Katusliksit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Alkanut ajaminen olemaan aika liukasta vaikka alla pyöriikin Goodyearin F1 Eaglet 225/45/17, ovatko sitten kovettuneet jo vai johtuneeko tuosta E85:sta. Pitäs saada renkaat joilla saa kunnon vetopidon eteenpäin ajettaessa, kun joutunee lentokentillä tekeen noita vetoja, eikä ehkä pääse oikeelle liimaradalle tänä vuonna.

Tarvis saada :saab: :n omiin vanteisiin 17" katusliksit eteen, mutta lueskeltuani kommentteja niiden arkikäytöstä, varoitetaan vesiliirron vaarasta ja ovat äänekkäät ja jotkut erittäin uraherkkiä.
Joten päädyin Michelin Sport Cup -> ei voikaan, kun pienin koko nykyään 18"
Seuraava vaihtoehto joka on normirenkaan ja katusliksin välimuoto:
TOYO PROXES R1R (225/45/17)
(http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4981910881803, 189€ / kpl --> 2kpl 370€)

Toyo R888 eri kovuuksilla esim Medium on normi katukäytössä lukeman perusteella huono.
Toyo Proxes R1R on 400hp Mitsu X Evo FQ tms. mallin tehdasasennusrengas.

Onkos kellään kokemuksia tuosta R1R mallista, tai edes mummon kaiman serkun siskon kuulopuheita?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Laita mielummin lisää tehoa, niin voi loppunopeus maililla jopa parantua :).
Jos ajat rataa tai varttia, niin sitten vasta rengashommat työn alle...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Juuri tuon vartin takia tarttis saada sitä pitoa ja noita vartteja ei 150km säteisyydellä täällä pääse ajaan tänävuonna kuin huonopintaisilla lentokentillä.

Aika oli todella huono, mutta loppunopeus parani vartilla vaikka Hyvinkäällä oli tolkuton 26-30C helle, josta ei tuntunut olevan mitään hyötyä pidon kannalta eikä tosin EGT mittarikaan rekisteröinyt kuin 874C Amulin ollessa 1200-1300 välillä. Kyllä tässä jotain kummaa eturenkaiksi pitää keksiä tai sitten vaan rajata lisää ja lisää vääntöä 1 ja 2 vaihteella, mutta sitten ei kyllä kiihdy kuin kuski...

En ole uskaltautunut vielä mailia ajaan noilla tee se itse kokeile ja räjäytä säädöillä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mee mailille tai radalle vaan. Tulee vartilla kuitenkin tän tason etuvetosilla vaan paha mieli :(.
Ainakin ahvenisto on lähellä ja ainakin ite tykkään ajaa mutkarataa ja se on myös kivaa etuvetosella, vaikkei pitoa mutkasta poistuessa voi liikaa olla vaikka olisi quaife.

Minkä verran oli muuten aika ja loppunopeus?

Ite sain tolla takavetolossilla, 287hp 3700rpm-5800rpm (vakiotehomoottori:D) 14.6sek ja 160km/h loppuja, mitattu epätarkasti racechronolla.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Toi aika on niiiin huono, ettei kehtais tänne laittaa, mutta jos nyt ihan pakko 15,009s/168,62km/h.
Viimekesänä bensalla ajoin yli puoli sekuntia kovemman ajan liimaradalla vaikka motti porsi kesken vedon.

Hervoton sutiminen sotki koko homman ja aloin sekoileen vaihtamisten kanssa, uskoisin että loppunopeus paranis vielä kun vaihtais lähempänä 6krpm eikä 5krpm.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Miksi ei voisi vaan hommata sarjaa vanteineen, pyöräyttää sit alle kun radalle ajelee??

Nuo r888 kumit lennättää t4 pikkuvolvon alta 13s vartilla..
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mikset osta rehellisiä sliksejä, jotka on hyväksytty kadulle?

Vaihdat aina varttimaililla ne alle. Jos kadulla ajelet R888:lla niin ne on sen verta pehmeetä, että alle kesässä ne on loppu.

Työkaveri juu jutteli, ettei Saabbi oikein lähtenyt viivalta.
Työkaverin esco sen sijaan lähti kiitettävästi vaikka olikin liukas rata. Street B:n voitto ja paras aika 11.319 @ 206,19km/h.

Soitto Racer's Placeen Keravalle ja tilaat sopivat nakit.
http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

Ei oo pahan hintaiset, jos alle mahtuu. Itse meinasin 225/50 R15 tilata kun toi 235/60 R15 ei varmaan alle mahdu.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Kyllä käynyt mielessä, että olisi 2 ylimääräistä vannetta joihin laittaisi oikeat tai katusliksit.
Muutama syy miksen ole päätynyt:
1. Ahtaassa kanakopissa kellarissa on jo kahden auton renkaat
2. Taloudelliset seikat tällähetkellä
3. Ei ole huoltoautoa mukana kun radalle mennään, eli ei voi kuljetella ylimääräisiä renkaita mukana.
4. Olen miettinyt etuveto street luokkaa, eli auton pitää olla siinä kunnossa missä sillä ajetaan kadullakin. Jos olisi noita aaateekoo nörttitaitoja ja ylimääräistä aikaa, voisi nettiin perustaa jonkinlaisen clubin, jossa yhdistävänä tekijänä olisi etuvedot ja se, että auto on katukuntoinen kiihdytyspäivillä eli ei mitään muutoksia tekniikkaan radalle mentäessä(varustelukilpailu/kikkailu pannassa)
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

1 & 2) No siis, jos ei paljon kilometrejä tule kesällä niin miksei R888, mutta veikkaan että sulatat ne tosiaan kadulla nopeesti.

3) Saathan sä ajettua normaaleilla renkailla radalle ja auton tunkin kanssa auto ylös ja normivanteet radan reunaan ja sliksit alle.

4) Siis streetin säännöissähän tuo tosiaan on, että pitää olla katulaillinen peli, mutta kuinka moni oikeesti niistä autoista menisi läpi katsastuksesta :mrgreen:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jarno
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 11:14

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Turbo16 kirjoitti: Soitto Racer's Placeen Keravalle.
http://www.racersplace.fi/yhteystied.php
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

>3) Saathan sä ajettua normaaleilla renkailla radalle ja auton tunkin kanssa auto ylös ja normivanteet radan reunaan ja sliksit alle.
- toikin käynyt mielessä, mutta aina saa pelätä tota Alfred von Nussufia

>4) Siis streetin säännöissähän tuo tosiaan on, että pitää olla katulaillinen peli,..
- en siis tarkoittanu katulaillista, vaan katukuntoista peliä, jolla ajetaan normaalistikin, eli ei lähdetä rataa varten vaihtamaan renkaita, turboa, suuttimia, moottoria, pakoputkistoa jne jne

Kun tuolla radalla katsellu nykytouhua, niin tullaan Concorde - luokan asuntoautolla ja trailerilla, Formula 1 luokan talliporukka, joka vaihtaa osaa ja rengasta sitä mukaan, kun vetoja tehdään jne jne ja autossa on kyllä kilvet, mutta sillä ajetaan vain kilpailuissa.

On muuten melkoisen haastava laji ajaa etuvetoisella ja varsinkin painavalla sellaisella varttimailia. Olen joskus aikoinaan omistanut takavetoisen turboauton ja on muuten lastenleikkiä paikaltaan lähdöt verrattuna vastaavaan etuvetoon, sitä paitsi noi nopeat takavetoautot on jo niin nähtyjä ettei mikään yllätä. Vähän sama kuin V8/GTI päivillä porukka katsomosta kaikkoaa syömään, kun moottoripyörät alkaa kiihdyttelyn, onhan niitäkin hauska kattella, haukotella ja yrittää pysyä hereillä...
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Pakko pistää pökkyä pesään vaikka tää menee offtopiciin..

Ruottissa melkein matalaa kymppiä menevä tonnari:
http://www.lowbudgetrides.com/Movies/John_1063_225.mp4


Niin, en tiedä kuinka helppo on sitten tehdä kymppiä menevää "katuautoa" vaikka olisi takavetoinen. Kovasti vetelee esco matalaa 11sec, mutta tosin toi Hyvinkään rata on kovin liukas, vrt. Kiikalan rataan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Tuloksissa yksi Escortti 10,6s jos on sama musta, niin muistaakseni Alastarossa paukuttanu 9 aikoja ja mosse muistaakseni korkeita 8:ja ja matalia 9:jä.
Noi kaksi yleensä olleet omilla luvuillaan. Nyt tosin jonkin aikaa joku Suprakin alkanut paukutteleen 10s aikoja, muttei kait alle vielä, taitaa Supran yli 1000hv:n tehot ja alusta olla aika epätasapainossa.


Joskus joku sanonu, et mikset hommaa max 1000kg painavaa takavetoa, niin saisi helposti hyviä aikoja, samantien vois jäädä sofalle makaamaan ja kattella kun muut tekee niitä aikoja... :roll:
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Sinänsä mukawata huomata, että asia kirvoitti keskusteleen asian vierestäkin, etten ilmeisesti ole ainoa täällä jota varttimailit kiinnostaa jossain määrin.
Yleensä noissa kinkereissä olen ainoa hölmö Basisti, joka vaan jaksaa yrittää. Volvoja on yleensä enemmän, jokunen etuveto volkkari, skeida, seat ja eniten ehkä Hondia type-r ym.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Katusliksit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No mutta ei se vaan mene niin ihan, että otetaan alle 1000kg painava ja menee automaattisesti matala 10sec.
Yleensä voimansiirto rupee olemaan kovilla ja siis hajoilee osat.
Monesti Alastarolla on rikki laatikoita ja kardaaneita.

Juu tuo musta Escortti on tosiaan paukutellut 9 sekunnin aikoja, mutta tekniikka on vähän parempaa kuin perus OHC eli esim. billet-sylinterikansi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin