oli saanu nakua ihan kunnolla ja pinta oli reunoilta aivan kun joku olis purasimella tökkiny koloja.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

okei hyvä, pystykö kattoo kaikki kuvat? ilmeisesti isompaa suutinta sitten kehiin? pitää ilmeisesti sekin tentata joltain että miten sen sopivan suutinkoon löytää...
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

aa niin, jos suuttimet vaihtaa isompaan niin pystyykö autoa ajamaan ilman että softa on päivitetty? mietin vaan ku se ois nyt sielä hallilla nii jos samalla vaihtas mutta sieltä kotiin on matkaa reilu 100km......ja mun pitää se kuitenki hakia heti ku on valmis
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Riippuu suuttimista, jos vakiot ja laittaa ns. Boschin vihreät olikos ne jotain 440cc ni voi ajaa, mutta jos laittaa reilumman kokoiset mikä on muutenkin järkevämpää niin ei voi/kannata yrittää. Ehdottomasti suosittelen nykyaikaisia EV14 suuttimia esim Finjectorilta tms.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

allright...pitääpä katella nuo suuttimet jossain vaiheessa....
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vaihdat pelkät suuttimet etkä softaa? Heitä se BSR mäkeen. Väitän, että T5suiten wizardillakin saat BSR:ää järkevämmän softan aikaan, ei tarvitse sitten katsella noita kuopille nakuteltuja mäntiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

kansiremppa tehty (istukat,ohjarit, koeponnistus), turbo vaihettu (oli timmi, ei välyksiä). mutta siltiki kuulemma vielä pukkaa kylmänä öljynkatkuset savut ku käynnistää ikäänku ohjarinkumit vuotas :O sylinterien puristukset kaikissa samat ja ok.....loppuu ymmärrys o.O
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

männänrenkaat väljät/jumissa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

öljyrenkaita poikki :/ ei muutako kone taas irti ja levälleen......
noniin, porautus, männät, kampiakselin tsekkaus+tarvittavat toimenpiteet+laakerit....
tästä lähetään,,,,mutta nyt tarttis hyviä vinkkejä ja asioita joita tulisi huomioida?sana on vapaa....


kannattaisiko esim öljypumppu vaihtaa ku alakerran joutuu rääpiin auki? entäs minkälaiset männät kannattaisi laittaa ja mistä sellaisia voisi kysellä,hinta? takomännät lienee paras vaihtoehto? entäs kampiakselin laakerit, ei mitää hajua mimmoset tuossa on vakiona mutta oisko vaihtoehtona esim punametallilaakerit joita käytetään mm. kilpa autoissa (tai saako tuohon semmosia)? vai jotain muita laakereitako kannattas kattella?

joku jo kerkes täällä siviilissä ehotella H-profiili kiertokankeja mutta kannattaako niitä alkaa uusimaan.....?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vakioilla orkkisosia vastavilla osilla saat melko kestävän pannun jo pelkästään järkibudjetilla.
Miksi porataan, onko tullut syviä naarmuja ?
Normaalisti T5 koneissa hoonaukset näkyy vielä hyvin 300 tkm jälkeen ja rengastusta varten pelkkä kevyt hoonaus riittää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

tämä ketä tekee sitä remppaa nii meinas että hällä joskus käyny nii että ku on vaihtanu pelkät renkaat ilman porautusta nii sama vika pysyny ja käyny ilmi että sylinterit on soikeaksi menneet.....suositteli lämpimästi porautusta??? ilmeisesti tätä soikeutta voi kattoa koneistamossa sitten....`?
Vastaa Viestiin